- Універсальний вантажівка-бортовий комп'ютер
- Пару слів про силову установку ...
- Чим ще "наповнили" автомобіль?
- фото зубреняті
Наша сеть партнеров Banwar
Продовжуємо огляд МАЗ-4370 і на той раз в центрі нашої уваги виявляється одна з перших модернізацій базового автомобіля - бортове шасі МАЗ 437041, що з'явилося на початку двохтисячних років.
Універсальний вантажівка-бортовий комп'ютер
Даний вантажівка-среднетоннажнік має дещо іншу конструкцію, ніж основний автомобіль, так як його первісне призначення - база для роботи з причепами. Звідси і перша відмінність - це наявність буксирного пристрою, який власне і дозволяє експлуатувати його як у складі автопоїзда, так і в транспортному стані, тобто в поодинці, "без усього".
взагалі среднетоннажнік другого покоління МАЗ 437041 - досить універсальний засіб для перевезення різного роду вантажів господарського та комерційного призначення. Вантажівка відмінно поєднується з міськими умовами роботи і на відміну від свого попередника (моделі 437040) має значно більшу сферу застосування.
Крім зчіпного пристрою, на автомобіль при бажанні можна змонтувати будь-яку фургон надбудову: промтоварний, ізотермічну, "сендвіч" з різних матеріалів (плакованої стали, магнієвого сплаву, оцинкованого заліза, полімерного пластику і навіть ламінованої фанери). Можливий монтаж рефрижераторів з пінопласту або поліуретановим ізолятором, АТЗ, ліфтів, бочок, цистерн і підйомників. Можна навіть використовувати фургон МАЗ 437041 для перевезення тварин, наприклад, коней (від 3 до 6 голів) або в якості евакуатора, що не зовсім здійсненно для базової моделі 437040.
До речі, якщо порівнювати габарити двох автомобілів МАЗа 437040 і "зубреня" МАЗ 437041, то база першого з них значно довше 7,1 м. Проти 6,25м. (Або 5,3 м. В залежності від виконання). Та й інші показники у бортовічков 437040 дещо більше. Для порівняння: ширина у 437040 - 2,55 метра, а у 437041 - 2,48м. Те ж стосується довжини: 3,55м. проти 2,3. Звісно ж, що варіативність габаритів виходить здебільшого з відмінностей в призначенні розглянутих машин.
У моделі 437041 є кілька основних виконань: це і фургон МАЗ 437041-261 спорядженої масою 5,15 т., Вантажопідйомністю 4,8 т., Місткістю 30 куб.см. і його трохи більший аналог МАЗ 437041-262 зі спорядженої масою 5,25 т., тоннажністю 4,7т., місткістю 35,6 куб.см., і полегшене шасі МАЗ 437041-281, чия споряджена маса складає 3,9. вантажопідйомність - 6,05т., а місткість 28,6 куб.см. Примітно, що у моделей 437041 261/262 центр ваги зміщений на задній міст, а у моделі 437041 281 - на передній, в зв'язку з чим у моделей 261/262 тягові показники краще для маневрування на підйомах - спусках. У свою чергу модель 281 - легше, має кращі аеродинамічні показники гальмування, а тому більш ефективна в умовах міста.
Пару слів про силову установку ...
Тепер давайте поговоримо про технічні характеристики МАЗ 437041 і спробуємо знайти істотні відмінності від більш ранньої моделі 437040. Перше, що спадає на думку при порівнянні цих автомобілів - це відмінності в класі двигунів. На МАЗ 437040 стояв ММЗшний Д245.9-540, що відноситься до екологічному стандарту EURO1. МАЗ 437041 - це бортовий комп'ютер, оснащений вже більш сучасним (стандарт безпеки EURO 2) і, що напевно примітніше, більш потужним двигуном, а саме ММЗ Д 245.30. Це чотиритактний 155 сильний мотор (зі швидкістю обертання коленвала до 2400 оборотів в хвилину) з длінноходниє поршнем, однорядним розташуванням 4-х робочих циліндрів, РААЗовской паливною апаратурою, чеським турбокомпресором С14-174-01 із змінним тиском і попереднім охолодженням наддувного повітря.
Здавалося б 155 кінських сил проти 136 повинні зіграти в плюс. Але немає. Швидше навіть навпаки. Якщо вірити відгукам, МАЗ 437041 тільки програв від подібного новаторства. У чому ж проблема? Знову ж таки, грунтуючись на відчуттях кінцевих споживачів, проблема прихована не в автомобілі, а в споконвічно невдалим заводській збірці самого двигуна. Адже Д 245 - це движок для трактора, а ніяк не для среднетоннажного вантажівки зі зміщеним центром ваги. Якщо більш рання версія Д245.9-540, ще, висловлюючись мовою споживачів, так-сяк "тягнула", то ресурс експлуатації моторів Д 245.30 становить не більше - 100 тис. Км. Як тільки досягається гранична величина, починаються проблеми: від руйнування циліндрового блоку, до розвалу колінчастого вала. При чому розвал характерний саме для цієї моделі, забігаючи вперед слід зазначити, що ці ж двигуни, але стандарту EURO 3 мають більш якісне виконання.
