Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

У скільки школи будуть починати заняття з 1 вересня? Експерти обговорили актуальні питання середньої освіти

Наша сеть партнеров Banwar

Напередодні в школах, гімназіях і ліцеях було багато квітів, посмішок і теплих слів: по всій країні пролунали останні дзвінки. У випускників попереду гаряча пора ЦТ, а у решти школярів три місяці літніх канікул, щоб до 1 вересня з новими силами сісти за парти. Тільки в котрій годині продзвенить дзвінок на урок? У Мінську школи в більшості своїй вже визначилися: заняття будуть починатися о 9.00. На півгодини раніше, о 8.30, уроки стартують в 22 установах освіти, ще в двох - о 8.00. Що дасть це нововведення і що тут треба враховувати?

Про актуальні питання середньої освіти в конференц-залі «СБ» поговорили головний позаштатний дитячий психіатр МОЗ Ольга Литвинова, заступник начальника управління загальної середньої освіти Міністерства освіти Ірина КАРЖОВА, директор мінської гімназії № 29 Віктор пшик і мама трьох дітей Анастасія СМОЛЬСЬКА.

І І.Каржова: Санітарними нормами і правилами, затвердженими Міністерством охорони здоров'я, чітко визначено: оптимальний час початку навчальних занять - 9.00. Час початку другої зміни - не пізніш 14.00, завершення - не пізніш 19.30. Ці рамки визначені не сьогодні і навіть не вчора. Восени 2016 роки ми проводили аналіз часу початку уроків в школах - і вийшло, що третина закладів освіти починає заняття в 8.00, ще третина - в 8.30 і одна третина - в 9.00. Зараз Міністерство освіти спільно з управліннями освіти облвиконкомів, комітетом за освітою Мінміськвиконкому опрацьовує питання можливості початку навчальних занять відповідно до оптимальним часом, визначеним СанПіН. Розглядаємо два варіант: в тих школах, які працюють в одну зміну, - з 9.00, а в тих, у яких є друга зміна, - з 8.30, щоб укладатися в тимчасові рамки завершення навчальних занять. Чи не буде жорстко визначено: все о 8.30 або о 9.00. Є специфіка кожної установи освіти: десь сільська місцевість і є підвезення, десь багато класів займаються у другу зміну, а десь тільки початкові класи. Думаю, на місцях буде організовано роботу, щоб вивчити ситуацію.

А.Смольская: У мене одна дитина вчиться в першу зміну, другий - в другу, а третій ходить в дитячий сад. І, звичайно ж, мені як мамі зручно іноді відправити молодшу дитину зі старшим, щоб той по дорозі в школу завів в садок, який працює з 8.00. Або така ситуація: в нових районах школи перевантажені, по 17 класів в паралелі, на батьківських зборах жартують, що вже спортивний зал, коридор і хол потрібно розділити на класи. Виходить, що діти вчаться мало не в три зміни: одні - з 8 ранку, інші - десь з 12.00, треті - з плюс-мінус 14.00. Складність в тому, що хочеться, щоб діти ще встигали в гуртки, секції та на додаткові заняття. Особливо важко з другою зміною, тому що, коли дитина приходить зі школи взимку, це вже ніч. І якщо початок занять у другу зміну зрушиться, діти взагалі нічого не встигатимуть ...

В В.Пшіков: Можна зазначу як директор школи? У вас тут питання більш широкий, в тому числі інфраструктури, будівництва шкіл в районі. Починаються заняття в 8 або 9-й годині ранку, проблеми залишаться ті ж ...

А.Смольская: У будь-якому випадку, думаю, батькам спокійніше, якщо дитина пішла в першу зміну до 8.00, а не так, що не знаєш, де він і як ...

