Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Швидкість руху і дистанція при русі

  1. Рекламні пропозиції на основі ваших інтересів:
  2. Рекламні пропозиції:

Наша сеть партнеров Banwar

До атегорія:

керування автомобілем


П ублікація:

Швидкість руху і дистанція при русі


Ч ітать далі:




Природно прагнення кожного водія рухатися з максимально можливою швидкістю. Уміння визначити цю максимально можливу швидкість для даних умов характеризує майстерність водія. Широкі, вільні від інших транспортних засобів, які проходять по рівнинній степовій місцевості дороги часто вводять водіїв в оману, так як швидкість руху по ним завжди здається менше дійсної.

Зазвичай швидкість вибирається з урахуванням інтенсивності руху та дорожніх умов. Але завжди і всюди водій повинен їхати зі швидкістю, яка забезпечує безпеку руху.

Рекомендуємо керуватися правилом: «не ясно, не гони». Сенс його полягає в тому, що, якщо не ясна дорожня обстановка, швидкість знижується і не збільшується до тих пір, поки не буде повної ясності. Чим незрозуміліше обстановка, тим нижче швидкість. А іноді треба взагалі зупинитися.

Рекламні пропозиції на основі ваших інтересів:

Важко дати рекомендації по вибору швидкості руху в кожному конкретному випадку. Занадто багато фактів впливають на це. На широкій прямій дорозі з хорошим покриттям при сприятливій дорожню обстановку багато водіїв їздять без аварій з найбільшою дозволеної Правилами швидкістю. Якщо ж швидкість не відповідає конкретній обстановці, то і при 20- 30 км / год може статися дорожньо-транспортна пригода. Однак з усього розмаїття умов руху можна вибрати два показники, які грають вирішальну роль в забезпеченні безпеки руху: це відстань видимості і стан дорожнього покриття.

Видимістю прийнято вважати відстань, на яку водій бачить перед собою дорогу і в межах якого він має можливість виявити перешкоду, що створює небезпечну обстановку. При цьому якщо попереду дорога закрита транспортним засобом, то відстань видимості вважається до нього. В, будь-яких умовах руху швидкість повинна відповідати мінімальному відстані видимості, що забезпечує безпеку руху. При цьому прийнято, що при відстані видимості 100 м швидкість руху не повинна перевищувати 40 км / год, при відстані видимості 150 м - 60 км / год і при 200 м - 80 км / ч.

Помилкою водіїв є ризикований вихід на вершину підйому або до крутого повороту на великій швидкості при видимості, що не забезпечує безпеку руху. Інший водій на дорозі з однією смугою руху в кожному напрямку, підходячи до вершини, тримає швидкість 80 км / год, а бачить попереду дорогу всього на якихось 50 м, а то і менше.

Ось приклад того, до чого призводить безвідповідальність водія при недостатньої видимості дороги.

Мал. 1. Водій легкового автомобіля / не зменшив швидкість при наближенні до вершини підйому і зіткнувся про вантажним автомобілем 2, яка вчиняє лівий поворот за вершиною

На дорозі Львів - Яворів в сторону Львова на автомобілі «Москвич» рухався водій Ситник С. Дорога двухполосная з рівним покриттям, з некрутими підйомами та спусками. На вершину чергового підйому Ситник виходить, на швидкості 80 км / ч. І раптом за вершиною він бачить грузозік, який з правого узбіччя дороги почав повільно повертати ліворуч на ґрунтову дорогу. До нього 50 м, тромозіть пізно. І Ситник вирішив проскочити по лівій смузі перед вантажівкою ... Йому не вистачило метра дороги. Вдарившись об передній буфер вантажівки, автомобіль Ситника пролетів метрів 10-12, в повітрі перекинувся і впав попереду за межами дороги (рис. 22). Ситник і сидить поруч з ним пасажир загинули. У вантажівки на 90 градусів відігнувся лівий кінець переднього буфера, водій вантажівки цілий і неушкоджений.

Хто ж винен у цій трагедії?

