Наша сеть партнеров Banwar
Представниками Федерації автовласників Росії напередодні заявили, що побували на ряді російських АЗС в режимі «таємного покупця» і розробили метод визначення недоливу палива. Таким чином недолив був виявлений на 76% АЗС в Росії, відзначили представники Федерації.
Як повідомляє інтернет-газета «Криве дзеркало» з посиланням на звіт Федерації, в ньому йдеться про часті останнім часом скаргах автовласників і відсутності атестованої методики визначення фактично залитого палива в бак.
- Федерація автовласників Росії розробила метод визначення недоливу палива на АЗС в режимі «таємного покупця», яка дозволяє визначити фактичну кількість відпущеного палива в бак автомобіля. Розроблений ФАР метод визначення фактично залитого в бак палива, дозволяє не тільки визначати недолив, а й проводити відбір палива в режимі «таємного покупця» для перевірки якості на відповідність ТР ТЗ, - йдеться в звіті.
Таким чином представники ФАР під час експерименту відбирали паливо в спеціально обладнаний автомобіль, який демонструвався в одній з передач «Головна дорога». Уточнюється, що подібний моніторинг недоливу АІ-92 і АІ-95 вдалося провести на 34 АЗС в 13 суб'єктах РФ.
Потім далі за методикою тестуючі визначали кількість фактично придбаного палива і вибірково відбирали його для перевірки на якість.
- Згідно з нашим методом, за недолив приймалося розбіжність більше 1%, між сплаченим і фактично отриманим паливом. В результаті недолив виявлено на 76% АЗС, - особливо підкреслюється в звіті Федерації. Далі пояснюється, що недолив бензину серед вертикально інтегрованих нафтових компаній (ВІНК) склав 20%. Слідом йде недолив серед федеральних і великих регіональних мереж - 81% (середній недолив 4,97%, max 19.03%). І частіше за все не доливали тестирующим на мелкосетевих і приватних АЗС. Тут недолив палива, визнаються в ФАР, склав 100% (середній недолив 5,66%, max 8.03%).
- Середній недолив по вибірці склав 5,05%, а значить, його фактично можна приплюсувати до ціни за літр, - пояснюють в ФАР.
У своєму звіті представники Федерації уклали, що, недолив палива - це не тільки обман споживача, але і елемент недобросовісної конкуренції.
За фактом, використовуючи недолив, недобросовісні учасники ринку продають паливо за вищою ринковою ціною, яка ще не відповідає вимогам Технічного Регламенту ТЗ, до такого висновку прийшли в ФАР.
Потім там же зізнаються, що використаний метод на сьогоднішній день поки не атестований і всі отримані дані в ФАР озвучити не можуть. Крім цього, в ФАР поки не вказали, на яких саме заправках були виявлені ті чи інші недоливи.
За словами співробітника, який працює на одній з волгоградських АЗС відомої в Росії компанії, виміряти будь-якої точний недолив бензину паливним баком достовірно неможливо. Крім цього, фахівець розповідає, що кожна з бензинових колонок на тій АЗС, де він працює, щомісяця проходить найсуворіше обстеження за технічним регламентом.
- Так, недоливи дійсно можуть бути і існують, але спеціально цього ніхто не робить. Принаймні у нас. Всі виникаючі похибки перевіряються спеціальним приладом - мерником. Кожен водій, який помітив у себе в баку після заправки недолив, має повне право звернутися до оператора АЗС і заявити про недоливі. Спеціаліст в цьому випадку бере мірник і таким чином дивиться, чи була похибка при заправці машини чи ні. Якщо так - водій, знову ж таки, має повне право написати заяву щодо компанії, а ще - знімати процес виміру палива в його баку на фото- або відеокамеру. Також допускається похибка від мінус 10 до плюс 50 грам, - прокоментував співробітник однієї з волгоградських АЗС.
ФОТО: Globallookpress
Варвара Александрова