Наша сеть партнеров Banwar
Насамперед необхідно пояснити, що у випадку з двигуном Тойота, позначається D-4D, мова йде про двох, кардинально відрізняються силові агрегати. Найстарший з них проводився до 2008 року, мав об'єм 2 літра і розвивав потужність 116 л.с. Він складався з чавунного блоку, простий 8-клапанною алюмінієвої головки і мав привід ГРМ ремінного типу. Дані мотори позначалися кодом 1CD-FTV. Власники автомобілів з такими двигунами рідко скаржилися на серйозні несправності. Всі претензії стосувалися тільки форсунок (простих у відновленні), а також типових для сучасних дизелів компонентів - клапана системи рециркуляції відпрацьованих газів і турбокомпресора. У 2008 році турбодизель серії CD зник з асортименту Тойоти.
У 2006 році японці представили нове сімейство дизельних двигунів робочим об'ємом 2,0 і 2,2 літра, які теж позначалися D-4D. Серед відмінностей: алюмінієві блок і 16-клапанна головка, а в замін ременя - довговічний ланцюговий привід ГРМ. Новий виріб отримало індекс AD.
Версія ємністю 2,2 л була отримана шляхом збільшення ходу поршня з 86 до 96 мм, при незмінному діаметрі циліндрів - 86 мм. Таким чином, обсяг зріс з 1998 см3 до 2231 см3. 2.0 маркірувався, як 1AD, а 2.2 - як 2AD.
Через що збільшився ходу поршня 2.2 додатково оснастили модулем балансування вала, що приводиться в рух колінчастим валом через шестерні. Модуль розташований в нижній частині картера.
Ланцюг приводу ГРМ обох турбодизелей з'єднує коленвал і випускний распредвал. Впускний вал пов'язаний з випускним за допомогою шестерень. Впускний распредвал пускає в хід вакуумний насос, а випускний - ТНВД. Зазори клапанів регулюються за допомогою гідравлічних штовхачів.
Дизелі серії АД використовують систему уприскування Common Rail японської фірми Денсо. Найпростіший 1AD-FTV / 126 л.с. Він упродовж всього виробництва комплектувався надійними електромагнітними форсунками, які працюють з тиском від 25 до 167 МПа. Вони ж дісталися і 2AD-FTV (2.2 D-4D) / 177 л.с.
Версія 2.2 D-CAT (2AD-FHV) / 150 л.с. використовує більш складні п'єзоелектричні форсунки Denso, що створюють тиск від 35 до 200 МПА. Крім того, у вихлопній системі 2.2 D-CAT встановлена п'ята форсунка. Це рішення можна побачити в деяких двигунах Renault. Така схема дуже зручна для ефективної і безпечної регенерації фільтр сажі. Ризик розведення масла дизельним паливом повністю виключений.
Двигуни серії AD в цілому мали три варіанти очищення вихлопних газів, в залежності від стандарту викидів. Версії Євро-4 задовольнялися звичайним окислювально-відновним каталізатором. Деякі версії Євро-4 і все Євро-5 використовували фільтр твердих частинок. Варіант D-CAT крім каталізатора і DPF-фільтра оснащувався додатковим каталізатором оксидів азоту.
Проблеми та несправності
Перші враження були тільки позитивними - більш висока віддача і невелика витрата палива. Але незабаром з'ясувалося, що новий двигун має кілька слабких місць.
Найголовніший і страшний - окислення алюмінію при контакті з прокладкою головки блоку, що відбувається приблизно після 150-200 тис. Км. Дефект настільки серйозний, що позбутися від нього простою заміною прокладки не вдасться. Необхідна шліфування поверхні головки і блоку. Щоб відшліфувати блок циліндрів, мотор необхідно витягти з автомобіля. Такого роду ремонт можна провести тільки один раз. Повторне усунення несправності призведе до того, що головка опуститься настільки, що при спробі запуску двигуна поршні зустрінуться з клапанами. Таким чином, другий ремонт неможливий і економічно не обґрунтований. Чи врятує тільки заміна блоку або «де-факто» - установка нового двигуна.
Toyota, принаймні, теоретично, впоралася з проблемою в кінці 2009 року. На що обслуговуються автомобілях, в разі виявлення такої несправності після модернізації, виробник міняв двигун за свій рахунок. Однак проблема з прокладкою під головкою блоку існує до цих пір. Найчастіше дефект спливає в інтенсивно експлуатованих Тойотах з найсильнішою 2,2-літровою версією мотора, тобто 2.2 D-4D (2AD-FTV).
Перед покупкою автомобіля, оснащеного дизельним D-4D серії AD, обов'язково запитайте власника про раніше виконані ремонти, і попросіть, якщо це можливо, показати рахунки за оплату ремонту або акти виконаних робіт. На ринку досить багато машин з дизелем, вже пережили перший ремонт. Пам'ятайте, другий ремонт неможливий, тільки заміна двигуна!
Інший недуга стосується системи упорскування Common Rail. Форсунки, незалежно від того, електромагнітні або п'єзоелектричні, дуже чутливі до якості палива. Знерухомити автомобіль може і клапан SCV. Його завдання - регулювати кількість дизельного палива в паливній рампі. Клапан розташований на паливному насосі високого тиску і, на щастя, доступний в якості окремої деталі.
Застосування: Avensis II, Auris, RAV4 III, Corolla E15, Lexus IS 220d .
висновок
Після сумного епізоду з головкою блоку і її прокладкою Тойота замість розробки власного дизеля, що відповідає стандарту викидів Євро-6, вважала за краще двигуни BMW. Індекс 1WWW приховує баварський мотор об'ємом 1,6 літра, а 2WWW - 2,0 літра. Свого часу, німецькі мотори страждали від проблем з ланцюговим приводом ГРМ. В даний час недуга майже переможений.