Наша сеть партнеров Banwar
Даймлер з Бенцом, творці автомобіля, і винахідник двигуна Отто ще пішки під стіл ходили, коли по дорогах світу носилися шикарні кінні екіпажі. Про них могли згадати в світській хроніці, але спеціалізованої преси не було. Нам дуже вже захотілося оцінити ходові якості карети, а заодно представити, як би виглядала робота тест-пілота в минулому. На щастя, відмінні екземпляри цього гужового транспортного засобу збереглися і до наших днів. Ми вирушили в заміський кінно-спортивний клуб «Ранчо Болівар».
Для панів і дам
Обрана для тест-драйву карета, поблискуючи чорним лаком, виробляє гідне враження. Мабуть, навіть лискучий чорними бортами «шестисотий» з його 517-ю «кіньми», схованими під капот, програє в порівнянні з парної упряжкою в чорній збруї, запряженій в наш екіпаж. І вже напевно навіть лімузин не надасть стільки місця в салоні. Сказати, що тут просторо, значить не сказати нічого. Сідайте хоч в циліндрі, і запросто можете закинути ногу на ногу! Пасажири можуть розташуватися поруч або візаві, пересісти прямо в русі. І для цього не потрібно якихось хитрих трансформацій, якими сьогодні так люблять хвалитися конструктори мінівенів - тільки простота і функціональність!
А ось конфігурацію кузова у тестового екземпляра змінювати можна. Повністю закритий екіпаж легко перетворити в напіввідкритий пафосний ландоле, склавши шкіряний тент над другим рядом сидінь. В цьому випадку жорстким верхом закрита тільки передня частина салону. Але і її можна скласти разом зі стеклами, зробивши карету повністю відкритою. А тепер назвіть мені хоч один сучасний серійний автомобіль, з яким можуть відбуватися такі метаморфози!
Ніякої шум мотора не заважає вести невимушену бесіду під мірне погойдування екіпажу. Так що додаткової шумоізоляції не потрібно. А цокіт копит навіть заколисує. Все для комфорту пасажирів. Карета однозначно орієнтована на людину, яка воліє їздити з особистим «шофером». Для любителів драйву - верхова їзда або місце кучера.
пара гнідих
Ніщо не перекриває оглядовість з місця «водія»! Висока посадка дозволяє переглядати дорогу поверх дахів легковиків. Що там ззаду, безпосередньо за каретою, видно не дуже. Сучасному водієві допомагають дзеркала і задні відеокамери. Втім, в давні часи не було проблем з парковками. Та й сьогодні не так вже й часто Каретний екіпажу доводиться рухатися заднім ходом. Адже незважаючи на великі розміри, його маневреність заслуговує усіляких похвал. Передня вісь хоч і цілком, але повертається майже на 90 градусів. Так що радіусу розвороту позаздрять навіть машини А-класу!
Розгін приносить задоволення гнідим. Видно, що застоялася парочка. Поспішає відбити копитами чергові кілометри. Управління дуже гостре і чутливе. Найменший рух віжками знаходить відгук у серцях і діях гнідий пари в упряжці. Але ж як простий механізм! Він одночасно замінює кермо, педалі і важіль КПП. І все це має лише один, але дуже ефективний підсилювач - вуздечку! Вона, звичайно, завдає коням біль, але і змушує їх краще слухатися і швидше виконувати команди. Без неї часом важко утримати цю махину в покорі. Тут однією ласкою не обійдешся. А ось посилити ефект голосовими командами можна. А спробуйте наказати сучасному автомобілю повертати різкіше або їхати швидше! Як не ламають інженери голови, але поки можуть навчити автомобільні комп'ютери виконувати лише найпростіші голосові команди, але ніяк не управляти машиною.
Довге дишло забезпечує жорсткий зв'язок коней з каретою, і на затяжному спуску вона починає підштовхувати гнідих. Що ж, допоможемо їм. Уповільнити екіпаж дозволяють дві (!) Педалі гальма, кожна з яких гальмує колеса своєї осі. Схожий принцип розподілу гальмівного зусилля застосовується на сучасних болідах Формули-1. Всі чотири дискових гальма відмінно справляються зі своєю роботою навіть без допомоги ABS і інших електронних «штучок»!
Дефекти дороги, звичайно, відчуваються, але не в такій мірі, як очікувалося. Підвіска, хоч і повністю залежна, має не по одному (як на пікапах, деяких позашляховиках і вантажівках), а по два пакети ресор на кожне колесо. Працюючи на зустрічних курсах, вони непогано демпфують нерівності. Величезні колеса, на сліках, не змушують вибивати зубами дріб на наших дорогах. Ось тільки дуже великих вибоїн варто остерігатися - низькопрофільна гума добре пропускає удар на обід, а він дерев'яний, може пошкодитися. До речі, шини цільні, тому абсолютно не бояться проколів і не вимагають контролю тиску! Покришка НЕ підминається в крутих віражах і відмінно продавлює сніг і бруд. Так що використовується вона цілий рік.
екологічні особливості
В сучасний спосіб життя кінні екіпажі вже не вписуються. За динамікою розгону, максимальної швидкості і комфорту вони не суперники автомобілю, та й зміст останнього не вимагає настільки специфічних умов. Зате для управління кінним екіпажем не обов'язково мати водійське посвідчення, а техпаспорт замінює паспорт ветеринарний. До того ж, навіть найбільш просунуті комп'ютерні та навігаційні прилади не мають у своєму розпорядженні настільки досконалим автопілотом - коні доставлять власника додому в будь-якому стані.
Сучасні авто програють битву за екологію. Всі виробники прагнуть зробити мотори, що відповідають Євро 4. Гужовий же транспорт відповідає таким екологічним стандартам, які недоступні самому «чистому» авто з ДВС. Навіть «вихлоп» - і той тимчасовий, а його запах швидко забирає свіжий вітерець. Мало того що кінний екіпаж використовує рослинне «паливо», так він ще й виробляє добриво. Правда, іноді воно виробляються в громадському місці, і це викликає незручність.
Загальні дані Тип кузова трансформер Дверей / місць 2/6 - 8 Габарити Д / Ш / В, мм 4200 * / 1820/2080 База, мм 2820 Колія передн. / Задн., Мм 1430/1430 Кліренс, мм 28 Маса спорядж. / повн., кг залежить від вгодованості коней Обсяг багажника, л невеликої Обсяг бака, л не потрібен Двигун Тип м'язова тяга Мощн., кВт (к. с.) / об / хв 1,47 (2) / зі старту Макс. кр. мом., залежить Нм / об / хв від породи коней Трансмісія Тип приводу зовнішній КПП бесступенчатая Ходова частина Гальма передн. / задн. диск. / диск. Підвіска передн. / Задн. зав. / зав. Підсилювач механічний Експлуатаційні показники Максимальна швидкість, км / год залежить від сили коней Розгін 0 - 100 км / ч, з чим крутіше гора, тим швидше Расх., Кг / час 15 кг сіна + 4 кг вівса / день Гарантія довічна Періодичність ТО, км щодня Вартість ТО, грн. безкоштовно Вартість тестованої карети, грн. 72793 ** * Без урахування довжини коней і дишла
** Тільки карети (за курсом НБУ на 30.03.06)
Дмитро Чабан
Фото Андрія Яцуляк
Редакція дякує кінно-спортивний клуб «Ранчо Болівар» за коней і карети, надані для тесту, а також за допомогу в організації зйомки
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.