Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Що таке розвал-сходження і чому за ним варто стежити

  1. Що таке кути установки коліс
  2. Які бувають кути
  3. Амортизатори в автомобільній підвісці: як вони влаштовані і як їх змінювати?
  4. Що і чому ламається в підвісці і як продовжити їй життя
  5. «Насолоджуйся тишею»? Міняємо стійки стабілізатора на редакційній Lada Vesta
  6. Від теорії - до практики
  7. Підбиваючи підсумки

Наша сеть партнеров Banwar

«Потрібно зробити розвал-сходження» - саме такими словами часто закінчують свою роботу майстра після ремонту передньої підвіски. Це і справді невід'ємний процес, хоч би і довелося замінити тільки наконечники рульових тяг. Насправді під «розвалом-сходженням» мають на увазі перевірку і регулювання кутів установки керованих коліс, а іноді і коліс задньої осі. Сьогодні ми розглянемо, які ж кути установки існують, і на що вони впливають, і наведемо приклад регулювання оних на Nissan Navara.

Що таке кути установки коліс

М и будемо розглядати всі, про що я говорю, на прикладі передніх коліс, так як вони є керованими - а значить, рухаються в декількох площинах. У русі найголовніше для колеса - залишатися в строго вертикальній площині незалежно від положення щодо кузова. Це найважливіша умова для збереження ідеального плями контакту шини з дорогою. Але підвіска не ідеальна, тому колесо, переміщаючись щодо кузова, раз у раз відхиляється від вертикалі. А якщо врахувати, що воно ще й повертається відносно горизонтальної площини, то ні про яке збереження сталості плями контакту в принципі говорити не варто.

Єдине, що можна зробити - хоча б мінімізувати відхилення і їх вплив на керованість автомобіля. Завдяки кутах установки можна домогтися або паровозної впевненості руху автомобіля навіть в поворотах, або відмінної керованості, принісши при цьому в жертву стабільність.

Завдяки кутах установки можна домогтися або паровозної впевненості руху автомобіля навіть в поворотах, або відмінної керованості, принісши при цьому в жертву стабільність

Варто пам'ятати, що звичайний цивільний легковий автомобіль - це набір компромісів, і геометричні дані установки коліс в цьому сенсі не виняток. Тому всі параметри повинні бути збалансовані в першу чергу на догоду безпеки управління. Майстри застосовують поняття «розвал-сходження», тому з цих параметрів і почнемо.

Які бувають кути

Перший кут - щодо поздовжньої вертикальної осі колеса: це розвал (по-англійськи - camber). Простіше кажучи, це коли верхня частина колеса трохи завалена всередину або назовні від автомобіля. У першому випадку говорять, що кут розвалу негативний, у другому - що позитивний.

Статті / Практика

Амортизатори в автомобільній підвісці: як вони влаштовані і як їх змінювати?

Для чого потрібен амортизатор? Для початку «відділимо мух від котлет», тобто розберемося в ролях різних елементів підвіски. На більшості сучасних легкових автомобілів головні пружні елементи - це пружини. 30-40 років ...

24.08.2016

Цей параметр потрібний і важливий з кількох причин. Одна з них - це зниження навантаження на ступичний підшипник. Ще теоретики кажуть, що розвал необхідний для компенсації зміни положення колеса відносно кузова в процесі його «відпрацювання» по нерівностях і в поворотах. І якщо підвіска настільки шикарна, що дозволяє залишатися колесу у вертикальній площині незалежно від його розташування щодо кузова, то цей кут може бути мінімальним.

Якщо це типовий Макферсон, і він має характерну для нього кинематику, то розвал може бути трохи негативним. До речі, великий негативний кут розвалу можна спостерігати у гоночних автомобілів. Обумовлено це тим, що при нахилі машини в повороті колесо прагне до позитивного розвалу з подальшою втратою в площі плями контакту. Але надмірний негативний розвал призводить до значного зносу шин - для спорту це не так значно, там куди більш важливий швидкий прогрів гуми, і великий розвал справляється з цим завданням.

Регулювання камбера, якщо вона передбачена, здійснюється зміною положення нижнього важеля за допомогою ексцентрикових болтів, підкладенням шайб під вісь верхнього важеля (у випадку з вазовской Нивою) або зміною розташування поворотного кулака щодо амортизаторной стійки (якщо це Макферсон) - теж, до речі, ексцентриковими болтами. Останнім часом цей параметр для легкових автомобілів частіше закладається в конструкцію підвіски і регулюванню не підлягає - тоді лише залишається перевірити, правильний він чи ні. Порушення в регулюванні розвалу проявляється надмірним зносом зовнішньої або внутрішньої частини протектора залежно від знака перед цифрами характеристики.

