- Причини для вимірювання
- Вплив на роботу двигуна
- Виготовлення манометра для перевірки своїми руками
- Як виміряти?
Наша сеть партнеров Banwar
Тиск палива в рампі безпосередньо впливає на кількість що подається в циліндри палива. Тому відхилення від номінальних значень призведе до переобогащенная або переобедненія паливо-повітряної суміші. Зі статті ви дізнаєтеся, як самостійно виготовити прилад і виміряти тиск в паливній рейці інжекторного двигуна. Отримані значення дозволять оцінити продуктивність бензонасоса, справність РДТ.
Причини для вимірювання
- Після простою двигун для запуску потрібно довго обертати стартером. Явна ознака того, що при прокручуванні в рампі занадто низький тиск палива.
- Двигун не запускається, але бензонасос в баку включається. Причина може бути в падінні продуктивності насоса, внаслідок чого в рампі не створюється достатній тиск для запуску двигуна.
- Автомобіль троит на холостому ходу через занадто багатою або бідною суміші. В такому випадку, швидше за все, на приладовій панелі загориться Check Engine.
В процесі діагностики не варто робити поспішних висновків, так як занадто бідна або багата суміш може бути викликана несправністю форсунок, ДМРВ, ДТОЖ, РХХ, лямбда-зонда або підсмоктуванням повітря у впускний колектор / Вихлопну систему.
- Двигун не розвиває обороти, глухне при різкому натисканні на газ, автомобіль смикається при розгоні.
- Після прогріву автомобіль втрачає потужність, глухне. Швидше за все, відхилення в паливній системі від номінальних значень пов'язано з перегрівом бензонасоса.
Вплив на роботу двигуна
Щоб зрозуміти мету вимірювання тиску палива в рампі, досить знати принцип дозування порції палива на двигунах з инжекторной системою впорскування . Кількість бензину, що подається в циліндри, регулюється тривалість відкриття форсунок. Час відкриття розраховується ЕБУ виходячи з значень в кожній режимної точці двигуна (навантаження, кількість надходження повітря і інші параметри).
Відповідно, якщо тиск в паливній рампі буде в два рази нижче необхідного, то за рівний час відкриття форсунок в циліндри потрапить в два рази менше палива.
Паливна рампа є лише накопичувач бензину. Тому вимірювання тиску в першу чергу використовується при діагностиці бензонасоса і перевірці регулятора тиску палива. РДТ призначений для підтримки постійного тиску в рампі. Він може бути встановлений в баку (система харчування без обратки) або вмонтований в паливну рампу (надлишки бензину надходять в бак через шланг зворотного зливу).
Виготовлення манометра для перевірки своїми руками
Пристрій приладу для вимірювання тиску в паливній системі:
- механічний манометр з вимірювальної шкали до 6 кгс / см2. Для експрес-вимірювань підійде навіть манометр для перевірки тиску в шинах;
- шланг з відповідним внутрішнім діаметром і перехідники для з'єднання шлангів і підключення до штуцерів паливних магістралей. Необхідні деталі можна купити в магазинах з комплектуючими для холодильного обладнання. Врахуйте, що в конструкції паливних магістралей сучасних авто використовуються специфічні швидкоз'ємні фіксатори.
Тип приладу для вимірювання буде залежати від особливостей пристрою паливної магістралі конкретного автомобіля. Наприклад, в паливну рампу (система харчування з обраткой) на автомобілях ВАЗ штатно вмонтований штуцер, через який можна провести вимірювання. Щоб перевірити тиск у паливній рампі, досить викрутити золотник, а шланг, підключений до манометру, закріпити на штуцері за допомогою хомута і ФУМ-стрічки.
У продажу можна знайти готові набори для вимірювання тиску палива в рампі. У комплекті з манометром буде набір фітингів для підключення до найбільш поширених типів систем подачі палива. Перед покупкою приладу обов'язково уточніть наявність в комплекті перехідника, підходить для вимірювання тиск у рейці вашого автомобіля.
Як виміряти?
- Скиньте залишковий тиск у паливній магістралі. Витягніть запобіжник бензонасоса, запустіть двигун і дочекайтеся, коли він затихне. Якщо цього не зробити, в момент від'єднання штатних шлангів бензин розбризкається по моторному відсіку. Щоб не підвищувати рівень пожежонебезпеки, укрийте місце від'єднання шланга дрантям, яка вбере бензин.
- Підключіть прилад для вимірювання тиску в розрив штатної магістралі.
- Увімкніть запалювання. Стрілка манометра повинна стрімко піднятися і зупинитися в діапазоні 2,8-4 Атм.
- Вимкніть запалювання. Якщо після вимкнення тиску відразу ж падає, несправний РДТ або клапан зворотного зливу палива бензонасоса.
- Запустіть двигун. Тиск в рейці має підтримуватися на заданому рівні у всіх режимах роботи мотора. Якщо автомобіль смикається, втрачає потужність, троит і глухне на гарячу, перед виміром дайте двигуну прогрітися. Якщо в момент прояву симптомів спостерігається падіння тиску, значить, причина дійсно в системі харчування.
Яке має бути тиск в паливній рейці?
На відміну від ДВС циклу Дизеля з системою впорскування Common Rail , В паливній рампі бензинового двигуна з розподільним уприскуванням на клапани тиск рідко перевищує 5 Атм. Справний паливний насос здатний видати до 7 Атм., Але РДТ буде скидати надлишок бензину назад в бак.
Не існує єдиного нормального значення тиску, відповідного для всіх видів систем харчування. Тому перед перевіркою варто обов'язково звернутися до керівництва по ремонту та експлуатації вашого авто.
Про що може свідчити занадто низький тиск палива в рейці?
Якщо після виключення запалення стрілка манометра починає швидко опускатися, система негерметична. Найчастіше причина в несправному регуляторі тиску, який після зупинки двигуна повинен запобігати швидкий злив бензину в бак. Також до швидкого падіння призводять негерметичні форсунки, які починають перепускати паливо в циліндри, і несправний клапан зворотного зливу палива бензонасоса.
Як виміряти?Яке має бути тиск в паливній рейці?
Про що може свідчити занадто низький тиск палива в рейці?