Наша сеть партнеров Banwar
Опубліковано 22.03.2016 21:28 Abramova Olesya
Технологія AGM стала популярною на початку 80-х при розробці герметичних свинцево-кислотних батарей для військових літаків, автомобілів і джерел резервного живлення. Переваги полягають у можливості помітно зменшити вагу батареї і підвищити її надійність. Сірчана кислота в такому акумуляторі поглинається дуже тонким пористим заповнювачем зі скловолокна, змінюючи стан електроліту з рідкого на абсорбоване. Це дозволяє експлуатувати батарею майже в будь-якому положенні. Пластини AGM акумулятора можуть бути плоскими, як і в звичайному затопленому свинцево-кислотному акумуляторі, а також циліндричної форми.
AGM акумулятор має дуже низький внутрішній опір, здатний генерувати високі показники сили струму і забезпечує відносно довгий термін служби навіть при глибоких розрядах. Він не вимагає технічного обслуговування, надійніше і легше звичайного свинцево-кислотного акумулятора. У той час як затоплений акумулятор вимагає додавання дистильованої води в електроліт кожні 6 місяців для запобігання сульфатации , AGM акумулятор в меншій мірі схильний до цього процесу. Також варто відзначити низький рівень саморозряду і стійкість до мінусових температур.
Одним з найбільш значущих переваг AGM технології є швидкість зарядки, в п'ять разів перевищує значення звичайної затопленої версії акумулятора, а також терпимість до глибоких розрядів. При 80-відсотковому циклічному розряді AGM акумулятор забезпечить таку ж кількість циклів заряд / розряд, як і затоплений акумулятор при 50-процентному. До недоліків варто віднести більш низьку питому енергоємність і більш високі виробничі витрати в порівнянні з затопленої версією.
Більшість AGM акумуляторів розробляються із середнім рівнем ємності, який варіюється від 30 до 100 ампер-годин. Ними часто комплектуються автомобілі преміум-класу для забезпечення електроживлення таких енергоємних функцій як підігрів сидінь, рульового колеса, дзеркал і вітрового скла. Також AGM акумулятори знайшли своє застосування в гоночних автомобілях, так як стійкі до вібрації.
AGM акумулятор є кращим вибором і для преміум-мотоциклів. Будучи герметичним, він більш безпечний при зовнішньому пошкодженні, так як не відбувається розливу кислоти. Також перевагою є невелика вага при тій же продуктивності і можливість установки під будь-яким кутом. Через хороших показників роботи при низьких температурах AGM акумулятори також використовуються у водному транспорті, в трейлерах і в робототехніці.
AGM акумулятори все частіше використовуються в якості джерела живлення для системи "старт-стоп". Використання класичної затопленої версії акумулятора для цієї системи призводить до вичерпання ресурсу останнього всього за 2 роки в зв'язку з присутністю циклів глибокого розряду. (Дивіться: Вплив температури і навантаження на термін служби акумулятора ).
Як і всі гелеві і герметичні акумулятори, AGM чутливі до перезарядки. Показник напруги в 2,40 вольта (або більше) на осередок при зарядці цілком нормальний; але тим не менше в режимі підзарядки слід використовувати напругу в діапазоні між 2,25 і 2,3 вольта на осередок (при спекотної літньої температури може знадобитися навіть ще меншу напругу). Автомобілі, які використовують звичайні затоплені акумулятори, налаштовані на фіксований напруга підзарядки - 14,00 вольт (2,40 вольта на осередок), і якщо замінити в такому автомобілі звичайний акумулятор на AGM, підвищена напруга підзарядки буде шкідливо для останнього. (Дивіться: Як правильно заряджати свинцево-кислотний акумулятор ).
AGM та інші герметичні акумулятори чутливі до нагрівання і тому повинні бути встановлені далеко від моторного відсіку. Виробники рекомендують переривати зарядку, якщо температура батареї досягає 49 ° С. У таблиці 1 перераховані достоїнства і недоліки технології AGM.
Переваги Захист від розливу завдяки герметичному корпусу і абсорбції електроліту в пористому заповнювачі
Висока питома потужність, низький внутрішній опір
У 5 разів швидша зарядка в порівнянні з затопленої версією
Більш схильні до циклічного режиму роботи, ніж затоплені системи
Утримання води (завдяки рекомбінації води з кисню і водню всередині батареї)
Стійкість до вібрації завдяки багатошаровій конструкції
Впевнена робота при низьких температурах
Менш схильні до сульфатации Недоліки Більш висока вартість виробництва в порівнянні із затопленими (але дешевше, ніж гелеві)
Чутливі до перевищення напруги зарядки
Поступове рівномірне зменшення ємності (у гелевих - куполоподібної крива продуктивності)
Низька питома енергоємність
Повинні зберігатися повністю зарядженими (менш критично, ніж для затоплених)
Токсичність використовуваних матеріалів (але в складі менше свинцю і кислоти, ніж в затопленому)
Таблиця 1: Переваги і недоліки акумуляторів з технологією AGM
Останнє оновлення 2016-02-16