- Тріщина в блоці циліндрів. Самостійний ремонт. У цій статті ми розглянемо:
- Ремонт тріщини в блоці двигуна пальником або електрозварюванням.
- Можливо зробити якісний ремонт блоку двигуна без дорогого обладнання та в гаражних умовах?
- Перший варіант, коли є тріщина з шириною більше 0,1 мм.
- Другий варіант, коли є тонка тріщина з шириною менше 0,1 мм.
Тріщина в блоці циліндрів. Самостійний ремонт. У цій статті ми розглянемо:
- Ремонт тріщини блоку циліндрів
- Ремонт тріщини Холодної зварюванням
- Усунення мікротріщини в блоці циліндрів або іншому металевому корпусі
Наша сеть партнеров Banwar
Тріщина на блоці циліндрів двигуна може виникнути внаслідок механічних пошкоджень або через замерзання охолоджуючої рідини. Виконувати заміну цілого блоку - ідеальне, але дороге задоволення.
Якщо тріщина стосується клапанних гнізд або дзеркала циліндрів - виріб неминуче бракується. Будь-які інші випадки, дозволяють провести ремонт за допомогою зварювання, епоксидного або анаеробного клею.
Ремонт тріщини в блоці двигуна пальником або електрозварюванням.
Перед початком роботи, слід визначити які ушкодження отримав корпус. Від форми тріщини, її довжини і ширини буде залежати технологія ремонту.
Ремонт тріщини блоку циліндрів за допомогою ацетиленового пальником - трудомісткий і складний процес, який повинен виконувати професіонал. Причиною тому є локальний нагрів в зоні шва, який може привести до деформації після охолодження.
Перед зварювальними роботами блок слід прогріти понад 600 0С, а потім повільно охолоджувати в термопечі. Це необхідно для зменшення напружень після нагрівання тріщини. Деформацій не з'явиться, але така процедура вимагає спеціального устаткування (піч, гарне зварювальне обладнання, досвідчений зварник).
Якщо ремонт тріщини двигуна буде проводитися без попереднього нагрівання корпусу, то слід вибрати метод зварки в середовищі аргону. У процесі зварювання не допускати перегрів вище 60 0 С.
Можливі проблеми пов'язані з матеріалом, з якого виготовлений корпус двигуна. Кваліфікація майстра і висококласне обладнання не гарантує, що герметичність буде відновлена. Дуже часто після процесу зварювання, доводиться посилювати проварені шви ще полімерними складами.
Можливо зробити якісний ремонт блоку двигуна без дорогого обладнання та в гаражних умовах?
Розглянемо два альтернативних варіанти як закрити тріщини в двигуні без застосування дорогих пристосувань. Таку роботу може зробити одна людина без особливих навичок і з доступним інструментом. Цю технологію давно успішно застосовують в майстернях для ремонту корпусів двигунів, компресорів і насосів.
Компаунд для склеювання «Холодна Сварка» Permatex® Cold Weld
Перший варіант, коли є тріщина з шириною більше 0,1 мм.
- Потрібно точно визначити краю тріщини і засвердлити їх свердлом 4-5 мм. Потім ми зможемо зробити заглушки, що перешкоджають подальшому зростанню тріщини.
- За допомогою кутової шліфувальної машини тріщина обробляється по всій довжині. Повинен вийти канал з кутом 90 градусів. Рекомендована глибина поглиблення ¾ товщини стінки.
- Оброблений шов очищається від стружки і ретельно обезжиривается. Потрібно знежирити також всю поверхню навколо тріщини на відстані 5-10 сантиметрів. Можна використовувати спирт, ацетон або інший розчинник нема на нафтовій основі. Компанія Перматекс рекомендує застосувати професійний очищувач Permatex® Non-Chlorinated Brake & Part
Анаеробний різьбовій фіксатор високої міцності Permatex® High Strength Threadlocker RED
s Cleaner.
- Підготувати кілька шматків армуючої склотканини, що перекривають на 5 см в обидві сторони місце ремонту.
- У просвердлених по краях отворах потрібно нарізати різьблення. Підбираємо болт такої довжини щоб він не виступав у всередину. Наносимо на нього високоміцний фіксатор різьби, наприклад Permatex High Strength Threadlocker Red або Permatex® Red Permanent Strength Threadlocker . Наносимо клей на всю різьбу болта і вкручувати його в отвір. Не варто докладати великих зусиль затягування. Клей сам заповнить всі зазори створить повну герметичність і посилить фіксацію.
