Наша сеть партнеров Banwar
Трамблер, або переривник розподільник запалювання - це важливий елемент бензинового двигуна внутрішнього згоряння. Саме завдяки трамблера подається електричний імпульс на кожну з свічок запалювання, через що відбувається її розряд і займання паливно-повітряної суміші в камері згоряння кожного з поршнів.
Конструкція даного пристрою залишалася практично незмінною з моменту його винаходу в 1912 році американським винахідником і успішним підприємцем Чарльзом Кеттерінгом (Charles Franklin Kettering). Зокрема, Кеттерінг був засновником відомої компанії Delco, йому належить 186 патентів пов'язаних з електричною контактною системою запалення.
Спробуємо розібратися з пристроєм і принципом роботи переривника розподільника запалювання.
Пристрій
Детально описувати кожну шайбочку і пружинку ми не будемо, оскільки є на нашому сайті Vodi.su стаття, в якій пристрій переривника розкрито цілком доступно.
Основними ж елементами є:
- привід розподільника (ротор) - шліцьовій валик, який входить в зчеплення з шестернею распредвала або спеціального промвала (в залежності від пристрою двигуна);
- котушка запалювання з подвійною обмоткою;
- переривник - всередині нього знаходяться кулачкова муфта, група контактів, відцентрова муфта;
- розподільник - бігунок (він прикріплений до валу приводу зчеплення і обертається разом з ним), кришка трамблера (від неї відходять високовольтні дроти до кожної зі свічок).
Також невід'ємними елементами трамблера є вакуумний регулятор випередження запалювання. У схему входить конденсатор, основне завдання якого - брати на себе частину заряду, таким чином оберігаючи групу контактів від швидкого плавлення під впливом високої напруги.
Крім того, в залежності від виду трамблера, в нижній частині конструктивно пов'язаний з приводним валиком, встановлений октан-коректор, який коригує швидкість обертання під певний тип бензину - октанове число. У старіших версіях його потрібно коригувати вручну. Що таке октанове число ми теж розповідали на нашому сайті Vodi.su.
Принцип роботи
Принцип роботи досить простий.
Коли ви повертаєте ключ у замку запалювання, замикається електричне коло і напруга від акумулятора подається на стартер. Бендикс стартера входить в зачеплення з вінцем маховика коленвала, відповідно, рух від коленвала передається на приводний шестерню валика розподільника запалювання.
При цьому на первинній обмотці котушки замикається ланцюг і виникає низьковольтний струм. Контакти переривника розмикаються і струм високої напруги акумулюється на вторинному ланцюзі котушки. Потім цей струм надходить на кришку трамблера - в нижній її частині є графітовий контакт - вугіллячко або щітка.
Бігунок постійно знаходиться в контакті з цим центральним електродом і, обертаючись, передає частину напруги поперемінно на кожного контакту, пов'язаний з певною свічкою запалювання. Тобто індуковане в котушці запалювання напруга порівну розподіляється між усіма чотирма свічками.
Вакуумний регулятор пов'язаний трубкою з впускним колектором - задроссельним простором. Відповідно, він реагує на зміну інтенсивності подачі повітряної суміші в двигун і змінює кут випередження запалювання. Це потрібно для того, щоб іскра подавалася в циліндр не в той момент, коли поршень знаходиться у верхній мертвій точці, а трохи з випередженням. Детонація буде відбуватися точно в момент упорскування паливно-повітряної суміші в камеру згоряння, а її енергія буде штовхати поршень вниз.
Відцентровий регулятор, який знаходиться в корпусі, реагує на зміну швидкості обертання колінчастого вала. Його завдання також полягає в зміні кута випередження запалювання, щоб паливо використовувалося максимально ефективно.
Слід зазначити, що даний вид трамблера з механічним розподільником встановлюється переважно на автомобілях з двигунами карбюраторного типу. Зрозуміло, що при наявності будь-яких деталей, що обертаються відбувається їх знос. В інжекторних двигунах або навіть більш сучасних карбюраторних використовується, замість механічного бігунка, датчик Холла, завдяки йому розподіл здійснюється за рахунок зміни інтенсивності магнітного поля (див. Ефект Холла). Дана система більш ефективна і займає менше місця під капотом.
Якщо ж говорити про найбільш сучасних автомобілях з інжектором і розподіленим уприскуванням, то там використовується електронна система запалювання, її також називають безконтактної. За зміною режимів роботи двигуна стежать різні датчики - кисню, клонували - від яких сигнали подаються на електронний блок управління, а з нього вже йдуть команди на комутатори системи запалювання.