Наша сеть партнеров Banwar
5-ступінчаста АКПП U250E встановлюється c 2001 року на всі популярні передньо- і повно-приводні автомобілі Тойоти (Camry, Avensis, Corolla, RAV4, Highlander ...) і Лексус (ES240 / 350) з двигунами від 2.5 до 3.5 літрів .
Сім'я U150 - більш комфортна і економічна (і дорога) альтернатива "невбиваним" 4-х ступінчастим АКПП U140-U240 . Для ще більш вимогливих до перемикань власників Камрі і Лексусів в 2007-му була випущена 6-ти ступінчаста АКПП U660 .
У США, Австралії і багатьох збірках Східної Азії (Китай, Тайвань, Філіппіни, В'єтнам, Таїланд) U250 ставилася навіть на 3.5 літрові Камрі. І в кризові роки 2008-2009 її встановлювали на 2.4 літрові Pontiac Vibe.
Для Лексус ES300 в 2002-му була випробувана модифікація U150E, яка не пройшла обкатки і в тому ж році була значно модифікована. З 2003-го модифікація U151E використовується для різних тойотовськіх бестселерів (в тому числі і російських Камрі). І під "дівочим прізвищем" Айсин 95-51LS - для канадських Лексусів RX330 і RX350.
Для Лексусів іноді використовується класифікація Айсин: U250E = 95-50LS.
Конструктивно U250E \ U150E - розвиток бестселера Айсин №1: 4-х ступінчастою U140-U240 тільки деякі вузли (планетарні ряди) посилені з тим, щоб усунути слабкі місця попередника. Багато запчастини для ремонту - взаємозамінні з U140-240.
АКПП U150, 151 - можуть передавати трохи вищий крутний момент на низьких оборотах, ніж U250E.
U151F - модифікація для 6-циліндрових повнопривідних авто - RAV4, Highlander, Sienna.
МаслоATF
в цьому поколінні 5-східчастих АКПП останнім часом використовується "незмінний" тойотовское - WS.
У ранніх версіях (до 2006 року) заливалося "напівсинтетичне" масло - T-IV. Обсяг для повної зміни масла ок. 8 літрів. Часткова зміна - від 2.9 літра (U150) до 3.5л (U250). Під масло виконані і настройки комп'ютера. Різницю в цих оліях можна відчути тільки на холодному двигуні. Масло перевіряється по щупі після досягнення маслом робочої температури.
Продавці машин обіцяють, що масло і фільтр металопластиковий з фетровому мембраною - № 341010 міняти не потрібно. Тобто, обидва вони доживають до капремонту. Але терміни капремонту визначаються чистотою самого масла і інженери Айсин стверджують, що норма гарантованої роботи коробки до капремонту - 100-150 ткм. Далі - бонус від Айсин, тому - чим чистіше масло, тим пізніше капремонт.
Так що, існує рекомендація робити часткову зміну масла як тільки воно стане занадто темним, але ще прозорим і без сміття . А повну заміну масла із заміною фільтра варто робити коли масло стало брудним , В цьому випадку капремонт і "типові хвороби" відкладаються до глибокої старості машини. Повну зміна масла можна робити кожну другу зміну масла. Якщо їздити "по-тойотовских", то масло і фрікціони легко доживають до 300 ткм. А якщо їздити "по-опелевськи", то масло стає критично брудним вже після 150 ткм.
Буксирування автомобілів з цією коробкою: за правилами східчастих АКПП: "50х50" - в положенні селектора - N, не швидше 50 км \ год, не далі, ніж на 50 км. Влітку максимальна відстань варто скоротити вдвічі, взимку - можна вдвічі збільшити. Але буде надійніше - скористатися евакуатором або взагалі не доводити справу до цієї необхідності.
Типові ремонтні місця АКПП U250E і U151E:
Підібрати ремкомплекти - натисни клавішу зліва.
Капремонт U150-250 майже завжди починається зі здачі гідротрансформатора в ремонт для заміни витратних матеріалів - блокування муфти. Ремонт гідротрансформатора - № 341 001.
Для капремонту цих невбиваних автоматів зазвичай замовляють Комплект прокладок, фрикційні (окремо 341100-341120 або комплектом341003), трохи рідше комплект сталевих дисків і комплект поршнів або поршні +341963 і 341985. Часто змінюють втулку насоса - 341034. Розтин може показати про необхідність заміни вузлів заліза або електрики (нижче).
