Наша сеть партнеров Banwar
У Росавтодор розробили відповідні методичні рекомендації, які дозволяють продовжувати дорожні роботи навіть за несприятливої погоди.
Документ, який підготували в Федеральному дорожньому агентстві, носить рекомендаційний характер. За задумом авторів, він покликаний зовсім не дозволити дорожникам укладати асфальт в сніг, а скоріше навпаки - змусити їх дотримуватися норм по температурі і кількості опадів, допустимих для проведення робіт.
У Росії нерідкі випадки, коли дорожники, які не встигають за термінами, порушують технології роботи, тому що не звертають уваги на погодні умови. В результаті такі асфальтові покриття швидко руйнуються, потрібні гроші на нові ремонти. Проблема особливо актуальна для північних регіонів країни, де сезон дорожнього будівництва короткий через пізню весну і ранньої зими.
У рекомендаціях Росавтодора вказані чіткі умови, при яких можна ремонтувати і будувати дороги. Так, температура повітря повинна бути не нижче мінус 10 градусів, а опади - не більше 5 мм в день. Тобто в снігопад і злива, а також при серйозних заморозках укладати асфальт відомство настійно не рекомендує.
У разі, якщо дорожні роботи проводяться при температурі від плюс 5 до мінус 10 градусів, дорожники повинні використовувати асфальтобетонні суміші зі спеціальними добавками, які розраховані на такі погодні умови. Щоб шар асфальту зчепився з підставою, потрібно попередньо очистити поверхню від снігу і льоду, пилу і бруду, а також просушити і прогріти її (для цього використовуються терморазогревателі).
Запобігти утворенню снігових і крижаних кірок можна, покривши основу дороги бітумом перед укладанням асфальту. Крім цього в документі є рекомендація щодо збільшення числа одночасно працюючих ковзанок (в залежності від ширини укладання), що допоможе дорожникам швидше покласти асфальт, поки поверхня при «мінусі» не встигла знову замерзнути після прогріву.
У Росавтодор пояснили, що документ створений з метою збільшити сезон ремонту доріг. Тобто він дозволяє займатися дорожніми роботами в несприятливих погодних умовах, проте передбачає, що саме потрібно буде зробити для дотримання технологій. Однак важливо пам'ятати про те, що це всього лише рекомендації, а не обов'язкові вимоги. Тобто стежити за їх виконанням ніхто не буде. А значить, ситуації, при яких асфальт будуть «ліпити» в авральному режимі прямо в калюжі і замети, цілком ще можуть бути.
Звичайно ж, такі дороги довго не служать і швидко приходять в непридатність. При цьому на будівництво, реконструкції та ремонти щорічно витрачаються мільярди рублів. Гроші виділяє як федеральний бюджет, так і регіональні дорожні фонди. Нагадаємо, вони формуються за рахунок податків, штрафів ГИБДД, а також акцизів на бензин і дизпаливо, які в підсумку сплачують звичайні автомобілісти, адже будь-яке підвищення нафтовики закладають в цінники на автозаправках.
Черговий зимовий сезон буде досить цікавим для шляховиків. Нещодавно Kolesa.ru повідомляв про те, що в силу вступив обов'язковий до виконання ГОСТ з прибирання доріг , В тому числі від снігу та криги. На перше в залежності від категорії дороги дається від 3 до 12 годин; на друге - від 4 до 12 годин. Крім цього, поверхня дорожніх знаків, заліплені снігом і льодом, потрібно очищати за добу.