В.Пшіков: У нас півтори тисячі дітей і дві будівлі, причому одне - для 1-4-х класів. Коли я починав, було більше 2000 учнів і друга зміна, але ми зуміли вирішити ситуацію. І вже протягом шести років у нас 5-11-х класів приходять на заняття до 9 ранку. Природно, ми прорахували всі варіанти, обговорили їх з педагогами та батьками. Врахували і той момент, що в гімназію надходять, тому їздять сюди з різних куточків Мінська. Складнощі можуть бути тільки в учнів 5-х класів, решта успішно самі добираються. Коли я йшов на цю зустріч, ще раз запитав у хлопців, чи влаштовує їх час початку занять о 9.00 - все відповіли позитивно. Шість уроків у нас закінчуються о 15.00, враховуйте, що у нас перерви по 20 хвилин, на відпочинок йде в цілому близько години. Початкову школу ми перевели з 8.30, в тому числі щоб більш комфортно організувати харчування дітей. І 90-95% батьків така ситуація влаштовує, можливо, ще й тому, що наша гімназія знаходиться в центрі міста. Батьки спокійно привозять дитину в 8.10-8.15, навіть якщо він в 8.00 приїде, в «вільному режимі» знаходиться буквально 10-15 хвилин. Учитель приходить в школу раніше, десь до 8.00-8.10. Я бачу тільки плюси, якщо діти ходять до 9.00.

О О.Літвінова: Санітарними нормами і правилами ще в 2012 році було прописано, що навчальний процес повинен починатися не раніше 8.00, оптимально - в 9.00. З точки зору медицини для дитини, так і для дорослої людини, найважчі години - ранкові. А для учня дитини подвійно, тому що в цей час найнижчі концентрація уваги, працездатність і здатність до перемикання уваги. Природно, дитина починає відчувати психологічний дискомфорт, а слідом за ним і тривожність. Це повільні кроки на шляху розвитку різних психосоматичних захворювань. Тобто ми постійно тримаємо його в стані стресу, природно підводимо до того, від чого ніби як повинні захищати. Якщо ми, звичайно, говоримо зараз про дитину. Тому що більшість дискусій зводяться до теми зручності і звичок батьків.

«СБ»: Але ж їх думку теж важливо. Все-таки потрібно враховувати реальність: в Мінську, та й в інших містах, першокласник сам далеко не завжди добереться до школи.

О.Літвінова: Ми якраз і обговорюємо різні варіанти. На прикладі мінської школи ми бачимо, що малюки приїжджають в 8.30, о 9.00 - учні старших. І їх це влаштовує. Ніхто не говорить про чіткий часу для всіх: дається резерв, тобто тимчасова розбіжність.

І.Каржова: Час початку занять в кожній школі буде визначати не Міністерство освіти чи охорони здоров'я. Визначає директор з урахуванням специфіки конкретної установи освіти. І до початку навчального року у нас є час, щоб все проаналізувати і продумати, з огляду на кількість класів і кількість дітей, обговорити з батьками можливості організації роботи. Звичайно, коли дитина в початкових класах, набагато спокійніше по дорозі на роботу відвести його або відправити в школу. Інакше він сам буде збиратися, а батьки - переживати, що нікому не піде на користь. Повинна грамотно і професійно спрацювати адміністрація школи, вивчивши, скільки батьків будуть як і раніше приводити дітей до 8.00, якщо заняття будуть починатися з 9.00. Школа буде відкрита, і діти повинні бути зайняті, а не просто перебувати в коридорі або в класному кабінеті.

«СБ»: Але ж сенс нововведення саме в тому, щоб діти більше відпочивали, а не сиділи зайва година в школі.

І.Каржова: Для початку треба вивчити, скільки таких дітей. Якщо їх небагато, можливо, для них буде організована якась физкультминутка або факультативні, що підтримують і стимулюють заняття. Якщо ж таких дітей більшість, то подібний варіант не зовсім підходить або він недостатньо добре опрацьований. До будь-якого рішення треба підходити виважено і продумано.

О.Літвінова: Є різні типи шкіл. Наприклад, школи так званої крокової доступності, де контингент дітей в основному з найближчих будинків, потребують одному рішенні. Школи, які при аналізі складу своїх учнів побачать, що більшість дітей їдуть з різних районів міста, - їм 9.00 краще. І з точки зору медицини це теж краще. Коли дитина може встати, поступово включитися в навчальний процес і почати його з оптимального часу. Слід сказати, що найпродуктивніший час - це з 10.00 до 14.00.

«СБ»: Тобто друга зміна взагалі випадає?