Другий параметр - сходження, яке також буває позитивним і негативним. Сходження - це показник паралельності коліс при вигляді зверху, коли машина рухається вперед. Якщо воно позитивне, то відстань між передніми крайками коліс менше, ніж між задніми - колеса як би дивляться один на одного, «сходячись». Якщо негативне - то колеса, навпаки, «роз'їжджаються».

Статті / Практика

Що і чому ламається в підвісці і як продовжити їй життя

Решту витрат приймаються як очікувані, і куди більший подив викликають "вічні" компоненти, які не потребують заміни десятиліттями, ніж постійні поломки. Тим дивніше російському людині ...

30.04.2015

Незважаючи на простоту регулювання, сходження - один з найважливіших параметрів підвіски, які безпосередньо впливають на керованість автомобіля. Крім того, сходження необхідно для компенсації еластичних властивостей пружних елементів підвіски - сайлентблоков .

До речі, раніше існувала думка, що сходження необхідно для компенсації розвалу коліс. Мовляв, колесо завалено назовні, пляма контакту зміщене туди ж, а значить сили, що діють на нього, будуть працювати під кутом до поздовжньої осі автомобіля - і щоб від цього позбутися, впровадили сходження. Якщо продовжити цю думку, то в разі негативного розвалу колеса, мабуть, доведеться розвести - зробити сходження негативним? Але як в такому випадку пояснити факт того, що в сучасних передньопривідних автомобілях розвал може бути негативним, а сходження або нульовим, або позитивним? Неув'язочка?

Ні! Просто з давніх часів сходження і розвал сприймали, як жорстко пов'язані між собою параметри, хоча на практиці це зовсім не так. Вище було сказано, що сходження впливає на керованість, і якщо сходження позитивне, то підвіска схильна до самостабілізації при русі по нерівностях. Якщо ж сходження негативне, то автомобіль важче «відловити», але його реакції на рулювання будуть більш чіткими.

Заглиблюватися в теорію не будемо - просто запам'ятайте: неправильне регулювання або її відсутність можуть призвести як мінімум до підвищеної витрати палива і швидкого зносу шин, а як максимум - до того, що вам доведеться «ловити» автомобіль по всій дорозі, щиро дивуючись, що ви зробили не так.

Сходження задніх коліс також впливає на керованість автомобіля, але не настільки істотно, як у випадку з керованими колесами. Регулюється сходження у всіх однаково - зміною довжини рульових тяг за рахунок наконечників. На прикладі нижче все буде показано досить докладно.

Статті / Практика

«Насолоджуйся тишею»? Міняємо стійки стабілізатора на редакційній Lada Vesta

До 15 000 км у нас виникла вже широко відома проблема - стук, який ми вперше почули ще на 3 000 км пробігу, виявився не чим іншим, як дзвоном, що дзвонять по стійками стабілізатора ....

03.04.2016

Третій параметр - поздовжній кут нахилу осі повороту колеса, він же кастер або кастор (від англійського «caster»). Позитивний кастор означає, що ця вісь «завалена» назад - це добре видно на автомобілях з передньою підвіскою Макферсон. В цьому випадку віссю повороту є вся стійка і, дивлячись на неї, можна помітити, що вона знаходиться під певним кутом до вертикальної осі.

Необхідно це для стабілізації керованих коліс на швидкості - грубо кажучи, щоб можна було їхати по прямій, не тримаючись за руль. На практиці це перевіряти не варто, прийміть на віру - колеса дійсно стабілізуються. Наведемо побитий приклад про похилу вилці переднього колеса велосипеда або мотоцикла. Саме завдяки цьому нахилу ми в дитинстві, ганяючи на велосипеді, могли керувати ним без рук - відхиляючись в ту чи іншу сторону.

Заграватися з цим кутом можна, так як його збільшення сприяє зростанню крену автомобіля - в повороті зовнішнє колесо йде трохи вгору щодо кузова, внутрішнє - відповідно, вниз. На даний момент більшість сучасних легковиків позбавлене можливості регулювання описуваного параметра - все закладено конструктивно. Але на деяких позашляховиках (наприклад, Hyundai Terracan), що мають спереду двухричажка, це можна було зробити за допомогою прокладок під верхній важіль підвіски. На знос шин порушення в установці майже не впливає, а от на керованість - безпосередньо. Рухаючись по прямій і відчуваючи відведення автомобіля, в першу чергу зверніть увагу саме на кут поздовжнього нахилу осі повороту.

Четвертий, і останній з нас цікавлять параметрів - це поперечний кут нахилу осі повороту. Необхідний він для самовирівнювання коліс при невеликих швидкостях, коли поздовжній кут нахилу ще не працює. Завдяки цьому параметру при повороті обидва колеса трохи опускаються щодо кузова, і якщо автомобіль стоїть на поверхні, то його передня частина підніметься, додатково навантажуючи елементи підвіски і рульового механізму. Тому, як тільки ви рушить з місця, під дією маси автомобіля передні колеса будуть прагнути зайняти вихідне прямолінійний рух. Роботу цього кута можна спостерігати на власні очі, сидячи в машині і обертаючи рульове колесо від упору до упору - передок буде то опускатися, то підніматися. Закладено цей кут конструктивно і регулюванню не підлягає.