Ймовірно, обидва водії. Ситник С. в тому, що йшов через вершину підйому з великою швидкістю, коли відстань видимості не відповідало швидкості. Водій вантажівки - в тому, що почав поворот при дуже обмеженої видимості дороги назад від напрямку свого руху і не переконався в тому, що там немає інших машин.

Значне число ДТП відбувається при поганому стані дорожнього покриття, головним чином на слизьких дорогах, коли коефіцієнт зчеплення шин з покриттям дуже малий. Завідувач сектором ВНДІ судових експертиз Літинський Л. на сторінках журналу «За кермом» (1982, № 10) запропонував просту методику визначення оптимальної швидкості руху автомобіля в залежності від стану дорожнього покриття. Вихідним він прийняв зупинний шлях автомобіля зі швидкістю 60 км / год при русі по шорсткому горизонтальному сухому асфальтобетонному покриттю, який для легкового технічно справного автомобіля дорівнює 42 м. Це близько 10 довжин автомобілів типу «Жигулі» або «Москвич». Водієві рекомендується відчути зону в 10 довжин автомобіля вперед по ходу руху і виробити надійний стереотип реакції на виниклу в цій зоні небезпека. Далі автор методики пропонує цю зону поширити і на інші дорожні умови. Наприклад, на мокрому асфальтобетонне покриття такої ж зупинний шлях 42 м буде вже при швидкості 50 км / год, на засніженому дорожньому покритті при 40 км / год, на вкритій льодом при 30 км / ч.

Розрахунки зроблені з урахуванням середнього часу реакції водія. Тим водіям, у кого вона замедленна, зазначені вище швидкості для різних дорожніх умов повинні бути відповідно зменшені.

Правила забороняють також рух без необхідності із занадто малою швидкістю, якщо при цьому будуть створюватися перешкоди руху інших транспортних засобів. Така ситуація може створюватися на вузьких заміських дорогах, де обгін заборонений або просто неможливий по дорожній обстановці. Однак буває, що таку ситуацію створюють самі водії, перестраховуючись, щоб не порушити Правила. Наприклад, в зоні дії знаку «Обмеження максимальної швидкості» вони рухаються з набагато меншою швидкістю, ніж зазначено на знакові. Або в зоні дії знаку «Обгін заборонено» вони не обганяють тихохідні транспортні 31едства, які рухаються зі швидкістю менше 30 км / год. Та-кі водії стають гальмом всього руху, збираючи за собою колону інших машин та заважаючи їм рухатися з більш високою швидкістю.

У загальному потоці транспортних засобів швидкість руху кожного автомобіля слід вважати нормальною, якщо вона дорівнює швидкості руху потоку. Випередження і тим більше обгони на дорогах з інтенсивним рухом транспорту вкрай утруднені і практично були б неможливими. Навіть випередивши кілька машин, обогоняющій все одно змушений потім знову увійти в загальний потік. Тим часом він при цьому дуже ризикує, так як випередження і обгони пов'язані з перестроюваннями, вносять в загальний ритм руху нервозність, створюють аварійні ситуації. Статистика показує, що водій, який перевищує швидкість руху потоку на 10 км / год, має ймовірність попадання в дорожньо-транспортну пригоду на 20% більшу, ніж водії транспортних засобів, що рухаються в загальному потоці. Але не можна, будучи в потоці, їхати і повільніше, ніж всі інші транспортні засоби, так як при цьому буде розриватися потік і почнуться випередження, обгони, перестроювання з порушеннями Правил. Різке зниження швидкості в потоці вкрай небажано, воно може призвести до дорожньо-транспортної пригоди з великою кількістю учасників. Гальмування лише одного з водіїв викликає більш різке гальмування наступних за ним, причому інтенсивність гальмування кожного наступного водія наростає як снігова куля. При русі з високою швидкістю на слизьких дорогах наїздів на їхав попереду просто не минути. В останні роки на дорогах з інтенсивним рухом все частіше відзначаються наїзди нема на один транспортний засіб, що слідувало попутно, а ланцюг наїздів декількох транспортних засобів. У потоці варто трапитися одному наїзду, як тут же відбудуться інші. Іноді учасниками таких пригод стають десятки водіїв.

