- Що робити при попаданні води в двигун?
- Перевірка двигуна на наявність води
- Перевірка системи запалювання
- Перевірка системи харчування
- Наслідки купання двигуна внутрішнього згоряння
Наша сеть партнеров Banwar
Запись опубликована 09.09.2014 автором Олександр Кононенко.
Переправа на автомобілі через водну перешкоду загрожує не тільки яскравими спогадами, а й загибеллю двигуна. Адже якщо в нього потрапить вода під час роботи, то велика ймовірність того, що доведеться купувати новий мотор, або, як мінімум, виробляти дорогий ремонт існуючого. Так як цього уникнути?
Що робити при попаданні води в двигун?
Почнемо з того, чого робити не потрібно. Однозначно забудьте про спробу завести двигун до того, як його огляньте. Якщо вода потрапила в циліндри, а ви спробуєте завести двигун, то станеться гідроудар. А це майже 100% гарантія того, що ваш бюджет схудне на пристойну суму через потреби в придбанні нового «серця» для вашого транспортного засобу. Адже наслідки гідравлічного удару - це:
- поршнева група вимагає повної заміни (оптимістичний результат);
- пошкоджений блок циліндрів (Ремонт двигуна не доцільний з точки зору матеріальних витрат).
Сам же гідроудар відбувається в той момент, коли, при роботі, поршень упирається в «водяну пробку» на такті стиснення (через те, що вода сама по собі нестислива). При цьому в циліндрі відбувається багаторазове збільшення тиск. Колінчастий вал же продовжує своє обертання, ламає пальці поршнів, гніт шатуни. До речі, також можуть не витримати зайвого тиску циліндри - розірватися.
І якщо для бензинових моторів ще є варіант відбутися тільки заміною половини деталей, то дизель доведеться, швидше за все, замінювати повністю (в дизельних двигунах спочатку велика ступінь стиснення і менша камера згоряння в порівнянні з бензиновими побратимами)
Перевірка двигуна на наявність води
Звичайно, якщо автомобіль провів під водою деякий час, то вода потрапила в двигун з ймовірністю 99,9%. Якщо ж не брати цей апокаліптичний варіант, тоді для перевірки:
- Подивіться повітряний фільтр. Якщо він мокрий, потрібно розібрати систему впуску та прибрати воду з усіх її елементів. Можливо, доведеться зняти впускний колектор, а іноді і головку блоку циліндрів .
- Подивіться на маслоізмерітельний щуп. Якщо на ньому є сліди води, то необхідно замінити масло в двигуні. Якщо знехтувати цим заходом, поверхні тертя можуть отримати суттєві пошкодження, аж до заклинювання двигуна.
- Якщо є можливість, поверніть двигун вручну за допомогою гайкового ключа. Якщо в ньому залишилася вода, то сили рук не вистачить, щоб що-небудь зламати, на відміну від стартера.
- Переконатися в прокручуванні колінчастого вала можна й іншим способом - наприклад, прокатати автомобіль пару метрів з включеною другою передачею. Якщо автомобіль котиться, можете зітхнути з полегшенням - заміна мотора відкладається (циліндри і поршні в порядку).
Як тільки ви зробили цю первинну перевірку двигуна на наявність в ньому води, і якщо все нормально, то переходимо до наступного етапу тесту працездатності мотора після купання.
Перевірка системи запалювання
Якщо намочити сірник, то вона не запалиться або ж буде іскрити, перш ніж дасть рівний вогонь. Це ж може статися з системою запалювання в автомобілі. Тому уважно огляньте всі частини системи і видаліть вологу.
Варто почати з свічок запалювання . Викриття їх і протріть. В цей же час можна прокрутити двигун стартером - так ви видалите залишки вологи з циліндрів (циліндрах без свічок нічого не загрожує).
Якщо мотор прокручується, то можна вставити свічки і спробувати його запустити. Він мовчить? Тоді оглядаємо котушку і трамблер (швидше за все проблема у відсутності іскри).
Варто зняти всі дроти і протерти контакти ганчірочкою з бензином. Сам трамблер і котушку також просушують. До речі, є така чудова річ як ВД-40. Відмінно видаляє вологу (як правило, у бувалих автовласників вона завжди є в наявності «про всяк випадок»)
Після просушування всіх елементів на свічку запалювання накидаєте провід котушки запалювання, саму свічку кладете на "масу" до мотору і стартером прокручивайте двигун. Якщо є характерні клацання і з'явилася блакитна іскра, то перевіряєте тепер високовольтні дроти, приєднавши його до свічки.
- Якщо іскра з'явилася, то переходите до перевірки системи харчування .
- Якщо ж іскри немає, тоді проблема в бігунку трамблера або його кришці.
Перевірка системи харчування
Найбільша проблема може виникнути з інжекторними двигунами, в яких встановлено електробензонасос (просто це слабка ланка в паливній системі в разі потрапляння води). При попаданні великої кількості вологи на контакти відбувається замикання і спрацює запобіжник.
Тому перевіряємо запобіжник на його цілісність, потім ланцюг на розриви (чи є харчування). Якщо немає, то можна живити його від сусіднього споживача (не має значення від чого конкретно). Після цього намагаємося завести двигун. У більшості випадках проблем не виникає, і ви можете спокійно доїхати до автомайстерні, де мотор зможуть розібрати і краще його оглянути.
Наслідки купання двигуна внутрішнього згоряння
Як не крути, але водні процедури для мотора не можуть пройти зовсім без негативних сторін.
- Імовірність корозії на поршневих кільцях і стінках циліндрів.
- Викривлення шатунів, що вимагає повну заміну останніх щоб уникнути неприємностей.
- Можлива поява тріщин на голівці і блоці циліндрів.
Щоб уникнути всього перерахованого вище, на форумах автолюбителів радять нижчеперелічені дії:
- Чи не виїжджати в злива.
- Якщо ж потрапили в дорозі під нього, тоді виїжджайте на піднесеність, глушите мотор і перечекайте його.
- При проходженні водних перешкод знизьте швидкість і обороти до мінімально можливих.
Корисно. Чому за двигуном потрібно стежити ?
Що робити при попаданні води в двигун?Так як цього уникнути?
Що робити при попаданні води в двигун?
Він мовчить?