Наша сеть партнеров Banwar
Дотягнув! Більш того, решту дороги додому я проїхав спокійно, прислухаючись до поведінки автомобіля і завбачливо об'їжджаючи потенційно небезпечні ділянки. Пізно ввечері поставив машину на стоянку, шина на дотик ніби майже не спустила, і я зі спокійною душею поплентався додому. Вранці приходжу і бачу, що переднє праве колесо спустилося. Благо тільки зараз, а не посеред дороги! І добре, що в підпіллі багажника я знайшов повнорозмірну «запаску» і швиденько замінив спущене колесо - дуже до речі!
А до речі чи сам Sportsvan на нашому ринку? Іншими словами, що це за звір і з чим його їдять?
Фактично Volkswagen Golf Sportsvan - це друге покоління досить популярного у нас компактвена Golf Plus. І, чесно кажучи, краще б він так і називався. Зрозуміло, що зміна імені повинна підкреслити більш спортивний характер новачка, але ж купівельна аудиторія, за розрахунками німецьких маркетологів, залишилася колишньою - це зрілі забезпечені люди з одним або двома дітьми. Вони вважають за краще компактні розміри, але традиційні хетчбеки для них замалі і дещо жорстким, а габарити універсала просто не потрібні.
Не секрет, що люди похилого віку вибирають машини з високим дверним прорізом вже за те, щоб артрит не заважав сідати за кермо, а як при цьому виглядає машинка і називається - питання десяте. Ви напевно теж не раз бачили пенсіонерів за кермом модного хетчбека Kia Soul і кросовера Nissan Juke : Епатажні машинки підкорили престарілих автомобілістів саме зручністю розміщення за кермом. А молодіжний імідж йде бонусом. Так чи варто корити високий Golf за приставку Sportsvan?
Більш високий дах Спортсвана, ніж у Golf-хетбек не тільки додає простору над головою і покращує оглядовість, але і полегшує посадку-висадку за рахунок збільшеного дверного отвору. А багажник, хай і менше універсалу Golf Variant (500 л проти 605 л), але набагато більше, ніж у трьох- або п'ятидверного «хетча» (380 л), і більш зручний у використанні за рахунок прямокутного отвору. При цьому Sportsvan довжиною 4338 мм лише на 83 мм довше хетчбека і на цілих 224 мм коротше універсалу.
Якщо Golf Plus був округлим милашкой, то гранований Sportsvan виглядає навіть агресивніше нового Гольфа, на платформі якого побудований. Негативний нахил передка з насупленими оптикою і яскраво вираженою бічною лінією грають на задерикуватий вигляд. Площа скління при цьому не зменшилася на догоду стилю, забезпечуючи чудову видимість в усіх напрямках. Дизайнери компанії примудрилися зробити практичний компактвен на рідкість фотогенічним - на Sportsvan поглядають водії набагато більш спортивних автомобілів.
Після знайомства з Гольфом, за кермом Спортсвана все до позіхання знайоме і рідне. Потиснув, немов руку старому другові, знайому «баранку», подивився на звичну приладову панель, підвів руку до мультимедійної системи Discover Media і та, як водиться, ожила спливаючими підміню. Хіба що дефлектори воздуховодов придбали більш вертикальну форму, в силу загальної витягнутості кузова і передньої панелі зокрема. Звичайно, посадка стала вище, з'явилося відчуття мінівена, але зручні крісла ErgoActive знайомі моїй спині і по інших моделях Volkswagen. Забігаючи наперед скажу, що не дарма цим крісел видали сертифікат медичної асоціації AGR: через півдня невідривної їзди моя сутула спина не подавала сигнали SOS.