Одним з основних показників ефективності використання транспортного засобу є середня швидкість руху на даному маршруті. Вона складається з швидкостей руху на окремих ділянках і залежить від конструктивних особливостей автомобіля, дорожніх умов, пори року і ряду інших чинників. При всіх рівних умовах вона визначається майстерністю водія.

На одному і тому ж маршруті досвідчений водій рочті завжди їде з більш високою середньою швидкістю в порівнянні з малодосвідчених. На перший погляд здається, що він веде машину не дуже швидко, але тим не менше на подолання маршруту витрачає менше часу. Досягає він цього перш за все за рахунок рівномірності руху. Він веде автомобіль спокійно, з постійною швидкістю, впевнено об'їжджає стоять на дорозі транспортні засоби та роз'їжджається з зустрічними, обганяє інших. Інша справа - початківець водій. Графік його руху нерівний, він то збільшує швидкість до межі, то раптом без видимих ​​причин знижує її. Роз'їзди і об'їзди він виробляє обов'язково зменшивши швидкість, а перш ніж почати обгін, довго тягнеться за обганяє, вибираючи момент для обгону. При появі на дорозі перешкод він тут же знижує швидкість і під'їжджає до перешкоди крадькома. В результаті і середня швидкість у такого водія виходить невеликий.

Уявімо собі, що два водія починають рух в точці А і отримують завдання якомога швидше проїхати в точку Б. Автомобілі у них однієї моделі, однакові за технічним станом і однаково завантажені. Але одним автомобілем керує водій, який має навички швидкої їзди, іншим - малодосвідчений. На маршруті дорога рівна і дозволяє розвивати максимальну дозволену швидкість, але є дві перешкоди, рух через які можливо зі швидкістю 10 км / ч. Обидва водії на рівних ділянках дороги швидкість доводять до максимально дозволеної, перед перешкодами знижують її до 10 км / ч, подолавши перешкоду, прагнуть знову набрати максимальну швидкість.

Зрозуміло, що в пункт Б першим прибув водій, Хто має навички швидкої їзди. Графік його руху (рис. 2) показує, що високою середньою швидкістю він досяг за рахунок швидкого виходу на максимальну швидкість і збереження її до самих перешкод. Все вирішило його вміння найбільше час рухатися на режимі максимально дозволеної швидкості. Іншими словами, вирішальними факторами тут виявилися розгін і гальмування. Саме такий режим руху у нас зараз і на багатьох дорогах, особливо в населених пунктах »від перехрестя до перехрестя, від перешкоди до перешкоди автомобілі рухаються або на режимі розгону, або з гальмуванням.

Мал. 2. Графік руху по дорозі з перешкодами: 1 - автомобіля, керованого водієм з навичками їзди; 2 - автомобіля, керованого малодосвідчених водієм; 3 міст; 4 - ж.-д. переїзд; Р - зони розгону; Т - зони гальмування

Отже, висока середня швидкість руху досягається в основному за рахунок інтенсивного розгону і ефективного гальмування.

Розглянемо ці елементи.

Для інтенсивного розгону важливо вміти правильно вибирати момент для переходу на більш високу передачу в коробці передач. Досвід показує, що найбільш енергійний розгін виходить тоді, коли при повному натисканні на педаль управління дросельною заслінкою автомобіль на першій передачі розганяється до швидкості 30 км / год, на другій -50 км / год, на третій -. до 80-90 км / ч.

Ці швидкості рекомендуються для сучасних моделей автомобілів ( «Волга» ГАЗ -24, всі моделі «Жигулів», «Москвичі» моделей 412, 2140, 2141).

Для автомобілів «Волга» ГАЗ -21, всіх моделей «Запорожців» і ЛуАЗ, «Москвичів» більш ранніх випусків швидкості розгону повинні бути поменше. Щоб зберегти інерцію автомобіля, передачі при розгоні перемикаються значно швидше звичайного, педаль зчеплення після перемикання відпускається без затримки.

