- Пару слів, про пристрій АКПП
- Масляний насос
- Який тиск масла створюється всередині?
- Немає тиску масла в АКПП - основні причини
Наша сеть партнеров Banwar
Для того щоб автоматична коробка передач нормально функціонувала, в ній повинно створюватися правильний тиск масла. Адже по суті це запорука для нормальної роботи багатьох вузлів, починаючи від фрикційних, закінчуючи самою гідроплітой (гидроблоком). А ось яке воно, точніше його значення? Скільки атмосфер або правильніше буде сказати - «БАР» створюється в АКПП для того щоб вона нормально функціонувала? Сьогодні корисна і я впевнений пізнавальна стаття ...
Це питання не частий, але його також задають мої читачі і глядачі мого каналу YOUTUBE, причому як я розумію ті, хто любить копирсатися в нутрощах трансмісій. Дійсно, а який тиск масло створюється всередині автомата, щоб скажімо, фрікціони стискалися? Так само це дуже корисна інформація для тих, хто хоче поставити додатковий радіатор охолодження , Адже потрібно врізатися в подачу масла і встановлювати спеціальні шланги, хомути і важливо розуміти - які купувати, щоб вони витримали тиск. Так що інформація корисна, і я постараюся її розкласти по поличках.
Пару слів, про пристрій АКПП
Перш ніж ми з вами почнемо говорити про тиск масла, потрібно зрозуміти - як працює автоматична гідротрансформаторним трансмісія.
Масло в ній є робочим тілом. Якщо хочете, то ця ATF рідина передає крутний момент від двигуна до трансмісії і далі до коліс. АЛЕ це на рівні гідротрансформатора, там тиск досить велика, проте це тиску майже не стикається з основною коробкою передач.
Там тиск створюється спеціальним насосом, який качає масло і вже через гідроблок подає в потрібні канали, тим самим змушує замикатися або розмикатися фрикційні кільця, які в свою чергу контролюють планетарні шестерні - зупиняючи або відпускаючи їх. Загалом тиск масла в АКПП, дуже важливий процес, який практично на 90% контролює роботу всієї трансмісії. Якщо тиск всередині впаде, то коробка просто встане.
Масляний насос
Як я вже написав зверху, всередині коробки є масляний насос, який якраз і нагнітає тиск масла в дрібні канали. Він то і створює тиск усередині, буває двох типів:
- Працює від ланцюгового приводу, тобто на первинному валу знаходиться шестерня або зірочка, яка розкручує вал насоса, щоб він качав масло
- Сам насос знаходиться за гидротрансформатором, тобто обертання передаються безпосередньо і також відбувається закачування ATF рідини
У будь-якому випадку потрібно врахувати без цього б насоса не було тиску масла взагалі! АКПП не працювало б. Бо не було б стиснення або разжатия фрикційних дисків, банально передачі б не переключалися.
Який тиск масла створюється всередині?
Власне зараз зрозуміли, що основне призначення насоса, стискати фрікціони, і перемикати передачі. Як не дивно великого значення тут не потрібно (звичайно, все відносно).
Тиск всередині АКПП знаходиться на рівні 2,5 - 4,5 атмосфер або БАР (стосовно рідини), рідко буває коли 4,6 - 5,0 БАР. Саме такий показник досить для стискання дисків. Звичайно ж точного значення немає, тому як конструкцій автомата зараз десятки (якщо не сотні) і кожен виробник використовує свою конструкцію
До речі раніше на старих машинах, часто на панелі стояли датчики тиску в АКПП, щоб водій міг контролювати цей параметр. Однак з часом його прибрали, тому що вважали це не потрібно інформацією (до речі, те ж саме відбулося і з датчиком масла двигуна).
Немає тиску масла в АКПП - основні причини
Власне причин тут не так вже й багато, хоча можна розділити на дві фази:
- Слабке тиск, що виходить з нормальних меж. При цьому, швидше за все ваш автомат буде штовхати, штовхатися в загальному не їхати . Це викликано декількома причинами. По-перше, може забитися масляний фільтр, просто від великого пробігу його закупорило продуктами зносу (терміново міняти). По-друге, саме масло стало густим (або навпаки надто рідким), в загальному втратило властивості (також потрібна заміна). По-третє, вийшов з ладу соленоїд на гідроблоків. По-четверте, забився сам гідроблок (точніше його канали). Власне розбираємо коробку і шукаємо причину.
- Немає тиску взагалі. Тут вже складніше. Це швидше за все масляний насос, він вийшов з ладу і не працює. Причина може бути кілька, якщо це ланцюговий привід порвався ланцюг, якщо немає то можливо зносилися втулки і його заклинило.
У будь-якому випадку коробку потрібно знімати і дивитися. Без цього нікуди. Звичайно ж, якщо ви правильно обслуговуєте автомат, то такі проблеми міг вас і не торкнутися. Хоча б правильно міняйте масло і фільтра, це вже великим плюсом буде, дивимося невелике відео по темі.
Власне ось така ось інформація, сподіваюся, вона вам допомогла, щиро ваш автоблог.
(9
голосів, середній: 4,22 з 5)
Скільки атмосфер або правильніше буде сказати - «БАР» створюється в АКПП для того щоб вона нормально функціонувала?
Який тиск масла створюється всередині?