О.Літвінова: Ні, у другої зміни теж є свої піки працездатності. Це приблизно з 16.00, після обідньої перерви. Але зрозуміло, що, якщо б була така можливість, звичайно, всі діти вчилися б в першу зміну.

В.Пшіков: Я б хотів запитати у мами школярів: ви особисто погодилися б, щоб дитина пішла до 9 години?

А А.Смольская: Я була б «за», щоб все ходили до 9.00, але без другої зміни. Все ж я можу підлаштуватися, а далеко не всі батьки будуть в захваті від того, що потрібно буде водити дітей до школи до дев'яти. Крім того, ми не впевнені, що не зрушить час занять другої зміни ...

«СБ»: Міністерство вже коментував, що нібито час початку другої зміни залишиться без змін.

І.Каржова: Питання опрацьовується з різних ракурсів. З одного боку, це специфіка установ освіти, думка батьків. З іншого боку, організація освітнього процесу з урахуванням оптимального часу початку занять, певного санітарними нормами і правилами, де чітко прописано: початок другої зміни - не пізніше 14.00. Мова не йде про зміну часу її початку і завершення. В країні в цьому році близько 25% шкіл працювали в дві зміни, інші - в одну.

«СБ»: Менше стануть зміни?

І.Каржова: Зменшився інтервал між першою і другою змінами.

О.Літвінова: Інтервал між змінами - це час, коли можна підготувати кабінети, щоб туди прийшли учні. Його зменшення ніяк не позначиться на дітях.

В.Пшіков: Найголовніше - організація діяльності навчального закладу. Якщо директор школи разом з батьками не продумає всі тонкощі, проблеми будуть на кожному кроці. Будь-які зміни, навіть тривалість перерви, завжди викликали і викликатимуть реакцію батьків. Це питання вирішується просто: знайдіть можливість зустрітися з керівником, або через батьківський комітет, або за допомогою класного керівника. Все можна вирішити. Знаєте, я кожен день зустрічаю вранці дітей на порозі школи і бачу, що навіть до дев'яти спізнюються. Але значна частина учнів безболісно приходять за 20 і навіть за 30 хвилин до початку занять. Якщо говорити про малечі, то багатьох батьки приводять навіть в 7.50, тобто за 30-40 хвилин. Ми дозволяємо дітям заходити в кабінет, але обов'язково є вчитель, який спостерігає за процесом.

І.Каржова: Тобто з одного боку - інтереси батьків, а з іншого - здатність адміністрації школи грамотно вирішити організаційні питання, переконавши батьків, що нововведення підуть тільки на користь дитині і педагогічним колективом тут будуть вжиті всі необхідні заходи. Батькам необхідно для себе визначитися: ми боїмося змін, тому що так було завжди і ми звикли, а міняти звички досить складно? Або ми хочемо зберегти здоров'я своїх дітей?

В.Пшіков: Кожна сім'я - це окреме життя, окремі проблеми. Я стикаюся з такою категорією батьків, які починають робочий день з 8.00 і раніше. Тут, повторюся, все залежить від організації. Давайте визначимося, який відсоток дітей буде приходити до восьми. Директору напевно дозволять починати заняття о 8.30, його завдання - відстояти свою точку зору.

А.Смольская: Батьків турбує те, що зміни в розкладі першої зміни зачіпають і інші питання. Друга зміна закінчується пізно, припустимо, буде закінчуватися ще пізніше. Дитина не встигне на якісь додаткові заняття. Наприклад, у моєї доньки о 18.40 закінчуються уроки, о 19.00 - гурток. Вона вибігає зі школи, перекушує на задньому сидінні машини (добре ще не на автобусі їхати!). Все похапцем, яке тут здоров'я ... Гурток дві години, тобто до 21.00. Діти, які навчаються у другу зміну, ввечері не в змозі робити уроки, а вранці вони сплять до 12.00, якщо батьки не проконтролюють.

«СБ»: Вже не раз звучало, що час початку занять буде обговорюватися саме там, де дві зміни. Чи багато хто директора готові до такої дискусії? Або просто автоматично призначать початок занять на 9.00?

