Наша сеть партнеров Banwar
Трамблер Ваз 2108, Ваз 2109, Ваз 21099 (він же розподільник запалювання) - електромеханічний пристрій системи запалювання автомобіля, призначене для подачі іскри на свічку. Трамблер встановлюється тільки на карбюраторні моделі автомобілів Ваз 2108, Ваз 2109, Ваз 21099, на інжекторних моделях трамблера немає. Принцип роботи трамблера полягає в механічному замиканні контакту з котушки запалювання на високовольтний провід відповідного циліндра в залежності від положення розподільного валу. Вал розподільника запалювання приводиться в рух від розподільного вала двигуна автомобіля. На валу трамблера встановлений бігунок. Цей бігунок обертаючись і передає іскру на високовольтний провід відповідного циліндра Ваз 2108, Ваз 2109, Ваз 21099.
Трамблер Ваз 2108, Ваз 2109, Ваз 21099
Пристрій трамблера ВАЗ 2109
Також трамблер має два важливих пристрою, розташованих усередині нього:
1) Датчик Холла.
2) Вакуум-коректор.
Датчик Холла - найважливіший з усіх датчиків карбюраторних моделей Ваз 2108, Ваз 2109, Ваз 21099.Давайте розглянемо пристрій трамблера. Датчик Холла встановлений всередині корпусу трамблера і відпрацьовує на спеціальний барабанчик з прорізами. Сигнали з датчика Холла надходять на комутатор і дозволяють йому точно визначити час комутації котушки запалювання для формування іскри.
Вакуум-коректор з'єднаний трубкою з впускним колектором двигуна. Залежно від розрядження в колекторі діафрагма коректора регулює кут випередження запалювання через спеціальний важіль. Якщо двигун працює на малих обертах, розрядження слабке і немає необхідності в коригуванні. Однак при великих оборотах двигуна виникає необхідність подавати іскру трохи раніше, саме для цієї функції і призначений вакуум-коректор.
несправності трамблера
1) Підгорання контактів кришки трамблера;
2) Вихід з ладу датчика Холла;
3) Підгорання і вихід з ладу бігунка.
Бігунок трамблера Ваз 2108, Ваз 2109, Ваз 21099
4) Поганий контакт роз'єму датчика Холла.
При несправності трамблера Ваз 2108, Ваз 2109, Ваз 21099 машина або зовсім не заводиться, або заводиться з працею.
Перевірка трамблером ВАЗ 2109
Перевірити працездатність трамблера можна наступним чином:
а) Від'єднуємо центральний провід трамблера, підносимо його до маси і прокричав двигун дивись чи є іскра з котушки запалювання.
Якщо іскри немає, то варіантів може бути багато, один з них - вихід з ладу датчика Холла.
б) Якщо іскра є, то необхідно перевірити окремо наявність іскри на всіх високовольтних дротах на свічки.
в) Якщо іскри з трамблера немає зовсім, швидше за все вийшов з ладу бігунок. Також необхідно перевірити цілісність резистора на бігунку.
За допомогою мультиметра заміряємо його опір, воно має дорівнювати 1 кОм. Якщо мультиметр показує мегаомах, або взагалі обрив ланцюга,
значить резистор згорів.
г) Якщо іскра слабка, або є не на всіх циліндрах, беремо дрібну наждачний папір, знімаємо кришку трамблера, бігунок і чистимо їх контакти.
Вартість.
Ціна трамблера Ваз 2108, Ваз 2109, Ваз 21099 близько 20 доларів. Ну як і завжди залежить від виробника та якості в одних трохи дешевше - доларів 17-18, у інших подорожче - доларів 22-25. Але середня ціна на ринку 20 доларів.
Вартість трамблера Ваз 2108, Ваз 2109, Ваз 21099
Зняття-установка трамблера Ваз 2109.
Демонтаж-монтаж трамблера не представляє нічого складного, є тільки один важливий момент, про який не можна забувати. Перед зняттям трамблера обов'язково залиште мітки на корпусі як відрегульовано запалювання. Тому що, якщо послабити гайки, а потім схаменіться що не зробили мітки, то все - поїзд пішов, доведеться заново регулювати запалювання.
Робимо мітки на трамблере
Ну і звичайно запам'ятовуємо або помічаємо як сиділи високовольтні дроти, щоб потім підключити їх в правильній послідовності.
А так, пам'ятаючи про цей момент, нічого складного: від'єднали високовольтні дроти, зняли шланг вакуум-коректора, від'єднали роз'єм датчика Холла, від'єднали кріплення троса дросельної заслінки, послабили гайки кріплення до двигуна і все, трамблер у Вас в руках.
Також слід мати на увазі, що система запалювання Ваз 2109 - безконтактна, тобто трамблер з класичних моделей Ваз, що мають контактну систему запалювання не підійде для установки. У трамблером класики відсутня датчик Холла, там стоїть конденсатор, налаштований в резонанс з котушкою запалювання.
На головну