- Підходи до виконання техобслуговування
- Загальні поради по ТО
- Етапи обслуговування двоколісного друга
- Метод експрес-чищення велосипеда
- Генеральне технічне обслуговування
- процес чищення
- Тестування шин і коліс
- висновок
Наша сеть партнеров Banwar
Регулярне технічне обслуговування велосипеда є прямим обов'язком його власника. Адже без періодичного приведення в належний вигляд велосипед не зможе прослужити довго, він потребує в діагностиці і ремонті . Але початківець велосипедист рідко знає про всі тонкощі обслуговування своїми руками і, щоб їх осягнути, йому не завадить скористатися нашими порадами.
Підходи до виконання техобслуговування
Ремонт проводиться одним з двох існуючих методів, що використовуються для будь-якої техніки:
- Плановий ремонт, щоб попередити поломку заздалегідь. Суть в періодичній перебиранні всього велосипеда, мастилі і заміні зношених частин.
- Напрацювання на відмову або, іншими словами, заміна деталей тільки за фактом поломки. Цей метод не завжди ефективний, адже якщо поломка станеться посеред велопробігу на великій дистанції - це стане проблемою.
Для того щоб вибрати між ними, вам варто знати наступне - напрацювання на відмову тільки для тих, хто любить проїхатися поблизу свого будинку пару раз в тиждень і вважає за краще просто замінити зламаний вузол на новий. А ось плановий ремонт необхідний, для того щоб постійно бути впевненим в надійності велосипеда - а це потрібно в першу чергу спортсменам і мандрівникам.
Загальні поради по ТО
Будь-яке технічне обслуговування велосипеда, незалежно від того, проведено воно своїми руками або у майстри, розділяється на 3 стадії:
- перевірка;
- регулювання;
- ремонт.
Частота ремонту може бути різною. Деякі несправності виправляються по мірі їх виникнення, інші ж краще запобігати за рахунок обслуговування, яке варто проводити хоча б раз на місяць, а щорічно ставити велосипед на капітальний ремонт. Ця періодика може бути виражена і іншими величинами, наприклад, кілометражем: річне - раз в 5000 км, а щомісячне - від 500 до 1000.
Етапи обслуговування двоколісного друга
мастило велосипеда
Для того щоб змастити ланцюг, підійде практично будь-яка мастило, яку ви зможете знайти. Потрібно це для того, щоб легко очистити її від накопиченої за час заїздів бруду. А ось якщо мастилом знехтувати, то ви відразу ж відчуєте зниження чутливості перемикання між передачами, а також виникнуть дуже дратівливі скрипи. Тому рекомендується регулярно очищати ланцюг від пилу, що накопичився.
Для тих, хто катається на велосипеді досить активно, існує загальна рекомендація по періодиці мастила: мінімум два рази на тиждень, якщо поїздки проходять влітку, і один раз в тиждень в разі зимових покатушек. Але є ситуація, коли ланцюг вимагає негайної мастила - це дощ. Якщо забути це зробити, то доведеться позбавлятися від іржі або купувати новий ланцюг. Для новачків існує негласне правило - мастило проводити після кожної (!) Поїздки, яка проходила по пересіченій місцевості, і через 70 кілометрів по шосе.
Але не тільки ланцюг вимагає до себе такого дбайливого ставлення - багато вузлів велосипеда потрібно змащувати час від часу. Під час проведення таких ремонтів не варто нехтувати чищенням і налаштуванням компонентів траспортного засобу. Що ж ще має потребу в такому догляді?
- Осі обертання заднього гальма. Вони завжди стикаються з усією брудом, яка трапляється на шляху, збирають воду і загрожують покритися іржею, якщо не піддавати їх напилювання мастила із спеціального балончика.
- Не забудьте про осі передачі, вони страждають від того ж, що і осі заднього обертання. Буде шкода, якщо через бруд вони вийдуть з ладу.
- Осі обертання заднього обертання, як і будь-який рухомий елемент, люблять «ласку, чистку і змазку». Не забувайте, що надлишок мастильних матеріалів теж шкідливий, тому його слід видалити.
- Повертаючись до догляду за ланцюгом, можна порадити WD-40, яким потрібно просочити після чистки від бруду. Для просочення потрібен час, за яке ланцюг буде готова для більш густого мастильного кошти.
- Троси можна змащувати повністю або в місцях входу-виходу в сорочку. Але кращий перший варіант, причому за допомогою рідкого мастила, яка добре затечёт в саму сорочку.
Метод експрес-чищення велосипеда
Не всім ритм життя дозволяє проводити довгі години за скрупульозним ТО велосипеда, тому спортсменами придуманий швидкий метод очищення своїми руками. Для цього використовується пензлик, що скидаються будь-який пил з транспортного засобу. Але це для крайніх випадків.
Генеральне технічне обслуговування
Мити вузли велосипеда потрібно не просто чистою дистильованою водою. У неї потрібно додати трохи розчинника або на крайній випадок - миючого засобу. Це допоможе видалити бруд і масло найефективніше. Якщо використовувати просту воду з-під крана, то велосипед буде виглядати неохайно, так як виступлять солі і хлориди - але це виправить полірувальна рідина для машин.
У тому випадку, коли бруд вдалося видалити не з усього велосипеда, то варто пройтися по тих місцях по другому колу. Якщо ж змивати масло не потрібно, то досить використання простого розчину шампуню (для автомобілів) в воді.
Якщо вже приступили до миття велосипеда, то мийте його в тіні: на сонці сохнути він буде швидко і ви отримаєте негарні патьоки. А якщо надумали по-швидкому обполоснути його зі шланга - відкиньте цю думку, адже можна пошкодити підшипники, які не передбачають відведення води, що потрапила в них під тиском.
процес чищення
Що потрібно для чищення велосипеда:
- перше, що знадобиться - це будь-який обезжириватель;
- WD-40, яке є легендарним засобом для змащення;
- миючий засіб (рідке, зрозуміло).
Отже, беремо відро з водою і додаємо автомобільне миючий. Беремо ганчірку і починаємо протирати раму. Повністю промити її треба кілька разів, для того щоб гарантовано позбутися від будь-якого пилу і бруду. Якщо у вас завалялася щітка для миття пляшок - то вона стане в нагоді для видалення бруду з найбільш важкодоступних місць. Будьте гранично обережними, щоб не подряпати поверхню.
Потім потрібно протерти все чистою ганчіркою і окропити з балончика WD-40.
Тестування шин і коліс
Для перевірки справності переднього колеса, його потрібно своїми руками підняти і прокрутити колесо. Якщо є биття обода або шини, то потрібно провести більш ретельний технічний огляд і відремонтувати неполадку.
Перевірте протектор на наявність різних сторонніх предметів, наприклад, дрібних залозок. Якщо щось подібне знайшли - приберіть це за допомогою викрутки. Якщо шина несе на собі сліди серйозних ушкоджень - то її краще змінити на нову.
Частина покришки, яка знаходиться на просторі між протектором і ободом, часто пофарбована в жовтий колір і виконана з дуже міцного матеріалу. У тому випадку, якщо там видно тканину або є розрізи - потрібно терміново міняти покришку, інакше поїздка буде загрожувати аварією.
Не забудьте про вісь велосипеда. Все повинно крутитися вільно, без скрипів і затираний. А якщо вже такий звук присутній, то виручить крапля моторного масла між віссю і втулкою.
висновок
В ремонті велосипеда нічого складного немає. Все інтуїтивно просто, і, дотримуючись ряд правил і дотримуючись рекомендацій , Ви без праці зробите його технічне обслуговування.
Що ж ще має потребу в такому догляді?