Гальмування також має бути таким, щоб за найменший час знизити швидкість руху автомобіля, не допускаючи при цьому поломок або інтенсивного зносу його агрегатів і механізмів. Не слід забувати і про пасажирів, вони не повинні відчувати незручностей, у них не повинно з'являтися відчуття страху. Коротше кажучи, гальмування повинно бути енергійним, але не аварійним, без вереску покришок про дорогу і без ударів пасажирів про деталі внутрішнього обладнання кузова. Таке гальмування досягається енергійним натисканням на педаль робочого гальма без виключення зчеплення і передачі. Вирішальним тут є визначення моменту початку гальмування. Він залежить від швидкості руху, характеру і відстані до перешкоди, стану дороги і від ряду інших факторів. Ці навички приходять з досвідом. Але виробити такі навички можна спеціальними тренуваннями. Найбільш доцільна така методика.

Вибирається рівний, вільний від інших транспортних засобів ділянку дороги і намічається на ньому а де-не-то добре видимий орієнтир (наприклад, стовп, К, помилковий знак, палиця, встромлена в кювет, камінь, що лежить на узбіччі). Цей орієнтир зображує «перешкода». Автомобіль розганяється до швидкості 50 км / год з завданням зупинитися у цього орієнтиру з найменшим зупинним шляхом. Момент початку гальмування вибирається водієм з урахуванням умов руху. Заїзди повторюються, кожен раз зменшуючи зупинний шлях, але не доводячи гальмування до блокування коліс. У наступних заїздах початкова швидкість поступово збільшується.

На другому етапі таких тренувань треба пройти орієнтир з певною швидкістю, не зупиняючись у нього (наприклад, почати гальмування з початкової швидкості 50 км / ч, а орієнтир пройти на швидкості 20 км / ч). Початкова швидкість в заїздах поступово збільшується, а швидкість проходження орієнтира змінюється то в більшу, то в меншу сторону.

При гальмуванні з високої швидкості перед перешкодами у вигляді нерівностей дорожнього покриття (ям, канав, горбів) слід завжди пам'ятати про перевантаження силами інерції передньої осі автомобіля, яка перевантажується тим більше, чим вище швидкість руху і інтенсивність гальмування.

При наявності на дорозі зустрічних і попутних транспортних засобів чималу роль відіграє вміння водія швидко орієнтуватися в дорожній обстановці, вміти співставляти з нею свою швидкість руху, приймати найбільш розумні рішення при роз'їздах з зустрічними транспортними засобами і особливо при обгоні. Але і в цих умовах вирішальну роль для руху на високій середній швидкості відіграє вміння водія швидко розганятися і енергійно гальмувати.

А чи потрібно водієві індивідуального транспорту взагалі вміння водити автомобіль на високій швидкості? На це питання слід відповісти однозначно - так, потрібно. Це потрібно, наприклад, при стихійних лихах, при доставці постраждалих від дорожньо-транспортної пригоди в лікувальний заклад або в пункт першої медичної допомоги, при наздоганянні порушників Правил або злочинців (спільно з співробітниками міліції) і в інших випадках. Однак на засніженій дорозі взимку, на вузьких звивистих дорогах, у великих населених пунктах і на дорогах з інтенсивним рухом транспорту їзда на високій швидкості вимагає високої майстерності водія і може бути допущена як крайній захід лише за виняткових обставин.

Швидка їзда по пустельній рівній дорозі з хорошим покриттям особливих труднощів не викликає. Труднощі виникають на звивистих дорогах з перешкодами, при наявності на дорозі зустрічного і попутного транспорту. При русі на високій швидкості водій повинен бути гранично зібрано, всі його увага зосереджується в спостереженні за дорогою. Пасажири теж повинні розуміти, яку відповідальність несе в цей час водій і не відволікати його непотрібними розмовами. Рульове колесо необхідно тримати міцно двома руками, повороти рульового колеса повинні бути плавними і на невеликий кут.

На великій швидкості навіть незначні перешкоди на дорозі можуть стати причинами серйозних дорожньо-транспортних події.

Ось один приклад.

Влітку 1981 р під Калінінградом водій Сергєєв їхав на своїй «Волзі» по вузькій асфальтованій дорозі, обсаджена деревами. Поруч з ним сидів його друг Коротке, ззаду ще двоє пасажирів. Дорога пряма, вільна, інших машин немає, швидкість 90 км / ч. І раптом машину затрясло і трохи занесло. Цього виявилося достатньо, щоб врізатися в столітню липу. Коротке пробив лобове скло і немов з катапульти вилетів вперед на дорогу. Решта членів екіпажу залишилися в машині. Всі отримали серйозні травми, а найбільш важкі - Коротке. «Волга» відновленню не підлягала.

Розслідування показало, що причиною події виявилися нерівності дороги, так звані «гребінці».

При проходженні за транспортним засобом водієм вибирається така дистанція, яка при гальмуванні попереду йде дозволить уникнути зіткнення з ним і забезпечить своєчасну зупинку свого автомобіля. Дистанція залежить від швидкості руху, стану дорожнього покриття, а також від технічного стану автомобіля, рельєфу місцевості та інших факторів. При русі на високій швидкості або по слизькій дорозі дистанція збільшується.

На заміській сухій дорозі оптімальної вважається ДИСТАНЦІЯ, чисельного рівна швідкості руху. Напри * заходів, при русі зі швидкістю 50 км / год дистанція повинна бути 50 м, при швидкості 70 км / год - 70 м і т. Д, В великих населених пунктах в умовах інтенсивно »го руху дистанція може зменшуватися приблизно вдвічі від цих величин .

Однак слід застерегти водіїв від руху на ще меншій дистанції без особливої ​​на то треба »бності. По-перше, мала дистанція викликає у водія велике нервове напруження, зобов'язує його постійно перебувати в дуже високого ступеня готовності до гальмування або маневру. По-друге, вона погіршує видимість дороги і при русі, наприклад за фургоном, водій практично веде машину наосліп. Нарешті, мала дистанція супроводжується безперервними пригальмовування і відповідно збільшенням витрати пального.

В останні роки на дорогах почастішали випадки на * їзда на попереду йде транспортний засіб. Причому »ної найчастіше була мала дистанція, як результат зайвої самовпевненості в основному молодих водіїв, які розраховують на свою хорошу реакцію,

А що робити водієві, якщо ззаду в 3-5 м виявиться автомобіль, водій якого вимагає звуковим і світловим сигналами поступитися дорогу? Відповідь має бути однозначною: прийняти вправо і пропустити його вперед. У нього можуть бути вагомі підстави для такого поспіху.

При русі в загальному потоці транспортних засобів машини йдуть, як правило, на укорочених дистанціях і інтервалах, нерідко на швидкості, близькій до максимально дозволеної. Це змушує водія бути дуже обачним і гранично зібраним. Він веде спостереження за транспортними засобами, що рухаються не тільки попереду, але і ззаду, а також в сусідніх рядах. У загальному потоці дистанція витримується строго постійною. Не можна «грати» дистанцією, то зменшуючи швидкість, то збільшуючи її, так як при цьому відразу порушується відносно спокійний швидкісний режим транспортного потоку. Варто одному з водіїв кілька збільшити дистанцію, як в цей проміжок тут же почнуть спрямовуватися водії з інших рядів або з бічних проїздів і прилеглої до дороги території, що само по собі вже викликає нервозність у багатьох водіїв потоку.

Мал. 3. Схема об'їзду перешкоди на правій стороні дороги

Рекламні пропозиції:

Читати далі: Об'їзд транспортного засобу або іншої перешкоди

До атегорія: - Керування автомобілем

Головна → Довідник → Статті → Форум


Хто ж винен у цій трагедії?
А чи потрібно водієві індивідуального транспорту взагалі вміння водити автомобіль на високій швидкості?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов