Наша сеть партнеров Banwar
Робота всіх типів акумуляторів базується на окисно-відновних реакціях в результаті цього батарею можна неодноразово заряджати і розряджати. Акумулятори (АКБ) бувають сухозаряженні і заправлені електролітом. Від типу батареї залежить термін зберігання акумулятора до початку експлуатації і спосіб зберігання. Сухозаряженная батарея продається без електроліту, але вже зарядженої, а заправлені заливають електролітом і заряджають їх відразу на заводі.
На банку і перемичку АБ наноситься маркування, в якій вказані дата виготовлення, клас і матеріал, з якого виконані елементи АБ і логотип заводу-виробника. Тип акумуляторних елементів ідентифікується:
- за кількістю елементів (3-6);
- по номінальній напрузі (6-12V);
- за номінальною ємності;
- за призначенням.
Щоб позначити тип АБ і сепараторів використовують букви матеріалів, з якого виконаний корпус елемента і самі сепаратори.
Основна характеристика будь-АБ - це її ємність . Саме вона визначає потенціал акумуляторного елемента. Ємність АБ залежить від матеріалу, з якого виконані сепаратори і електроди, а також від щільності електроліту , Температури і рівня заряду.
У момент підвищення щільності електроліту ємність батареї зростає до певної межі, але при надмірному підвищенні щільності відбувається руйнування електродів і термін придатності АКБ зменшується. Якщо щільність електроліту буде критично низькою, то при мінусових температурах електроліт замерзне, а акумулятор вийде з ладу.
Використання акумуляторів в автомобілі
Електрохімічні джерела живлення знайшли своє застосування в різних видах транспорту і багатьох інших галузях. В автомобілі акумулятор необхідний для виконання конкретних цілей:
- запуск двигуна;
- постачання електрикою функціонуючих систем при заглушеному двигуні;
- застосування як допоміжний засіб для генератора.
Автомобільні акумуляторні батареї діляться на 4 категорії - малосурм'янистих, кальцієві, гелеві та гібридні. При виборі АБ слід враховувати не тільки ціну, але і його функціональні можливості:
Малосурм'янистих АБ найбільше піддаються википання води з електроліту і вони швидше за інших втрачають заряд. Але при цьому вони легко заряджаються і їм не страшна глибока розрядка. Діаметрально протилежна ситуація складається з кальцієвими батареями.
Якщо таку батарею кілька разів поспіль глибоко розрядити, відновити її буде неможливо. Оптимальним буде вибір гібридного акумулятора. Гелеві АКБ зручні тим, що всередині знаходиться гель, який не випливає в перевернутому положенні і не може википіти.
Здатні видавати максимальний пусковий струм до моменту повного розряду, і вони мають властивість відновлення після закінчення циклу зарядки. Один істотний мінус цього виду АКБ - висока вартість.
На нові іномарки з якісним електроосвітленням, рекомендуються встановлювати кальцієві акумулятори, а для стареньких моделей вітчизняного автопрому кращим вибором буде малосурм'янистих акумуляторні елементи.
Умови зберігання
сухозаряджений акумуляторний елемент слід зберігати в заводській упаковці в приміщенні з хорошою вентиляцією і температурою не нижче 00 C і не вище 35C. Попадання прямих ультрафіолетових променів і вологості також слід уникати. Протипоказано ставити акумуляторні елементи один на одного в кілька рівнів, щоб до них залишався вільний доступ.
Сухозаряженні акумулятори немає необхідності заряджати на момент знаходження їх в складському приміщенні. У комплекті батарей є інструкція, в якій зазначено, скільки може зберігатися акумулятор на складі. Слідуючи рекомендаціям фахівців, цей термін не повинен бути більше одного року. Насправді ж такі АКБ зберігають і більш тривалий час, але цикл зарядки батареї буде значно довше.
Термін зберігання АКБ з електролітом становить півтора року при температурі 0C ~ 20C. Якщо температура перевищує 20C, терміни зберігання акумуляторних батарей зменшуються до 9 місяців.
При зберіганні АКБ в домашніх умовах слід проводити її зарядку не рідше одного разу в квартал для продовження термін використання акумулятора елемента . Для моніторингу стану АКБ слід мати в гаражі навантажувальну вилку для визначення заряду батареї і ареометр, щоб відстежувати щільність електроліту.