Існує ще ряд геометричних параметрів підвіски і коліс автомобіля, але розглядаючи їх, довелося б заглибитися в теорію автомобіля, що перетворило б цю статтю в нудне цитування наукових робіт.

Від теорії - до практики

На автомобілі після «проїзду по нерівностях» на сумно високій швидкості вирішили замінити наконечник рульової тяги: «від гріха подалі», як сказав господар. Як ми вже з'ясували, після майже будь-яких маніпуляцій з підвіскою необхідно перевіряти кути установки коліс. Для цього існують спеціальні стенди, суть роботи яких однакова, а ось принцип вимірювання - різний. На нашому сьогоднішньому станції використовується 3D стенд з камерами і мішенями.

Якщо камер немає, на колеса навішують датчики з ІК-зв'язком. Найпростіший варіант - з кордовими датчиками, коли сигнали від них передаються по дротах. Але повернемося до Navara і його кутах.

З огляду на високотехнологічний стенд, впоратися з регулюванням зможе і дитина - попередньо підготовлений, звичайно. Спочатку на всі колеса ми повісили спеціальні мішені, включили в комп'ютері стенду початок процесу вимірювання і вибрали модель. Відкотивши автомобіль трохи назад, прокотили його вперед до установки передніх коліс на поворотні датчики і зафіксували педаль гальма в натиснутому положенні за допомогою спеціального пристосування.

Весь цей час комп'ютер підказував майстру, які дії і в якій послідовності необхідно виконувати: «відкати автомобіль назад, прокотите вперед, поверніть рульове колесо до упору вліво ...» і так далі. Потім на екрані з'явилися параметри кутів установки коліс: зелений колір - кут в межах допустимого; червоний - необхідна регулювання.

Потім на екрані з'явилися параметри кутів установки коліс: зелений колір - кут в межах допустимого;  червоний - необхідна регулювання

Сучасний рівень технічної досконалості дозволяє зробити так, що дані на екран виводяться в реальному часі. Майстру залишалося тільки відвернути стопорну гайку наконечника і, обертаючи рульову тягу і дивлячись на екран, відрегулювати розташування колеса.

Майстру залишалося тільки відвернути стопорну гайку наконечника і, обертаючи рульову тягу і дивлячись на екран, відрегулювати розташування колеса

Однак так чи інакше один параметр може вплинути на інший, а тому, регулюючи сходження, можна «відвести» в червону зону, наприклад, поздовжній кут нахилу, як сталося в нашому випадку. По суті, сьогодні саме в цьому і полягає філігранність роботи майстра: відрегулювати щось одне так, щоб не порушити інше. Стенд ж допоможе в усьому іншому, аж до того, в який бік необхідно обертати рульову тягу, щоб збільшити або зменшити сходження. Якщо вам, наприклад, потрібно відрегулювати поздовжній кут - будь ласка, на екрані скажуть, на який кут необхідно провернути ексцентриковий болт, або ж скільки шайб підкласти під верхній важіль, якщо необхідно відрегулювати розвал.

Якщо вам, наприклад, потрібно відрегулювати поздовжній кут - будь ласка, на екрані скажуть, на який кут необхідно провернути ексцентриковий болт, або ж скільки шайб підкласти під верхній важіль, якщо необхідно відрегулювати розвал

Однак після регулювання навіть на такому сучасному стенді на Навар виконали тестовий заїзд, щоб переконатися в нормальному поведінці машини на дорозі.

Підбиваючи підсумки

Підсумовуючи виконану роботу, хочеться в черговий раз сказати, що в автомобілі немає неважливих параметрів, і якщо є вказівки з обслуговування, то їх необхідно дотримуватися. Наочним прикладом цього є як раз кути установки коліс, зміна яких навіть на хвилини, а не градуси, може привести до кардинальної зміни в характері керованості автомобіля. А це не тільки збережена гума, але і, можливо, чиєсь життя. Тому ретельно вибирайте станції, на яких збираєтеся робити «розвал-сходження», і продовжуйте вдосконалювати себе в пізнанні свого автомобіля.

Опитування

А ви слухаємо поради по регулюванню розвалу-сходження?

Для чого потрібен амортизатор?
Якщо продовжити цю думку, то в разі негативного розвалу колеса, мабуть, доведеться розвести - зробити сходження негативним?
Але як в такому випадку пояснити факт того, що в сучасних передньопривідних автомобілях розвал може бути негативним, а сходження або нульовим, або позитивним?
Неув'язочка?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов