Наша сеть партнеров Banwar
Зима вже не за горами, настає час і для власників позашляховиків подумати про те, які нові шини купити, у що перевзути свою машину для їзди в сніговий сезон. В даному огляді ми розповімо тільки про найцікавіші новинки зимових шин SUV (нова зимова гума для кросоверів і позашляховиків) для сезону 2013-2014, спробуємо з'ясувати яка з них в якому разі краще, на підставі думок експертів, а також фахівців авторитетних автомобільних видань, як російських, так і зарубіжних.
Для початку варто відзначити, що повнопривідні автомобілі точно так само як і моноприводні потребують зміни гуми з літньою на зимову і навпаки, всупереч розхожій думці. Вибір покришок перед автовласниками варто, треба сказати, не з легких, тому як на сьогоднішній день на ринку присутня просто неймовірне різноманіття пропозицій від самих різних виробників, серед яких зорієнтуватися не дуже-то легко. Ми вже пропонували вашій увазі невеликий огляд шинних новинок для звичайних автомобілів, настала черга познайомитися ближче з тим, що пропонують виробники в плані зимових коліс саме для позашляховиків. До речі, такі покришки завжди мають позначку SUV.
Щоб сприймати інформацію було легше, все шини поділені на кілька груп і представлені переважно ті, що оптимально підійдуть для російських умов експлуатації. А після огляду буде представлений невеликий рейтинг зимових шин 2014 для кросоверів і позашляховиків, який складений на основі нещодавно проведеного незалежного тестування. Він також повинен зіграти чималу роль при остаточному виборі оптимального варіанту.
Отже, почнемо з нешипованной зимової гуми для позашляховиків і кросоверів. У цій категорії, безсумнівно, варто насамперед зупинитися на новинці від Nokian. Шини Hakkapeliitta R2 SUV цієї компанії можна сміливо називати основним відкриттям цього року. Ці покришки чудово підійдуть для використання в суворих зимових умовах Росії і забезпечать ефективне зчеплення з дорожнім покриттям будь-якого типу. При створенні Нокиан Хакапеліта R2 SUV були використані найновіші технології та рішення. Серед них варто особливо відзначити технологію Nokian Cryo Crystal, яка ґрунтується на збагаченні гумової суміші спеціальними багатогранними кристалами. Саме вони і забезпечують надійність зчеплення коліс як з заледенілої, так і з покритою снігом дорогою.
Другий пропонованої компанією Нокиан новинкою, вартою уваги автовласників, стали шини Nokian WR SUV 3. Ця гума рекомендована для територій з більш м'якими зимами, наприклад, як в Південному федеральному окрузі. Особливість WR SUV 3 - в певному чином складеному малюнку протектора, який має дуже ефективну зчеплення і з дорожнім покриттям, мокрим від дощу, і під час невеликого снігового замету. Спеціальні закриваються 3D-ламелі, а також інноваційна гумова суміш з підвищеним вмістом силіки гарантують впевнене водіння навіть в сльоту. У Nokian WR SUV 3 є так звані снігові кігті Snow Claws, які розташовані на діагональних і поздовжніх канавках шини, що дуже виручає на засніжених дорогах.
Нову нешипованну гуму для зими запропонувала і компанія Кордіант. Шини для позашляховиків Cordiant Winter Drive мають протектор з незвичайним асиметричним профілем, який покликаний сприяти максимальній стійкості на слизькій поверхні дороги, не даючи втратити при цьому можливості маневрувати. Малюнок даного протектора був створений за допомогою 3D-моделювання. В результаті вийшли ламелі Z-подібної форми і особливої форми шашечки протектора. Все це забезпечує відмінні зчіпні і тягові властивості шин на крижаному і сніжному покритті. Важливо й те, що шини Winter Drive від Cordiant прекрасно показують себе і під час відлиги, маючи спеціальні поперечні і поздовжні канавки, які дозволяють уникнути аквапланування, відводячи воду із зони контакту колеса з дорогою.
Ще однією з нешипованних новинок майбутньої зими стали шини Goodyear UltraGrip SUV +. Вони засновані на спеціальній жорсткої базі, а внутрішній шар у них - спіралевидні, що забезпечує хорошу керованість кросовером на вкритій снігом або льодом дорозі. Малюнок протектора цих зимових шин від Гудьер створений на основі технологій - 3D-BIS і V-Tred. Перша використана в плечовій зоні для того, щоб підвищити зчіпні здатності гуми на крижаному шарі дороги, а за допомогою другої був знижений ризик виникнення аквапланування на мокрих ділянках поверхні. Ці покришки прекрасно адаптовані для експлуатації в зимових умовах і умовах низьких температур, вони досить успішно можуть справлятися і з невеликими сніговими заметами, і з мокрою дорогою.
Тепер перейдемо до розгляду новинок шиповану гуми, до вибору якої слід вдатися тим, хто збирається в зимовий період часто виїжджати за місто.
Отже, найбільш яскравим новачком серед шинних новинок зимового сезону 2013-2014 стали, безсумнівно, зимові шини Michelin X-Ice North 3, в яких використана унікальна технологія розумний шип. Створені за цією технологією шипи мають конічну форму, збільшене підставу і своєрідну ніжку, що забезпечує надійність кріплення шипа. Підстава шипа розташоване на шарі так званої термоактивній гуми, яка має цікаву особливість - в міру зниження температури вона стає більш жорсткою. Завдяки цьому шип НЕ провалюється в шину, а, навпаки, глибше врізається в крижану поверхню дороги. І це ще не все - навколо кожного шипа розташовані канавки IPRem, які допомагають даної гумі від Мішлен відводити з контактної зони крихти льоду, здатні перешкодити зчепленню коліс з дорогою.
