Наша сеть партнеров Banwar
З кожним роком автомобілі стають все більш досконалими, технологічними, напханими електронікою. У геометричній прогресії зростає і кількість систем безпеки, які контролюють не тільки машину, але і водія. Разом з тим, «чемпіоном» за кількістю запобігли аварій і врятованих життів залишається стоп-сигнал, який не зазнав серйозних змін за 90 років свого існування.
До 20-х років гальмами обладналися тільки задні колеса автомобіля. Поява в конструкції авто різних виробників гальм на всіх чотирьох колесах, призвело до того, що по дорогах стали їздити автомобілі, гальмівний шлях яких сильно відрізнявся. А оскільки водії не могли визначати момент початку гальмування автомобіля, що їде попереду, це призводило до великої кількості аварій, незважаючи на те, що дорожній рух, навіть в найбільших містах світу було, м'яко кажучи, не таким інтенсивним, як сьогодні. У зв'язку з цим і виникла необхідність обладнати автомобіль пристрій, що страхує учасників руху про гальмування. Перші стоп - сигнали були поєднані з лампою підсвічування номерного знака. Нижня половинка ліхтаря - біла, висвітлювала номерний знак, а верхня - червона запалювалася щоразу, коли водій починав гальмування.
У 1986 році в Америці автовиробників зобов'язали обладнати машини не тільки двома стоп - сигналами з боків, а й ще одним по центру, вище лінії правого і лівого «стопів». В Європі цей закон був введений пізніше - в 1998 році. Ініціатором появи додаткового стоп - сигналу став держсекретар міністерства транспорту США - Елізабет Доул. Тому поряд з назвами «центральний» і «третій» в Америці можна зустріти і жартівливе - «світло Лідді».
Центральний стоп-сигнал особливо корисний в тих країнах, де поворотники на автомобілях - також червоного кольору. Крім того, третій сигнал залишається видимим водієві, який перебуває позаду авто, при мінімальній дистанції, скажімо, в пробці. Також «третій стоп» страхує від такого випадку, коли одна з ламп перегорає, і автомобіль рухається тільки з одним стоп-сигналом.
Центральний стоп - сигнал
Як основні, так і додаткові стоп-сигнали можуть бути у вигляді одиночної лампи, набору світлодіодів або неонової трубки.
Зустрічаються і альтернативні варіанти установки центральних стоп - сигналів. на Jeep Wrangler і Land Rover Freelander додатковий "стоп" знаходиться на тримачі запасного колеса
Крім стандартних «стопів», які горять при натисканні на педаль гальма, існують і стоп-сигнали з додатковими функціями. Наприклад, на автомобілі BMW в стоп-сигнали встановлюються світлодіодні лампи, у яких є два режими роботи - вони змінюють яскравість світіння залежно від інтенсивності гальмування. Наступним кроком в історії автомобільної світлотехніки можуть стати лазерні стоп-сигнали, які можна побачити на концептах від Audi. Суть винаходу в тому, що випромінювач проектує на дорожнє полотно позаду автомобіля промені в формі трикутника, які відбиваються від крапель води під час дощу або туману. Таким чином, що їде позаду автомобіля з такими ліхтарями водій бачитиме перед собою на дорозі межу червоного кольору.
На легкових автомобілях ліхтарі стоп-сигналів можуть перебувати в різних місцях: кришка багажника, задні стійки або задні крила. Центральний стоп-сигнал може перебувати в салоні за заднім склом вгорі, на двері багажника або в задньому спойлері. Інші способи установки зустрічаються нечасто .До наприклад, на Jeep Wrangler і Land Rover Freelander додатковий стоп-сигнал встановлений на тримачі запасного колеса. На комерційних автомобілях, фургонах і вантажівках стоп - сигнали закріплюють на кромці даху.
Стоп-сигнал загоряється ще до того, як автомобіль починає реально сповільнюватися
Найпростіший стоп-сигнал складається з ліхтаря і вимикача (переривника), який ще називають «жабою». Вимикач являє собою пластиковий корпус, всередині якого знаходяться дві пари клем, пружина і шток. Кріпиться цей пристрій на кронштейн педалі гальма. При натисканні на педаль гальма шток вдвигается в корпус вимикача, замикаючи контакт - лампа загоряється. Коли водій відпускає педалі, шток під дією пружини висувається, а контакти, відповідно, розмикаються.
Важливий момент: у будь-який педалі гальма є невеликий вільний хід. Водій вже натиснув на педаль, а автомобіль ще не почав сповільнюватися. Стоп-сигнал же спалахує як тільки водій доторкнувся до педалі. Таким чином, водії машини ззаду дізнається про гальмування трохи раніше, ніж автомобіль насправді почне гальмувати. Завдяки цьому, у нього буде більше часу, щоб підготуватися до гальмування самому.