Наша сеть партнеров Banwar
Першою з причин появи стуку з під головки камазовского мотора на думку спадає тільки вилітання клапанного гнізда (сідла). Болячка татарських двигунів. Клапанне гніздо вилітає найчастіше після гарного перегріву , Необов'язково відразу і не обов'язково потім, тобто тут як пощастить. Везіння залежить від ступеня перегріву і чи був він взагалі, стану самої головки і клапанного гнізда, а також від успішності самого шофера. Найчастіше гніздо вилітає коли двигун працює під навантаженням, заходить завантажений на підйом або просто перевантажений, коротше як завжди в самий невідповідний момент.
Також траплялися випадки що гніздо вилітало при прогріванні двигуна на неодружених, в загальному біда ця непередбачувана і якщо трапиться то нікуди від неї не втечеш і не заїдеш. Виліт гнізда супроводжується різким дзвінким стуком якраз під головками, на слух визначити з якої точно головки вилетіло гніздо і яка з восьми тарабанить практично нереально. Визначити головку з якої вилетіло гніздо можна декількома способами.
Найпростіший і швидкий - це почергове відкручування трубок високого тиску йдуть на форсунки, тобто відкрутити трубку форсунки на заведеному двигуні, подивитися на реакцію - працює, не працює - закрутити. Як правило в циліндрі з вилетів клапанним гніздом компресії бути не повинно, тому він не буде реагувати на відключення подачі палива. Але, цей спосіб підійде тільки в тому випадку якщо двигун не заклинив.
Досить часто у двигунів КаМаЗ після вильоту клапанного гнізда при спробі провернути колінвал, дійшовши до певного місця він перестає крутитися, клинить , І крутиться тільки у зворотний бік, знову ж до того ж місця. Відбувається це тому, що вилетіло клапанне гніздо щільно вкарбувалася в поршень і тепер дістає до ГБЦ, що призводить до заклинювання коленвала в момент досягнення потерпілим поршнем верхньої мертвої точки. У такому випадку потрібно відкривати кришки клапанів і дивитися вже по клапанів, які циліндри в даний момент знаходяться на ВМТ.
Що далі? Далі потрібно розкривати обрані головки і дивитися на стан поршня і гільзи. Якщо поршень серйозно постраждав і є задираки на стінках гільзи, то обов'язково їх замінити. Якщо ви в дорозі і можливості замінити поршень з гільзою немає (фінанси, інструменти), можна спробувати підрівняти поршень, щоб він не діставав до головки зрубів зубилом шматки клапанного гнізда, це звичайно халтура, але за браком кращого до дому доїхати повинно вистачити, якщо по дорозі поршень НЕ відірве. Що стосується головки, то тут варіантів немає, ГБЦ з вилетів клапанним гніздом підлягає обов'язковій заміні.
Багато досвідчених камазісти, знаючи особливості стану свого двигуна завжди беруть з собою в рейс поршень, гільзу , Шатун і ГБЦ, щоб якщо раптом що не сидіти на узбіччі біля розбитого корита чекаючи допомоги, так як в дорозі може трапитися все що завгодно.
Також хотілося б відзначити, що ще жодного разу не траплялися мені вильоти клапанних гнізд у євро-камазов. Мабуть конструктори усвідомили через 20 років, що потрібно робити щось з цієї проблемної слабкістю камазівські ГБЦ.
Ще одна з можливих причин появи стуку у верхній частині двигуна - стук виробленого поршневого пальця і шатунной втулки. Якщо ця справа не усунути відразу, то в подальшому розіб'ється посадочне місце втулки шатуна, і шатун стане непридатним. Є ризик, що через що утворився зазору між втулкою і пальцем поршень почне діставати до площини ГБЦ.
Також стукіт може з'явитися через потрапляння якого-небудь стороннього мотлоху в камери згоряння, засмоктало через воздухан. Хто то впустив в повітряний колектор болт або гайку або ще що-небудь, ось вам і стукіт. А може бути у вас заздрісний або вами ображений сусід, який вночі взяв і кинув в воздухан вашого камаза той же самий болт, а вранці ходив повз і глумився над вами. Таке теж бувало
Що далі?