Незважаючи на те, що наступна марка зимових позашляхових шин - Nokian Nordman SUV - не є новинкою цього сезону в повному сенсі цього слова, вона все ж заслуговує деякої уваги. Гуму переконливо оновили, набагато поліпшивши її властивості щодо поведінки на засніженій дорозі. Як і раніше присутні шипи з чотирма гранями, завдяки яким зчеплення з льодом забезпечується дуже надійне, причому як в поперечних, так і в поздовжніх напрямках. Така зимова гума від Нокіан для позашляховиків володіє широким протектором і зроблена з гумової суміші з підвищеною зносостійкістю.
Якщо для автовласника в першу чергу важлива ціна нової зимової гуми, хто вважає за краще купувати бюджетні варіанти шин, можна розглянути таку новинку як Cordiant Snow Cross. Ці шиповані покришки виготовлені з використанням технології Cor-Fix, в них збільшений вміст силіки, що робить шини дуже стійкими до низьких температур, зберігаючи всі їх якості. Малюнок протектора являє собою ламані лінії, а двухфланцеві шипи розташовані за певною інноваційній схемі. Всі разом робить шини Snow Cross здатними впоратися з будь-яким сніговим покривом, а також надають їм хороші зчіпні здатності на вкритій льодом. Використання технології Snow-Cor дозволило скоротити гальмівний шлях на дорозі, покритої пухким або мокрим снігом. Цього вдалося досягти завдяки канавкам, розташованим поперек і створює замкнуті порожнини саме в тій зоні, яка безпосередньо контактує з дорогою.
Ну і нарешті, пару слів про гумі Off-Road. Для цього сезону виробники поки не представили жодних особливих новинок, тому в нашому огляді оцінимо два найбільш привабливих варіанти з минулого сезону. Слід зазначити, перш за все, позашляхові шини Goodyear Wrangler MT / R з дуже агресивним протектором, які мають потужні Загребной кромки. Такі шини мають підвищені прохідними характеристиками і допоможуть подолати найскладніше засніжене бездоріжжі. Профіль протектора цих шин розрахований на безперебійне відведення снігу і вологи в сторони, що дозволяє колесу постійно контактувати тільки з твердою поверхнею дороги.
Другий такою, що заслуговує уваги маркою Off-Road-шин можна вважати Dunlop Grandtrek MT2. Це всесезонна гума, але для умов Росії з її суворими зимами цілком підходить. Протектор створений за допомогою 3D-моделювання та здатний подолати будь-які перешкоди - будь то снігові замети або глибока бруд. Потужний протектор з широким і глибоким профілем і бічні зачепи додатково успішно допомагають в цьому.
Тепер варто поговорити про тестуванні зимових шин для SUV 4 × 4 і його результати у вигляді імпровізованого рейтингу. Основними показниками, за якими проводився тест і оцінювалася гума, були такі, як зчіпні і тягові характеристики на сніжному і крижаному покритті (скільки буде потрібно часу для розгону від 0 до 50 кмч), а також гальмівний шлях автомобіля в тих же умовах (гальмування здійснювалося від 50 до 0 кмч). Рейтинг був складений за групами шин, так само, як і їх огляд.
- Отже, в рейтингу кращих позашляхових зимових нешипованих шин першість з упевненістю можна віддати Nokian Hakkapeliitta R2 SUV, які показали себе чудово як на снігу, так і на дорозі, вкритій льодом. Однак варто відзначити їх гучність в порівнянні з конкурентами, які посіли рядки нижче.
- Трохи слабкіше показали себе шини Nokian WR SUV 3, які дуже непогано вели себе на снігу, а ось на крижаному покритті переконливо програли лідеру. Не дарма ця гума рекомендована для південних регіонів, де майже не буває тривалих гололедов.
- Третє місце в списку нешипованних новинок 2014 зайняли зимові шини Goodyear UltraGrip SUV. У всіх тестах вони показали себе на хорошу четвірку, що робить їх цілком прийнятним варіантом як для доріг з крижаним покривом, так і для засніжених трас.
Що стосується шипованих зимових шин для позашляховиків, то серед них лідерські позиції в сезоні 2013-2014 по праву слід віддати Michelin X-Ice North 3. Вони продемонстрували найкращі показники у всіх проведених тестах. При цьому у автомобіля з встановленими зимовими колесами X-Ice North 3 не спостерігалося занадто великого зростання витрати палива.
На другому рядку рейтингу розташувалися шини Nokian Nordman SUV, які чудово впоралися з тестами, однак трохи поступилися лідеру з поведінки на обледенілій дорозі.
Останніми в переліку нешипованних шин виявилися Cordiant Snow Cross, випередивши дітища таких компаній, як Hankook, Bridgestone і Gislaved. Російським шинам все ж поки не досягти рівня лідерів цього рейтингу, і не виключено, що найближчим часом лідируючі компанії представлять свої найсвіжіші новинки, ще не прийняли участі в проведеному тестуванні.