Що стосується їзди, то тут мене чекав сюрприз: маркетологи не обманули - Sportsvan дійсно їде помітно благородніше соплатформенного хетчбека з універсалом. Звичайно це не Sport, але почуття керма як і раніше на висоті і інформації про нерівностях дороги предостатньо, але підвіска повідомляє про це не прямим текстом, а більш завуальовано, чи що. Правда, згідно заводським рекомендаціям, стандартний тиск в шинах має становити 2,7 бару, а в тестовій машині було тільки 2,2 бару. На докачаних до норми колесах Sportsvan втратив в плавності ходу більше, ніж придбав в керованості. Мабуть, настільки високий тиск виробник поставив заради кращої економічності (чим вище тиск в колесі, тим менше пляма контакту і нижче опір коченню, а значить менше палива буде йти на «розгін» колеса). Але в наших умовах краще трохи відійти від заводських рекомендацій, поберегти підвіску і «сідничний нерв» від роздовбаних доріг і приспустити шини до «м'яких» 2,2 бару.
Посадка в компактвен вище, ніж у хетчбека і центр ваги відповідно теж, а це негативно позначається на керованості. Але помітити різницю в звичках можна лише при прямому порівнянні і на «штрафних» швидкостях, а в повсякденному експлуатації Sportsvan «рулится» чи гірше еталонного Гольфа. Чітке дотримання за кермом, чудова зворотній зв'язок з інтуїтивно прогнозованими відводять на межі зчіпних властивостей шин - такий «прозорою» керованості позаздрять деякі «хот-хетчі»!
Шкода тільки, що 150-сильні турбодизелі до нас ще не доїхали, і в моєму розпорядженні був топовий Sportsvan 2.0 TDI потужністю всього 110 л.с. Це той оптимум, нижче якого не хотілося б опускатися. Розгону до «сотні» у 11,2 секунди вистачає, щоб впевнено триматися в міському трафіку, а ось на трасі хотілося більшого, щоб впевненіше почувати себе при обгонах. До 6-ступінчастим «роботу» DSG серйозних претензій у мене не виникло, хіба що на підсвідомому рівні вже хочеться більшої кількості передач. І адже Volkswagen скоро представить світові нову десятіступенчатую роботизовану коробку передач!
Чим більше передач, тим ефективніше можна використовувати потенціал двигуна - динамічніше прискоряться при кращій економічності. А на вищій, шостій передачі Sportsvan при швидкості 100-110 км / ч підтримував близько 2000 об / хв, що не так вже й мало для дизельного двигуна. Добре, що перевірений агрегат добре звукоізольовані і не докучає гулом в далекій дорозі, але пара додаткових «швидкостей» дозволила б знизити обороти і помітно поліпшити економічність. Втім, заводські цифри не далекі від істини: на заміській трасі у мене вийшло 5 л / 100 км, а в місті реально їздити з витратою 6 л / 100 км.
Серед конкурентів представники німецького концерну називають цілу когорту автомобілів - від звичайних хетчбеків типу Renault Megane , До таких великих мінівенів, як семимісний Citroen Grand C4 Picasso , Між якими перераховують прямих класових конкурентів, як Kia Venga та Opel Meriva. Звичайно, перш за все, німці хочуть зберегти лояльність наявних клієнтів, але в якості цільової аудиторії розглядають більш забезпечених власників автомобілів з преміум сегменту. Наприклад, власників більш компактних, але дорогих автомобілів Mercedes-Benz A і B класу.
Golf Sportsvan мені сподобався більше, ніж я очікував: просторий салон, компактні розміри, відмінна видимість і керованість, пристойна комплектація. У Спортсвана плюсів більше, ніж було у колишнього Golf Plus. А серйозний мінус тільки один - більш відштовхуючий, ніж у деяких конкурентів, прайс-лист. Крім того, Golf Sportsvan нехай не суттєво (на $ 600- $ 1000), але дорожче універсалу, а добре оснащений дизельний Sportsvan 2.0 TDI з DSG в такій комплектації як тестовий автомобіль (у версії Highline і з безліччю додаткових опцій) оцінили аж в $ 43691! Таку суму за «народний» компактвен зможе викласти тільки дуже забезпечений і лояльний марці сім'янин.
Всі фото з тест-драйву Volkswagen Sportsvan
А до речі чи сам Sportsvan на нашому ринку?Іншими словами, що це за звір і з чим його їдять?