О.Літвінова: Поруч з нами сидить директор гімназії, який розповідає, як ще шість років тому організував початок занять о 9.00, зваживши всі «за» і «проти». І це всіх влаштувало. Наступний момент - це сила звички, тому, що б нам не пропонували, перша реакція негативна. Я часто чую її: «Ні за що! Потрібно о восьмій годині! »І тут же ця людина говорить, що, коли дитину в школу до восьми відводив, на роботу на 20 хвилин раніше приїжджав:« Мені б в 8.30 було б краще »... Наприклад, мій робочий день завжди починався з 8 ранку. І для мене початок занять о 8.00 - вже запізно. Але не підлаштовуватися ж під мене, перенісши його на 7.00 або 7.30?

В.Пшіков: Хотілося б, щоб дискусія, в тому числі в інтернеті, була коректною. Тому що часто вона, на жаль, перетворюється просто в лайка. До слова, я починав працювати в сільській школі, і у нас завжди заняття починалися саме в 9.00. І я знав, що таке дістатися до школи з сусідніх сіл, до 8.00 це було просто нереально.

О.Літвінова: Ми все ж повинні зрозуміти, що для нас важливіше: добре дитині або зручно батькам?

А.Смольская: Знаєте, завжди будуть незадоволені, кому це не подобається. На мій погляд, просто у кожної школи має бути право вибору, коли їй зручно організувати навчальний процес. І тут, на жаль, теж навряд чи будуть враховувати здоров'я дитини.

О.Літвінова: І дуже шкода. Треба звертати увагу на тему здоров'я дітей, як ні на яку іншу. Якраз санітарні норми і правила дають можливість подивитися на таку складову.

В.Пшіков: Давайте зсередини дивитися на організацію навчальної діяльності школярів. Сьогодні більшість батьків обурюються початком занять о 9 годині не тому, що їм незручно з роботою, тому що ми багато пускаємо на самоплив в спілкуванні з дитиною. У дітей колосальні навантаження, які часто вже не залежать від школи і яким в сім'ях не приділяється увага. Мені кажуть, що робили з дітьми заняття до 23.00 або 24.00 - це ненормально! Природно, прийшовши вранці в школу, така дитина непрацездатний.

А.Смольская: Він не буде працездатний і в 9 ранку ...

О.Літвінова: Якщо часовий інтервал нічного сну збільшиться, звичайно, працездатність покращиться. Середня тривалість сну для учня початкової школи - 10 годин.

В.Пшіков: Ми якось забуваємо про установках радянської школи. Видатний педагог Сухомлинський писав, що школярі, перш ніж сядуть за уроки, повинні годину-півтора погуляти. Друга умова - діти молодших класів повинні лягати не пізніше дев'ятої вечора. Ось тут уже зона відповідальності батьків, нам адже простіше включити телевізор, дати дитині приставку або планшет. Я стикався з ситуацією, коли батьки говорили, що їхні діти не встигають робити уроки. Чому? П'ять разів на тиждень заняття музикою, спортом, репетитори, в результаті до суботи дитина підходить ніякої ...

«СБ»: Ще один важливий момент: як організують роботу педагогів в тих школах, де все ж частина дітей буде приїжджати на заняття заздалегідь?

В.Пшіков: Ці питання вирішуються просто. Важливо, скільки дітей прийде і якого віку. Варіанти можуть бути абсолютно різні: можуть працювати соціальні служби або психологи. Або організувати і роботу вчителя, а вже адміністрація знайде спосіб його заохочення. Всі моменти можна врахувати. І в нашій гімназії це питання вирішене.

І.Каржова: За великим рахунком, цього літа установи освіти повинні проаналізувати всі нюанси, прорахувати свої внутрішні резерви, продумати всі можливі варіанти організації освітнього процесу та прийняти зважене рішення виключно з урахуванням користі для учнів. На кону - здоров'я дітей.

Ольга ПАСІЯК, « Радянська Білорусія », 30 травня 2017 р
(фото - Олександр КУЛЕВСКІЙ, Сергій Лозюк)

Тільки в котрій годині продзвенить дзвінок на урок?
Батькам необхідно для себе визначитися: ми боїмося змін, тому що так було завжди і ми звикли, а міняти звички досить складно?
Або ми хочемо зберегти здоров'я своїх дітей?
Чи багато хто директора готові до такої дискусії?
Чому?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов