Наша сеть партнеров Banwar
Купуючи новий або не дуже новий автомобіль, власник може задуматися які ж краще диски: легкосплавні або сталеві? Вибираючи між ними слід враховувати, що кожен з них має як переваги, так і недоліки, які залежать від їх типу, а також стилю водіння автомобілем. Якщо головним критерієм при виборі дисків є зовнішній вигляд, стиль і продуктивність, то краще зупинити на легкосплавних дисках. У тому випадку, коли важливо щоб диски були не дуже дорогими, підвіска більш жорстка, а зовнішній вигляд не грає велике значення, то можна розглянути звичайні сталеві диски.
Для визначення типу і розміру дисків вашого автомобіля, ви можете скористатися калькулятором розміру шин і дисків .
Порівняємо достоїнства і недоліки легкосплавних і сталевих дисків.
Легкосплавні сталеві диски.
Легкосплавні, або литі, диски в більшості сучасних автомобілів є стандартною опцією. Таким чином, за рахунок гарного зовнішнього вигляду і ефективності легкосплавних дисків, виробники автомобілів намагаються залучити до своїх машин можливих покупців. На відміну від сталевих дисків, легкосплавні можуть відливатися на заводі в різних стилях, створюючи у кожної моделі свій індивідуальних неповторний стиль.
Крім краси, легкосплавні диски мають певні переваги при експлуатації. Останнім часом виробники автомобілів і легкосплавних колісних дисків почали використовувати у виробництві суміш двох сплавів (нікель і алюміній). Завдяки використанню цього сплаву, диски важать набагато менше ніж диски, відлиті зі сталі або алюмінію. В результаті зниження ваги, збільшується швидкість розгону автомобіля і зменшується витрата палива, а водій отримує більше задоволення від водіння.
Литі легкосплавні диски можна фарбувати, полірувати, зробити їх матовими або хромованими.
Недоліком литих дисків є те, що їх можна легко подряпати і вони схильні до різних ушкоджень (корозія, окислення і так далі).
Сталеві диски.
В першу чергу слід відзначити, що шини, диски і гальмівна система відноситься до поняття безпружинних мас. Дані автомобільні деталі не відносяться до підвіски, яка виконує функцію пом'якшення ударів від нерівностей, які бувають на дорогах. Маса, розташована вище коліс, називається підресореною масою. Співвідношення цих мас (підресореною і непідресореної) має велике значення. При більш низькій вазі непідресореної маси, керованість автомашини і зчеплення з дорогою вище. З цієї причини в останні роки велика кількість виробника автомобілів приділяє підвищену увагу оснащенню машин легкосплавними дисками, а не традиційними штампованим сталевими колесами.
Як впливають на автомобіль, встановлені сталеві диски?
Сталеві диски важать значно більше, ніж алюмінієві, тому автомобіль, має меншу маневреністю і динамічністю. Безпружинна маса зменшує потужність машини і знижує центр ваги. У літню пору це може викликати дискомфорт. Однак, в зимовий час це є перевагою. Оскільки колеса з більшою масою сильніше притискають шини до засніженій дорозі. Завдяки більшій вазі і штучної зміни центра ваги, в зимових умовах машина має перевагу при прискоренні і маневреності.
Також сталеві диски значно міцніше ніж легкосплавні. Потрібно докласти чималих зусиль для того щоб їх пошкодити або зігнути. Крім того, сталеві диски практично неможливо зламати. Навіть при невеликих подряпинах та косметичних пошкодженнях, сталеві диски не втрачають своєї стійкості до пошкоджень.
Мабуть, єдиним мінусом сталевих дисків є їх непрезентабельний зовнішній вигляд. Однак його можна приховати за допомогою спеціальних ковпаків. Їх існує величезна кількість на будь-який шмат. Є навіть моделі, що імітують стиль легкосплавних литих дисків. Однак ковпаки дуже тендітні і легкі. Вони кріпляться до диска спеціальними пружинними кріпленнями. З цієї причини ковпаки часто губляться або відриваються в самий несподівані момент.
Діаметр сталевих дисків, як правило, не перевищує 16 дюймів. Дуже мало виробників пропонують сталеві диски діаметром в 17 дюймів, і ще менше виробників, які можуть запропонувати 18-ти дюймові сталеві колеса. Це пов'язано з тим, що сталеві колеса діаметра важать дуже багато. Крім того, при використанні важких сталевих коліс великого діаметра, гальмівна система багатьох автомобілів може не впоратися зі своєю роботою.
Вартість стали приблизно на 75-80 відсотків менше алюмінію. Це дозволяє штампованим сталевим дискам вільно конкурувати з литими колесами. Адже, наприклад, в зимовий період не обов'язково використовувати красиві литі диски, адже вони можуть сильно пошкодитися і мають меншу вагу, що впливає на хід машини по сніжному покриттю. Тому для холодної пори року краще придбати традиційні сталеві диски.
Висновок.
Кожен тип колісних дисків має як свої плюси, так і мінуси. Якщо для вас не важлива економія коштів, але від автомобіля потрібно маневреність і швидкість то краще зупинити свій вибір на легкосплавних дисках. Особливо це важливо для тих, кому дуже важливий загальний зовнішній стиль автомобіля.
Якщо ви не хочете виділятися з потоку машин, які не пред'являєте підвищені вимоги до свого автомобіля, а також обмежені в коштах, то кращим варіантом для вас буде придбання сталевих дисків.
Крім того, купуючи для зимової гуми додатковий комплект дисків, то краще купити сталеві. Адже переплачувати за литі диски, що не дають в зимовий період ніяких переваг і схильні до косметичним пошкоджень, не має сенсу. У будь-якому випадку, вибір залишається за вами.
Як впливають на автомобіль, встановлені сталеві диски?Як впливають на автомобіль, встановлені сталеві диски?