- Набір переваг і супутніх недоліків бензинових двигунів для джипів
- Дизельні «одноосібники» серед позашляховиків
Наша сеть партнеров Banwar
Однозначної прогнозу про підсумки постійних баталій на користь вибору дизеля або бензину для позашляховиків немає, і принципі не буде. Пов'язано це з тим, що різні види палива мають різними характеристиками ККД при згорянні. Для потужних повнопривідних машин, з об'ємом двигуна понад 2 л, які розраховані для пересування по абсолютному бездоріжжю, пріоритетом є прохідність на будь-яких за складністю трасах (або взагалі можливості пройти в напрямку, де дорога повністю відсутня), відповідно завдання - максимально розкрити тяговий потенціал двигуна.
Бензиновий двигун для легкового авто - вибір цілком зрозумілий, там потрібна жвавість, та й маса легкових машин в середньому на 20-30% менше, ніж у джипів. Дизельний двигун на машинах, які демонструють маневреність і швидкість на рівних трасах або в міських умовах зустрічаються значно рідше. Але ... сучасні технології внесли і свою лепту, в підсумкове «бій» бензин / дизель. Тому що краще для позашляховика визначає в першу чергу не тільки поділ дизель або бензин, а вдале співвідношення конструкційних рішень.
Набір переваг і супутніх недоліків бензинових двигунів для джипів
- Про «марнотратстві» бензинових двигунів чув багато хто. Більша кількість оборотів - більший витрата палива. Це вже факт елементарної фізики. Великі машини навіть теоретично не призначені для умов жорсткої економії на витраті палива, тому тим, хто відразу спантеличений витратою 25л / 100 вибирати потужний джип на бензині взагалі не варто.
- Швидкість бензин «любить», розганяти авто можна повністю розкривши потенціал движка. При цьому яка стоїть коробка - автомат чи механіка з бензиновим двигуном - справа суто особиста по перевагах і стилю водіння водія, ніж власне і координується вибір.
- Завести двигун внутрішнього згоряння в умовах знижених температур без додаткових присадок все ж легше, ніж розігріти солярку. Вибір саме бензинового позашляховика гарантує зниження ризику зупинитися і не завестися в віддалених від населених пунктів місцях.
- Конструкційних відмінностей, які можуть поставити автомеханіка в глухий кут, у бензинових двигунів істотно менше, ніж у дизеля.
- Оскільки позашляховик розрахований на експлуатацію в досить екстремальних умовах, то ймовірність пошкодження бензопроводу, який традиційно проходить по дну кузова, дуже велика. У разі пошкодження паливного трубопроводу є ризик виникнення загоряння.
- Провести настройку бензинового двигуна в польових умовах для досвідченого водія не складе особливих труднощів.
- Бензиновий двигун менш критичний до зниження компресії в циліндрах внаслідок пригару кілець через складні умови експлуатації, а перегорілі паливо має меншу кількість канцерогенних домішок, що дозволяє довше зберігати робочий ресурс двигуна і відповідно відсунути перспективу капремонту. Виправдати вибір бензинового двигуна можна тим, що навіть низькосортний бензин (при недовготривалим використанні) бензиновий двигун здатний «переварити» без серйозних наслідків.
Вигідні сторони дизельних двигунів і їх очевидні «слабкості»
- Про економічності дизелів ходять легенди. Однак це не зовсім вірно. «Сливная» солярка має необмежену ніякими нормативами кількість домішок, а ДТ на автозаправках аналогічно за вартістю А92. По витраті на 100 км дизельний двигун дійсно здатний вигравати в порівнянні з бензиновим практично на 20%.
- З попереднього пункту ростуть корені міфів і помилок по витраті палива. Підвищений крутний момент, який особливо цінується в дизельних двигунах на бездоріжжі, все одно зажадає більшої кількості палива.
- Дизель не дасть машині розкрити швидкісний потенціал на рівній трасі. Втім, далеко не всіх власників важких джипів, вибір яких припав на дизельний позашляховик об'ємом більше 3 л, це так сильно турбує.
- «Пестуни», яким не подобається специфічний запах солярки і більш високий рівень шуму, дизельні двигун може і не підійти по «ідеологічним» міркувань. Що ж, за свої переконання доведеться «розплачуватися» бензином.
