- Причини виникнення струму витоку акумуляторної батареї
- Діагностика і норма струму витоку АКБ
- Додаткова перевірка
- Про що слід пам'ятати?
Наша сеть партнеров Banwar
Багато власників автомобілів стикалися з ситуацією, коли з ранку не могли завести машину. Причому з вечора все було нормально. Та й сам акумулятор новий і в справному стані. Причиною тут може бути струм витоку акумулятора. Це явище існує на будь-якому автомобілі, але має укладатися в певну норму. Якщо норма струму витоку перевищена, то акумулятор під час стоянки буде розряджатися. В результаті ви будете мати проблеми з запуском двигуна. Пора розібратися з-за чого відбувається струм витоку акумулятора і як привести його до норми.
Зміст статті
Причини виникнення струму витоку акумуляторної батареї
Призначення акумуляторної батареї полягає в тому, щоб забезпечувати пуск двигуна, і допомога генератору в забезпеченні харчуванням споживачів бортової мережі, якщо останній не справляється з навантаженням. Під час поїздки АКБ заряджається від генератора і відшкодовує розряд. За ідеєю на стоянці автомобільний акумулятор не повинен втрачати заряд, але існує струм витоку. Причому в сучасних авто, де є безліч електроніки, струм витоку збільшується і часто перевищує норму.
Основними причинами збільшення струму витоку стають такі:
- зношена або неякісна проводка, ізоляція;
- неправильне підключення електроніки (звукова система, телевізор і т. п.);
- брудні, окислені контакти.
Важливо розуміти, що струм витоку автомобільного акумулятора може призводити не тільки до розрядки акумулятора, але і до спалаху проводки. Розряджений акумулятор - це саме по собі неприємно, але якщо не привести струм витоку в норму, то наслідки цього явища будуть набагато гірше.
Тому важливо виявити причину струму витоку і усунути її. Як знайти винуватця цього явища?
Додатково рекомендуємо прочитати матеріал про причини того, що розряджається акумулятор на автомобілі .
Діагностика і норма струму витоку АКБ
Що потрібно при вимірюванні струму витоку акумулятора:
- мультиметр;
- ріжковий ключ на 10;
- рукавички.
Як проводити вимірювання?
- для початку виключаєте запалювання, виймаєте ключ із замка. Двері в машині закрийте, а скла відкрийте. При вимірі буде відключатися і включатися АКБ. Тому може спрацювати центральний замок. Так, що про всяк випадок залиште доступ в салон;
- перевірте, щоб були відключені всі споживачі струму (зверніть увагу на лампочки під капотом, в багажнику, бардачку і т. п.);
- відкрийте капот і відключіть від акумулятора мінусову клему;
- після цього мультиметр переводимо в режим вимірювання струму і підключаємо в розрив між мінусовій клемою і негативним висновком акумулятора;
- включаємо мультиметр і знімаємо показання струму витоку.
Нормою струму витоку вважаються значення від 15 до 70 мА. Для сучасного автомобіля цілком нормальні показники.
Якщо у вашому випадку струм витоку автомобільного акумулятора значно вище, то потрібно шукати причину цього. Як це зробити?
Підключаєте мультиметр, як було сказано вище, і по черзі починаєте виймати запобіжники і реле. Це робиться для почергового розмикання ланцюгів в бортовій мережі. Коли показання струму витоку прийдуть в норму, значить, ви знайшли ланцюг з проблемним споживачем. Далі вже потрібно більш детально займатися цим пристроєм (ремонт, заміна).
Нижче ви можете подивитися відео про вимірювання струму витоку автомобільного акумулятора:
Додатково можете прочитати про те, як перевірити акумулятор автомобіля на працездатність .
Додаткова перевірка
Може виникнути ситуація, коли ви перевірили струм витоку з витяганням запобіжників, але джерело проблеми встановити не вдалося. Тоді потрібно провести перевірку місць, які не захищені запобіжниками. Це, наприклад, стартер і генератор. Адже часто причиною розряду АКБ є некоректна робота генератора, який її просто не заряджає. Про нормі заряду акумулятора автомобіля ви можете прочитати в статті за вказаним URL.
Як перевірити працездатність генератора?
- вимикаємо запалювання, виймаємо ключ із замка, гасимо все споживачі струму в авто;
- підключаємо щупи мультиметра до АКБ (чорний до мінуса, червоний до плюса);
- переводимо мультиметр в режим вимірювання напруги;
- включаємо і вимірюємо напруга (на повністю зарядженій батареї значення дорівнює 12,6─12,9 вольт);
- потім заводимо двигун, включаємо ближнє світло фар, грубку, обігрів заднього скла;
- знову вимірюємо напруга на АКБ (в ідеалі напруга повинна бути 12,8─13,4 вольт. Максимальне значення 14,3 вольт).
Якщо напруга на акумуляторі при заведеному двигуні в зазначеному діапазоні, значить, генератор в справному стані і буде заряджати батарею. Якщо напруга значно менше, то проблемою сів акумулятор може бути генератор, який його просто не заряджає. Це може бути зношеність щіток або несправність діодного моста. У цьому випадку вже потрібно вирішувати питання із заміною або ремонтом генератора.
На відео показана перевірка роботи генератора автомобіля
Можете також прочитати про те, як відкрити машину якщо сів акумулятор .
Про що слід пам'ятати?
При проведенні профілактичних робіт з акумулятором радимо перевіряти струм витоку автомобільного акумулятора. На сучасному автомобілі нормою є значення 15─75 мА при виключених споживачах бортової мережі.
Якщо значення струму витоку значно перевищує норму, то як мінімум слід звернутися за консультацією до автомобільного електрику. Якщо у вас є тестер і навички поводження з ним, то проблемне пристрій або несправну проводку можна знайти самостійно. Радимо також прочитати про те, як перевірити ємність акумулятора .
У будь-якому випадку струм витоку, що перевищує норму, не можна ігнорувати. Адже це може закінчитися не просто сів акумулятором, а ще й загорянням зношеної проводки. Будьте уважні і удачі на дорогах! Якщо у вас є доповнення або відгуки до статті, пишіть їх в коментарях нижче.
Як проводити вимірювання?
Як це зробити?
Як перевірити працездатність генератора?
Про що слід пам'ятати?