Наша сеть партнеров Banwar
March 18 2010
Від лимона, при опереленной вправності теж можна отримати електрику
Одвічна і здається неминуча проблема всіх мобільних пристроїв в тому, що вони розряджаються. Хороші зразки сучасних аку
торів для ноутбуків і телефонів можуть працювати максимум годин по п'ять в режимі розмови або обробки даних.
А якщо раптом на шляху в кілька днів не передбачається жодної розетки по шляху? І сонячних батарей теж немає. Хоча солечного модуль, розміром з кришку ноутбука здатний зарядити його всього за годину-півтора. Добре - сонця немає - ніч на дворі. Це особливо актуально наприклад для автономних полярних станцій. Карочє енергію брати нізвідки.
А ось якби збільшити вільний пробіг мобільних пристроїв раз в десять - двадцять? Можна, але складно.
Вихід перший - тритієві батареї
Атомна батарейка є контейнер, в якому укладено ізотоп водню - тритій. В результаті бета-розпаду тритію виходить гелій-3, випускаються електрони і антинейтрино. Деяка частина електронів потрапляє на напівпровідник, в якому возікает Електричного струм. Принцип дії дуже схожий на фотоелектричний ефект, тільки там струм виникає під дією фотонів.
Теоретично, період напіврозпаду тритію 12 років. Весь цей час можливо підтримувати струм такої батареї на достатньому рівні, живлячи, скажімо ноутбук або мобільник.
Тритій випускає бета-випромінювання, яке елементарно екранується алюмінієвим корпусом батареї. Більш того, бета випромінювання не робить скільки не будь істотного впливу на людину, при зовнішньому впливі. Тобто постраждати від цього виду радіації можна лише проковтнувши радіоактивний ізотоп.
Зараз трітевие батареї не доступні широкому загалу, але можливо в найближчому майбутньому вони стануть повсюдною заміною звичайним літій-іонним акумуляторам.
Вихід другий - ДВС
"Ванкель" Рамер з монету
Такі ідеї могли прийти в голову тільки шанувальникам дізельпанка. А ідея в тому, щоб поставити в всі мобільні пристрої власну електростанцію. Зараз розробляються мікро-ДВС Ванкеля, здатні працювати на звичайних видах палива. Проектом цим займається MEMS Rotary Engine Power System під керівництвом професора Альберта Пізано з університету Каліфорнії.
Розміри двигунів відрізняються від декількох десятків мм до 3-4 мм. Вихідна потужність становить 4-100 Вт і 0,026-0,03 Вт.
Такий двигун, за умови постійного підживлення паливом буде живити ноутбук як завгодно довго, а можливо включаться лише для підзарядки основної батареї.
Одна тут є деякі складності. наприклад тепловтрати таких двигунів в їх масштабах величезні, чо не дає можливим отримання високого ККД. Друга проблема пов'язана знову таки з температурою - куди в комп'ютері подіти такий двигун, який буде додатково нагрівати і без того жаркі надра ноутбука.
На думку авторів блогу ця розробка, яку активів підтримує армія США, незабаром встає поруч з реактивним ранцем і літаком невидимкою.
А якщо раптом на шляху в кілька днів не передбачається жодної розетки по шляху?А ось якби збільшити вільний пробіг мобільних пристроїв раз в десять - двадцять?