- Для чого необхідно зчеплення?
- Чому зчеплення виходить з ладу?
- Ознаки зношеного зчеплення
- Які дії необхідно зробити, якщо зчеплення буксує?
- Заміна зчеплення ВАЗ 2107 своїми руками
Наша сеть партнеров Banwar
Багато водіїв занадто пізно змінюють витратні матеріали. Те ж саме відноситься і до трансмісії автомобіля. У цій статті ми розглянемо досить поширену проблему багатьох автолюбителів і розповімо, що робити, якщо буксує зчеплення? Але перш ніж розглядати проблему, розберемося, що це за деталь, для чого вона призначена і як проявляються симптоми її виходу з ладу?
Для чого необхідно зчеплення?
Зчеплення необхідно для передачі крутного моменту з маховика двигуна на проміжний вал коробки передач автомобіля. Це саме та деталь, яка може обмежувати або створювати зв'язок між силовою установкою і трансмісією. Принцип дії зчеплення заснований на терті, що виникає між двома притиснутими дисками. При натисканні на педаль зчеплення, диск віджимається, і передача крутного моменту припиняється. При відпуску - диск знову притискається до маховика і тоді в роботу входить проміжний вал КПП .
Чому зчеплення виходить з ладу?
Диск зчеплення є витратним матеріалом і рано чи пізно все одно піддається заміні. Відремонтувати зношений диск неможливо. Справа в тому, що при зіткненні з маховиком він починає деякий час сточуватися і тільки потім деталі зчіплюються між собою. Таким чином, товщина зчеплення зменшується і в кінцевому підсумку диск втрачає свою функцію.
«Сточив» зчеплення можна і швидким способом. Багато водіїв, при початку руху, натискають на газ занадто сильно і в цей же момент швидко відпускають педаль зчеплення. У ці моменти знос зчеплення збільшується в рази і тоді його заміна знадобиться досить скоро. Швидкий знос диска досягається також швидкою їздою на знижених передачах. У той момент, коли обороти великі, а передача встановлені надто низькою, зчеплення не встигає передати необхідний момент на проміжний вал, і починає прослизати. Таким чином, воно отримує додаткове «непотрібне» тертя і швидко зношується.
Інша причина полягає в попаданні на робочу частину диска моторного масла. Проблема досить рідкісна, але теж має місце бути. Справа в тому, що при зносі сальника клонували ззаду, масло просочується до маховика двигуни. Масло залишається на поверхні зчеплення, і тертя зменшується, таким чином, диск «пробуксовує».
Ознаки зношеного зчеплення
- Рушати на автомобілі стало досить складно. Якщо бути точним, педаль потрібно відводити максимально далі і тільки тоді машина починає рух. Іншим варіантом подібної проблеми може бути занадто важке включення передач або навіть їх хрест.
- Помітна втрата в потужності. Виражається в тому, що при швидкій їзді, особливо на знижених передачах, з'являються провали: автомобіль смикається і з кожним разом цей ефект посилюється. До цієї несправності і відноситься вираз «буксує зчеплення». Диск притискається нещільно і час від часу прослизає, створюючи дискомфорт при русі. В гору автомобіль вже явно йде досить погано.
Які дії необхідно зробити, якщо зчеплення буксує?
Для початку спробуємо продовжити життя диску. Для цього можна відрегулювати хід педалі , А відповідно змінити положення диска щодо маховика. Для цього, в салоні автомобіля або пiд капотом передбачено спеціальне регулювальний пристрій. Підкручуючи відповідні гайки, ми можемо підняти педаль, тим самим, сильніше притиснути диск зчеплення до маховика. Даний спосіб рекомендований лише для тих, у кого ще не зношені фрикційні накладки на робочої частини деталі. Тому, застосовувати його для всіх випадків не рекомендується.
Самим раціональним і правильним рішенням є заміна зчеплення, однак перед цим, потрібно доїхати те гаража. Робити це потрібно дуже обережно. Щоб уникнути проблем, потрібно їхати з найменшою кількістю оборотів. Починати рух необхідно «під навантаженням». Це означає, що зчеплення потрібно відпускати максимально плавно, але додавати при цьому мінімум газу, а то і зовсім не додавати. Перемикання передач слід виконувати згідно тій кількості оборотів, якому наказує завод-виготовлювач.
Заміна зчеплення ВАЗ 2107 своїми руками
Виконувати цю процедуру рекомендується на оглядовій ямі і естакаді. В першу чергу необхідно знерухомити автомобіль за допомогою противідкатні пристроїв. Використання коробки передач для цього не допускається, так як її необхідно буде піддати зняттю.
Спочатку знімається мінусова клема акумулятора й зливається гальмівна рідина з бачка зчеплення. Після цього, необхідно зняти стартер з двигуна і розібрати в салоні автомобіля важіль перемикання швидкостей. Для цього скручується верхня рукоятка.
Тепер необхідно перейти під автомобіль. Викриття кріплення карданного валу до шліцам коробки передач. Попередньо, необхідно позначити положення роз'єднаних елементів, так як є ризик неправильно зібрати вузли в подальшому, через що потім з'являється вібрація і гудіння. З КПП від'єднуються клеми включення лампи заднього ходу, і від'єднується трос приводу спідометра. Далі викрутити дві гайки кріплення циліндра зчеплення і відведіть останній в іншу сторону. Відкрутіть гайки, що кріплять коробку передач до дну автомобіля.
Останньою дією буде відкручування гайок, з допомогою яких трансмісія закріплюється на двигуном. При цьому, буде потрібна допомога напарника, який буде притримувати і страхувати важкий агрегат від падіння. Щоб полегшити демонтаж коробки передач і зірвати її з кріплень, рекомендується для полегшення роботи встановити важіль перемикача в положення, яке відповідає третій передачі.
Щоб уникнути зайвих замін в подальшому, радимо поміняти заздалегідь наступний перелік деталей: вінець маховика двигуна, вижимний підшипник, провідний диск (і ведений) і болти, які кріплять кошик. Багато досвідчені майстри міняють кошик з диском нової в зборі.
Після заміни, необхідно установити КПП на місце. Робити це дуже важко, так як дана дія виконується тільки за допомогою центрування. Якщо цього не зробити, то коробка не встане на своє місце. Для центрування можна використовувати спеціальне центрирующее пристрій, або первинний вал від старої, розібраної КПП.
Подальша збірка вузлів відбувається в зворотній послідовності. У цьому і полягає весь комплекс заходів, який спрямований на вирішення поширеної проблеми - «буксує зчеплення». Бажаємо вам удачі на дорогах!
Для чого необхідно зчеплення?Чому зчеплення виходить з ладу?
У цій статті ми розглянемо досить поширену проблему багатьох автолюбителів і розповімо, що робити, якщо буксує зчеплення?
Але перш ніж розглядати проблему, розберемося, що це за деталь, для чого вона призначена і як проявляються симптоми її виходу з ладу?
Для чого необхідно зчеплення?
Чому зчеплення виходить з ладу?
Які дії необхідно зробити, якщо зчеплення буксує?