- Дизельні установки сучасної модифікації за стандартом Євро-4 можуть конкурувати з бензином по низькій кількості викиду СО.
- Великогабаритні авто 4х4 вдячно відгукуються на дизельне паливо хорошою прохідністю і дизель потягне навіть вага машини 3,5 т + повне завантаження екіпіровкою та компанією друзів. Це пов'язано з високою приемистостью дизельного двигуна - він розкриває мощностной потенціал відразу на низьких оборотах, що тільки сприяє подоланню перешкод без пробуксовок.
- Дизель «любить» перегазовки, тому що рівна їзда викликає накопичення опадів на форсунках, що призводить до неминучої втрати потужності.
- Обслуговування дизельного двигуна - більш дороге, ніж бензинового через підвищену компресії. Паливна система на чолі з насосом високого тиску вимагає періодичної, а головне - точного налаштування, з якої самостійно впоратися проблематично, а де-небудь в глушині - практично нереально. Хоча насправді дизельний двигун невибагливий і екстрена настройка потрібно нечасто.
- Вибір на користь постійного пересування по бездоріжжю на дизелі обґрунтовує той факт, що вплив вологи, що аж ніяк не рідкість в умовах бездоріжжя, дизель перенесе набагато простіше, ніж бензиновий двигун.
- Розігріти замерзлу систему без додаткових енергетичних джерел буде складно і для дорогих машин неприйнятно. Класика - паяльна лампа в цьому випадку замінюється на досить егнергоемкостную систему підігріву. Умови використання підігріву на дизель: потужний акумулятор, який відмінно тримає зарядку, теплий гараж і фінанси на установку передпускового обігрівача.
- Нове покоління дизельних двигунів з турбонаддувом вражають своїми характеристиками тільки на перший погляд. Підводний камінь наддуву дизеля - вихід з ладу - це моментальне падіння потужності і до найближчого СТО машина доплетете з великою витратою палива.
- Незважаючи на те, що в'язкість дизельного палива (літній варіант) значно збільшується вже при -15 * С за бортом, вибір дизеля все ж безпечніше, ніж бензину. Розв'язати проблему замерзання можна додаванням анти-гелів безпосередньо в паливо. Мінус цього методу - додавати присадки доведеться при кожній заправці.
- Для рамних авто оптимальне рішення - вибір на користь дизельного двигуна, який досить легко переносить постійні навантаження і володіє значно більшою ресурсом в порівнянні з бензиновим, за умови своєчасного проведення ТО. Значна маса самого корпусу + розмір колеса від 30 дюймів - вагомий привід задуматися саме про вибір дизельного двигуна.
Які «породисті» позашляховики вибирати краще з бензиновим двигуном
Багато прикордонні моделі позашляховиків з такими метисами як кросовери і паркетники рекомендується вибирати саме з бензиновими двигунами. Це дозволяє надати елемент універсальності на рівних дорогах і трохи відійти від вузької спеціалізації а-ля Hummer.
- Toyota Land Cruiser 200 нового покоління з бензиновим двигуном повністю виправдовує свої паспортні 309 коней і V8 на 4,5 л розганяє її до 100 км за 8 секунд.
- Mercedes-Benz GL - значний повноцінний джип, який розроблений на базі Mercedes-Benz M-класу. Бензиновий двигун здатний дати машині 388 к.с.
- Mitsubishi Pajero в базовій комплектації не просто так оснащений бензиновим двигуном всупереч досить модним тенденціям встановлювати дизельні. У модельній лінійці максимальна позиція - 250 к.с. (3,2 л бензиновий двигун).
Дизельні «одноосібники» серед позашляховиків
Якщо стоїть питання, який позашляховик вибрати для пересування по пересіченій місцевості, то дизельний двигун явно стає фаворитом в конкуренції з бензиновим. Так як не дивлячись на його недоліки, крутний момент (тяга) тут вирішує.
- Land Rover Defender позиціонується як зразок дизельного позашляховика, який здатний подолати кут з'їзду 35,6 *.
- Вітчизняний «монстр» UAZ Patriot розкриває свої можливості тільки з дизельним двигуном.
- Toyota LAND CRUISER 72/76/78 - горді власники атмосферного дизельного двигуна об'ємом 4,2 л, які оснащені повним набором для подолання внедорожья (блокування міжосьового диференціала, посилена рама).
Автор: Alex