Наша сеть партнеров Banwar
Такі «яскраві» машини як Toyota FJ Cruiser рідко зустрічаються в автомобільному світі - їх можна перерахувати на пальцях однієї руки: VW Beetle, Chrysler PT Cruiser, MINI Cooper ... І тому особливо вражає «тонкий розрахунок» корпорації Toyota, яка запропонувала покупцям такий неординарний автомобіль ...
Хоча, насправді «розрахунок» був в іншому - продемонструвавши концепт «FJ Cruiser», в рамках North American International Auto Show 2003 року, компанія Toyota переслідувала мету лише «підігріти інтерес до позашляхової лінійки бренда» ... але публіка буквально «закохалася» в цей образ - таким чином «змусивши» виробника «піти далі» - до 2005 року було створено «товарне» втілення цього позашляховика і запущено його серійне виробництво (єдина істотна модернізація для нього була проведена в 2010 році, але зовнішність вона практично не торкнулася).
Унікальність Тойоти FJ Cruiser в тому, що зовнішність цього позашляховика поєднує в собі «футуризм» (серійний «кубізм в контрастних кольорах і на великих колесах», а в концептуальному вигляді і зовсім скидався на «місяцехід») і «ретро-стиль» (наприклад форма решітки радіатора, без сумніву, «ностальгічний натяк на 60-е» - до образу легендарного Toyota FJ40).
За розмірами - це класичний середньорозмірний SUV: його довжина - 4671 мм, ширина - 1895 (після поновлення - 1905) мм, висота - 1811 ~ 1829 мм. При цьому колісна база - 2690 мм, а дорожній просвіт: 225 мм (4 × 2) або 243 мм (4 × 4).
Споряджена маса моноприводних автомобіля складає ~ 1850 кг, повнопривідний варіант важче на ~ 100 кг, а «взяти на борт» він може (незалежно від варіанту виконання) ~ 570 кг.
Але неординарність цього автомобіля не обмежується дизайном ... при найближчому розгляді «трехдверная концепція» кузова, на перевірку, виявляється пятидверной - задні «полудвері» орні і не мають центральної стійки (при цьому відкриваються вони тільки разом з передніми).
Посадка тут виключно «позашляхова» - для допомоги є і підніжка, і ручка. А ось на противагу «незручності» посадки / висадки пасажирів на маленький задній диван, що відкидається в бік задні двері багажника має окремо відкривається скло.
До речі, що стосується скління, то ці «амбразури» (переднє скло настільки «широко і низько», що для нього передбачили три склоочисника) дуже сильно нагадують Hummer - і це зайвий раз підкреслює брутальність позашляховика «FJ Cruiser» (хоча і вселяє побоювання в достатньої оглядовості) ... Втім ширину задніх стійок кілька компенсують величезні бічні дзеркала (які ще й витягнуті по вертикалі) - це забезпечує огляд «від коліс до даху».
Всі деталі інтер'єру, незважаючи на «стилізацію» і «дешевий зовнішній вигляд», насправді мають відмінну ергономіку і створені із застосуванням високотехнологічних матеріалів - секрет криється в заяві інженерів Toyota про те, що салон «FJ Cruiser» сміливо можна мити водою (ось що означають сучасні матеріали і технології, помножені на практичність: водовідштовхувальна тканину сидінь, вологонепроникні прилади й повністю прогумований підлогу).
На практично вертикальної приладовій панелі є все необхідне для сучасного автомобіля (і навіть більше). Над центральною квадратної панеллю, де розташовані кнопки управління клімат-контролем і магнітолою розташувалися три круглих приладу, які оцінять любителі автомобільного туризму - це: компас, датчик кута нахилу і датчик зовнішньої температури.
Для водія і переднього пасажира місця вдосталь і для ніг і над головою, а щоб «не штовхатися ліктями» між ними 25 см простору (заповненого нішами і підстаканниками).
Заднім пасажирам пощастило значно менше - невеликий диванчик лише з натяжкою можна вважати тримісним.
Розміри багажника, навпаки, цілком пристойні - 790 літрів «за замовчуванням», а завдяки повністю складаються заднього дивана може збільшитися до 1892 літрів.
З технічної точки зору Toyota FJ Cruiser являє собою «рамний універсал підвищеної прохідності» (хорошу прохідність, до речі, йому «гарантує», що вже зарекомендувала себе, ходова частина від 4Runner - де незалежна передня підвіска і задній нерозрізний міст).
Є тут, звичайно ж, і система повного приводу, яка може бути як «постійна» (з міжосьовим диференціалом), так і «підключається».
Тойота FJ Cruiser оснащується єдиним силовим агрегатом: алюмінієвий бензиновий двигун V6 об'ємом 4,0 літра (1GR-FE VVT-i) спочатку володів потужністю 239 к.с., а після модернізації 2010 года (отримавши кодове ім'я 1GR-RR Dual VVT-i ) став на 20 к.с. могутніше і трохи економічніше.
Силовий агрегат працює в парі з Шестиступінчатий «механікою» або пятідіапазонний «автоматом».
Така зв'язка забезпечує позашляховику непогану динаміку - 100 км / год він здатний досягти за 8.4 секунди, а максимальна швидкість обмежена позначкою в 180 км / ч.
При всьому при цьому він не так вже й ненажерливий - близько 13 літрів (в «змішаному циклі»), а з огляду на 72-літровий паливний бак - це автомобіль цілком придатний для «кидків на далекі відстані» ... але варто відзначити, що для нього рекомендується бензин марки «Premium» (А-95 Euro, А-98).
Втім в поїздках на далекі відстані не найкращими «союзниками» будуть: погана шумоізоляція і низький рівень комфорту ... а ось на бездоріжжі йому мало рівних: 240+ мм кліренсу (глибина подоланого броду 700 мм), короткі звіси (отже хороші кути з'їзду / в'їзду) і «повний off-road пакет» - дають можливість Toyota FJ Cruiser показати себе у всій красі.
При всіх своїх достоїнствах і недоліках, в США автомобіль Тойота FJ Крузер позиціонується як «бюджетний», що підтверджується помірною ціною: у виконанні 2WD - від $ 23320, а 4WD - від $ 24910. Інша справа, що транспортні витрати і митні збори (при доставці цього епатажного позашляховика в інші країни) неминуче приведуть до підвищення його ціни далеко за рамки «бюджетного сегмента».