- Для закладення тріщини ми беремо Холодне зварювання Permatex® Cold Weld . Даний склад має достатню плинність, щоб заповнити всі нерівності, але не буде протікати крізь наскрізний отвір.
Холодне зварювання Permatex® Cold Weld має відмінну адгезію до чорних металів і алюмінію. Витримує постійний нагрів до 150 градусів Цілься (короткочасно до +177 0С), що цілком достатньо для двигуна.
Холодне зварювання для тріщин Permatex® Cold Weld дуже швидко схоплюється. Вже через 5 хвилин можна наносити наступний шар. (Рекомендуємо наносити шари до 2 мм за раз.)
- Коли тріщина повністю закрита, приступаємо до додаткового зміцнення ділянки. Для цього на попередньо очищену поруч поверхню, наносимо тонкий шар Холодної зварювання Permatex® Cold Weld . Відразу притискаємо на ділянку готовий шматок склотканини і накочуємо роликом.
схема ремонту тріщини. 1) засвердлити кінці тріщини і очистити ділянку; 2) зробити поглиблення 90 градусів; 3) нанести клей і покласти склотканина; 4) зробити кілька шарів
Через кілька хвилин, коли склад трохи затвердіє наносимо зверху наступний шар Холодної зварювання. Латка повинна трохи перекривати попередню. Рекомендуємо зробити кілька (3-5) шарів.
- Ми залишаємо на добу до повної полімеризації. Після ділянку можна зашкурить для додання естетичного вигляду. Для прискорення полімеризації вузол потрібно прогріти до 60-80 градусів Цельсія кілька годин. У холодну пору року дана процедура обов'язкова.
Другий варіант, коли є тонка тріщина з шириною менше 0,1 мм.
Коли тріщина ледве видно чи ні можливості обробити тріщину шліфувальної машинкою, можна спробувати створити герметизацію проникаючим анаеробним герметиком.
Дану технологію використовують на ливарних заводах для усунення мікропористості металу. Там анаеробні склади використовують літрами, у нас достатньо одного тюбика клею.
- Визначити краю тріщини, як і в першому способі - обов'язкова умова.
Очищувач гальмівних вузлів та інших поверхонь - 82220
Очистити область ремонту від бруду. Дуже ретельно знежирити саму тріщину, т. К. Анаеробні склади вимогливі до чистоти поверхні. Можна навіть трохи влити в тріщину обезжириватель. З професійними очистителями даний процес набагато легше, тому що вони часто йдуть в аерозольних балонах. Що очищає склад під тиском легко проникає в тріщину і вибиває всю можливу там мастило. Ми рекомендуємо використовувати Permatex® Non-Chlorinated Brake & Parts Cleaner або Permatex® Pro-Strength Brake & Parts Cleaner .
- По можливості краю тріщини засвердлити і зафіксувати на болт з фіксатором Перматекс, як в першому варіанті. Це бажано, але не завжди можливо в важкодоступних місцях.
Анаеробний клей проникаючої дії Permatex® Penetrating Grade Threadlocker GREEN
Відразу після очищення тріщини необхідно залити в неї анаеробний клей проникаючої дії Permatex® Penetrating Grade Threadlocker GREEN . Не страшно якщо він буде виступати назовні. Поки анаеробний склад контактує з повітрям він залишається в рідкому стані. І тільки в самому зазорі він перетвориться в міцний пластик. Виступили надлишки клею можна буде потім витерти тканиною.
- Коли клей застигне, приблизно через добу, можна зробити поверх шва латку як в першому варіанті. (П.п.7-10). Як отвердел клей в зазорі ми не побачимо, тому що твердий склад буде тільки в зазорі, а на поверхні анаеробний герметик контактує з повітрям і буде постійно рідким.
Увага! Дану роботу можна проводити тільки з невеликими по товщині тріщинами. У великих тріщинах клей не заповнить повністю простір і туди буде потрапляти повітря, що не дасть повної герметичності шва. Другий раз заливати анаеробний клей безглуздо, т. К. Анаеробний склад на повітрі не твердне.
Другий спосіб має багато обмежень і для багатьох він в новинку. Але дана технологія існує багато років і може бути єдиним виходом без заміни всього корпусу двигуна.
Отже, підсумуємо: Спосіб ремонту тріщин двигуна за допомогою клейових композицій класу Permatex задовольняє вимогам:
- технологія доступна і недорога, тобто не вимагає дорогого устаткування, інструменту та матеріалів;
- виконуватися персоналом середньої кваліфікації;
- забезпечувати високу надійність двигуна після ремонту.
Можливо зробити якісний ремонт блоку двигуна без дорогого обладнання та в гаражних умовах?