- Якщо порвалася ланцюг ГРМ - що буде?
- Чому з'являється стукіт?
- Як визначити, що стукає ланцюгової привід?
- Чи можна їздити?
Наша сеть партнеров Banwar
Ця стаття буде цікава багатьом власникам автомобілів, у яких варто ланцюгової привід газорозподільного механізму (ГРМ). Суть в тому, що рано чи пізно під кришкою головки блоку, починається «стукіт», «брязкання» в загальному щось там гримить. Напружує це реально сильно! Адже тут однозначно проблеми з ланцюгом або її натяжителем, якщо «прогавити», можна потрапити на дуже великий ремонт. З іншого боку, власники у яких ще нічого не відбувається, мотор працює справно, хочуть знати - а який він цей шум? ЖЕЛАТЕЛЬНО його почути, причому самому і на відео. Ось про все це сьогоднішня стаття ...
Я вже багато разів писав і говорив - що якщо порветься з'єднувальний механізм, зазвичай це ланцюг або ремінь , То можна потрапити на дуже великий ремонт. В особливих випадках легше купити контрактний двигун, ніж ремонтувати цей! Не вірите, давайте трохи торкнемося цієї теми
Якщо порвалася ланцюг ГРМ - що буде?
Раніше були двигуни, в яких на порушених були спеціальні проточки, їх називали « безвтиковимі поршнями ». Якщо відбувався обрив, то клапана падали в ці «проточки» і для двигуна ніяких смертельних наслідків не було. Але зараз їх не застосовують в сучасних силових агрегатах, все тому що падає ступінь стиснення, а відповідно і потужність.
Тому в сучасних моторах потрібно обов'язково стежити за системою ГРМ, і вчасно (а з нашим кліматом раніше) міняти ланцюгової або пасової привід.
Якщо цього не зробити, тоді при обриві клапан можуть зустрітися з поршнями у верхній точці. У найшкідливішому разі їх просто погнеться, і вам потрібно буде купувати новий комплект 8 або 16 клапанів . Витрати тут підуть на нову систему газорозподілу, це ролики, натяжители, привід і т.д. Потрібно буде міняти прокладку клапанної кришки, ну і робити це на нормальному СТО.
ЯКЩО НЕ пощастить - то можуть постраждати поршні, їх банально пробиває. Від удару можливий поворот на 90 градусів, тоді «поршнева» може пробити стінку блоку, ну або задерти її! В особливих випадках (це було на моїй практиці), ламало розподільні вали. А якщо постраждав блок, купити його новий на дорогу іномарку ДУЖЕ дорого, але ж потрібно ще і поршні, щоб все це нормально встало на колінчастий вал і т.д.
У мене є дуже гарне відео в тему подивіться
Підсумок потрібно стежити за системою газорозподілу і тим більше, якщо щось почало стукати або гриміти всередині.
Чому з'являється стукіт?
Все просто від зносу. Виходить з ладу або сам ланцюговий привід, або його «натяжітель», зараз як правило він гідравлічний, чимось схожий на гідрокомпенсатор.
- Принцип «натяжителя» простий, він закачує в себе масло, всередині створюється тиск - виходить спеціальний шток який тисне на спеціальний башмак, а вже він натягує ланцюг (до речі, замість черевика може бути зірочка або шестерня). Якщо у вас поганий масло, яке не відповідає допускам вашого двигуна або ж від часу присутній знос, працездатність цього елемента порушується. ВІН вже не може нормально натягувати ланцюговий привід, і вона буде гриміти!
Відразу хочеться сказати про холодний і гарячий мотор. На холодну, якщо масло не відповідає нормам, навіть новий «натяжітель» не зможе ефективно закачати його в себе. Буває це ще при дуже сильних холодах, коли мастило стає густою. Тоді ланцюг буде гриміти якийсь час і далі заспокоїться. НА «гарячу» справу вже в зносі, вся справа в тому, що він вже не може тримати тиск, або ланцюгової привід витягнувся на критичну величину.
- Ланцюг. Власне тут говорити нема про що, з часом вона досить сильно витягується. Справа ще в тому, що зараз майже всі виробники використовують так звані «пластинчасті варіанти», а раніше були «роликові». Так ось «пластинчасті» на деяких турбированних силових агрегатах не ходять і по 60-70 000 км, а на звичайних «атмосферник» їх змінюють вже при 120-150000 км. АЛЕ навіть якщо у вас є міцний роликовий тип, від часу він може витягнутися на 1 -1,5 сантиметра що вже критично! Може перестрибнути через зуб або два (на шестерні або зірочки), зіб'ється запалювання, а також знову є ймовірність того що можуть погнутися клапана.
У будь-якому випадку якщо відчуваєте, що з'явилися не нормальні звуки з під капота, потрібно терміново їхати і дивитися систему ГРМ.
Як визначити, що стукає ланцюгової привід?
Власне це легко звук досить сильний, металевий і цокаються. Багато хто називає цей звук схожим на роботу дизельного мотора, тобто свого роду буде присутній - «дізеленіе». Звичайно все буде у мене в відео версії внизу
Як я вже писав зверху, може проявлятися в трьох стадіях:
- Гримить на «холодну»
- Стукає на «гарячу»
- Звук при навантаженні. Наприклад, газує - немає, а при скиданні газу є
- Постійний металевий шум
Звичайно, зрозуміти на словах складно, тому внизу раджу подивитися відеоверсію
Чи можна їздити?
Якщо коротко - НІ НЕ МОЖНА! Відразу на СТО і шукаємо причини цієї несправності. Звичайно, якщо ланцюг гримить НЕ тривалий час, у вас є кілька днів, можливо навіть тижнів. Але знову ж таки, я б не тягнув. Все це може закінчитися дуже плачевно!
При заміні, я також вам не раджу економити - міняємо натяжители, ланцюг, не варто міняти все окремо. Як правило, змінюється повністю комплект, особливо якщо пробіг у вас дійсно великий.
Зараз відео версія, дивимося
На цьому закінчую, думаю, моя стаття і відео були вам корисні. Щиро ваш АВТОБЛОГГЕР
(11 голосів, середній: 5,00 з 5)
Чому з'являється стукіт?
Як визначити, що стукає ланцюгової привід?
Чи можна їздити?
З іншого боку, власники у яких ще нічого не відбувається, мотор працює справно, хочуть знати - а який він цей шум?
Чому з'являється стукіт?
Як визначити, що стукає ланцюгової привід?