Якщо немає можливості поставити новий двигун, то необхідно пам'ятати про протяжке болтів блоку циліндрів кожні 40 тис. Км. загального пробігу, а в період обкатки взагалі після кожної тисячі, про що завод МАЗ постійно нагадує і навіть випускає спеціальні посібники з ремонту та технічного обслуговування. Що ж, якщо ви хочете купити автомобіль, в який не треба буде заглядати, забудьте про МАЗ 437041. Він як і всі автомобілі з простору СНД вимагає постійної уваги, ласки і турботи.
При всіх позначених недоліки двигуна, витрата палива МАЗ 437041 проте невеликий: заявлений - 18 літрів на 100 км. і 20-22 л / 100 км. - реальний. Хоча якщо приділити автомобілю побільше уваги і не одну годину на станції тех.осмотра, можна створити диво і зробити заявлена витрата палива цілком собі реальним. Але знову ж таки - це варіант, для любителів повозитися з агрегатом.
Чим ще "наповнили" автомобіль?
У моделі МАЗ 437041 коробка передач СААЗовская (модель 3206.70), а не зіловского, як в попередній версії 437040. Вона також механічна, з п'ятьма передачами з максимальною заявленою швидкістю 85 км / ч.Сцепленіе -однодісковое, але цілком пристойне (з експлуатаційним ресурсом до 300 000 тис. км.), якщо до нього спочатку відносити дбайливо і не перевантажувати. Характерна ситуація для більшості "зубрять", кпп МАЗ437041 з часом починає приносити проблеми: до традиційної гамі звуків, що видаються радянськими автомобілями, додаються скрегіт при перемиканні передач.
Карданна передача представлена 1 карданним або 2-мя відкритими карданними валами з голчастими підшипниками робочих шарнірів. На задньому мосту встановлений центрально-розташований конічний редуктор, який має гіппоідное зміщення і диференціал між колесами. Передавальне число ведучого моста автомобіля складає 3,45. Редуктор у МАЗа досить слабкий, тому вимагає ретельного спостереження за ступенем натягу підшипників і своєчасного регулювання конічних шестерень.
Гальма на МАЗ 437041 непогані: барабанні, з двоконтурним роздільним пневмоприводом, системою АБС і стоянковим гальмом на задні колеса. В цілому гальма працюють справно і нарікань як правило не викликають, якщо, звичайно, не забувати проводити регулярну підводку і ніколи не встановлювати різні тріскачки на один міст. Якщо цього не робити є ризик, що навантаження на колодки і гальмівні барабани буде нерівномірною, що призведе до критичного зносу останніх і необхідності заміни задніх колодок.
Рама ходової частини автомобіля МАЗ 437041 має так звану "сходову" конструкцію: два поздовжньо розташованих швелера, на які на манер сходів закріплені поперечно-розташовані балки швеллерного і круглого перерізів. Передня і задня підвіска автомобіля ресорні, з телескопічними амортизаторами від гідропріівода. На передній балці (двутавр) розташовані керуючі колеса.
Самі колеса -дісковие, безкамерні, з шинами 235 / 75R17.5 для одиночних машин і 8,25R20 для автопоїздів. Шини бортового комп'ютера рекомендується не прегружать, пам'ятаючи про те, що зниження тиску на чверть призводить до зменшення терміну служби шин на 40%. І хоча спочатку проблеми з шинами МАЗовскім бортового комп'ютера невідомі, нехтувати важливою інформацією не варто.
І кілька слів про кабіні. Кабіна двухдверная, металева, беськапотная (відкидний механізм працює від гідропідйомника). На МАЗ 437041 вона також як і на інших бортовий комп'ютер даної серії тримісна. Наявність третього сидіння постійно оскаржується водіями і механіками. Деякі вважають, що замість третього сидіння краще було б розташувати нормальне спальне місце, але конструктора Мінського автомобільного заводу сліпі та глухі до народних умовлянь. Тому спальна полиця на МАЗі і понині залишає бажати кращого. В іншому ж кабіна адекватна тим завданням, які ставляться перед машиною цього класу. На далекі відстані, звичайно, не поїздиш, але "зубреня" МАЗ 437041 і призначався-то для міської роботи, тому без претензій.
Ціна МАЗ 437041 варіюється від 350 000 руб. за машину 2003 року випуску з пробігом 150 00 кілометрів до 1 637 000 руб. за новий агрегат 2014 року випуску. Звичайно, в плані комфорту і якості збірки мінські "зубрята" здорово поступаються імпортним середньотонажні бортового комп'ютера. Однак у МАЗів 4370 моделі є одна істотна перевага - дешеві комплектуючі, які можна знайти або замовити в будь-якому місті СНД і простота ремонту, який проводиться буквально власними руками в короткі терміни. А це для наших ДОРІГ і для наших УМІЛЬЦІВ, мабуть, найголовніше.
фото зубреняті
Чим ще "наповнили" автомобіль?У чому ж проблема?
Чим ще "наповнили" автомобіль?