Наша сеть партнеров Banwar
До безумовних плюсів відноситься і те, що вітчизняні виробники зможуть оснащувати свою продукцію більш якісними автокомпонентів.
Після ратифікації пакету документів в кінці року Казахстан увійде до Світової організації торгівлі, повідомляє 24.kz . Що чекає після цієї події казахстанський автопром - питання риторичне.
Думки експертів розділилися, тому і прогнози висловлюються різні.
Сьогодні можна впевнено сказати, що автомобільна промисловість в Казахстані сформувалася і є однією з найбільш динамічно розвиваються галузей економіки. Усередині країни виробляється близько 20 автомобільних брендів - це легкові і вантажні автомобілі, автобуси і навіть кар'єрні самоскиди.
Після вступу до СОТ Казахстан знизить мита на автомобілі. І ця обставина не може не позначитися на молодому ринку автоіндустрії. Наприклад, якщо зараз ставки на ввезення нових машин в Казахстані на рівні 30%, то після вступу в СОТ ця цифра знизиться практично в кілька разів.
Ерік Сагимбаев, президент АТ «АЗІЯ АВТО»:
- У два рази знижений захисний рівень мит. Уже через рік будуть скасовані митні і податкові преференції режиму вільного складу, в якому працюють наші автовиробники. Тому Уряду необхідно оперативно прийняти комплекс заходів, що дозволяють знизити імпортне тиск і зберегти економічну доцільність виробництва всередині Казахстану.
Однак в Міністерстві нацекономіки не можуть прогнозувати зниження вартості імпортних автомобілів. Як поведе себе ціна, залежить від ринку, вважають експерти. У відомстві пообіцяли захистити вітчизняний автопром. У травні запустили програму пільгового автокредитування на покупку вітчизняних машин. У підсумку виграли всі: і ті, хто виробляє, і ті, хто купує. Крім того, Урядом вже зроблено ряд кроків щодо захисту ринку від сірих дилерів і ввезення старих авто.
Жанель Кушукова, директор Департаменту розвитку зовнішньоторговельної діяльності мне РК:
- Цим ми здійснюємо якийсь захист наших виробників. Інше питання, що ми будемо робити комплекс заходів щодо захисту свого виробника. Він зараз вже розробляється. Це буде вироблення податкових пільг, інших обмежувальних заходів, для того щоб не допустити ввезення старих автомобілів.
За оцінкою ряду вітчизняних і зарубіжних експертів, вступ до СОТ відкриє для Казахстану доступ до передових закордонних технологій. До безумовних плюсів відноситься і те, що вітчизняні виробники зможуть оснащувати свою продукцію більш якісними автокомпонентів з Туреччини, Іспанії, Італії та країн Східної Європи. Низькі ставки ввізних мит лише ненабагато збільшать вартість вітчизняних автомобілів і зроблять їх більш привабливими для споживачів.