Майстри більш обережні воліють купувати більш дорогі ремкомплекти прокладок і сальників від Пресіжн і Транстек 341 002. З комплектом майже завжди змінюють втулку насоса - +341034.
Але частіше майстри замовляють Ремкомплекти і сальників АТОК 341002A-AT. Ремкомплект (Оверол) беруть в основному для заміни зношених кілець і гумових ущільнень, при Горілому олії рекомендують міняти все гумові деталі коробки.
Фрікціони при повній перебиранні також змінюють всім комплектом. Однаково надійно працюють обидва варіанти фрикционов оригінал \ неоригінал - 341003.
Також в типовий набір витратних матеріалів для перебирання коробки, яка прийшла в ремонт з горілим маслом входить - Комплект обрезиненних поршнів (зліва) - 341 008. Поршні тут помітно впливають на якість перемикань. Розтин часто показує необхідність заміни барабана Овердрайв з фрікціонами, або задньої кришки, або насоса. Діагностика, чистка та р емонт гидроблока часто показує необхідність заміни соленоїдів.
Першим в цих коробках згорають пари фрикционов пакета Овердрайв (№ 341100) - сталевих дисків (№ 341120) в барабані Overdrive. Згорілі сталеві диски змінюють часто разом з наполегливими (ступінчастими) дисками - № 341140. Цей пакет - самий проблемний. Причина викликана зносом кілець на супорті кришки.
Другим по черзі (якщо довго їздити зі згорілими фрікціонами Овердрайв) горить пакет Direct. Причини - нижче.
Часто водії так довго їздять зі палаючими фрікціонами і маслом, що перепалюють і гуму поршнів цих пакетів. На останньому етапі зносу справа доходить і до заміни "заліза" - барабана зчеплення (див. Нижче)
Комплект фрикційних 341003 замовляють також часто як і Оверол , Особливо при ремонті трансмісій зі згорілим маслом. Комплект сталевих дисків окремо замовляють трохи рідше - 341004. Через те, що в разі необхідності сталей - беруть Повний комплект витратних матеріалів " Кельні "- 341 007.
В замовленнях часто присутні згорілі разом з дисками овердрайвом і обидва поршня 341 985 (O.Dr. Clutch) і 341963.
А також стопорне кільця 341860.
Але при загальному перегріванні коробки воліють міняти весь комплект (6шт) поршнів 341008.
Щодо ранній знос пакета Овердрайв пов'язують з конструкцією задньої кришки (триста сорок одна тисяча сімсот п'ятьдесят дев'ять), яка є супортом для цього кошика (барабана) зчеплення.
Це - типове конструктивно тонке місце тойотовский U-серії (і маздовского FN4A-EL ) АКПП з супортом на задній кришці.
І на думку деяких майстрів обумовлюється тим, що під час дії максимального крутного моменту, диференціал через шестерню (710) перекошує бічний навантаженням сам Барабан Overdrive / Direct 341555 і зовнішнє тефлонове кільце 179 між задньою кришкою і барабаном клинить. Знос кільця 340179 призводить до втрати тиску і з'їданню фрикционов. Подальша експлуатація в брудному маслі призводить до зносу заліза барабана і супорта кришки.
На останньому етапі роботи з двома зношеними кільцями супорта згорає весь Пакет зчеплення OverDrive \ Direct в зборі, включаючи Барабан триста сорок одна тисяча п'ятсот п'ятьдесят п'ять з Наполегливим диском (№ 341140E, який в різних модифікаціях має різну товщину від 2.8 до 3.1мм) + Поршні обгумовані, (O.Dr. Clutch) № 341963 та утримувач-Ретейнер (O.Dr. Clutch) № 341985.
У попередніх модифікаціях U140 електронний акселератор був відрегульований трохи більше щадяще для трансмісії, не дозволяючи перевантажувати це слабка ланка конструкції.
А для найдорожчій комплектації Камрі і Авенсиса, програмісти TCM вирішили не обмежувати водія в його праві розпоряджатися кінськими силами, як Тарас Бульба - долею сина: "Моя машина, хочу - березі, хочу - вб'ю". Повна аналогія з механікою. Тому при заміні фрикційних і сталевих дисків в пакеті OD варто перевірити ковзаючі поверхні кришки і барабана. Ці місця зазвичай вже бувають зношені. І, якщо не міняти залізо цього вузла, то потрібно попередити власника про обмеження розгону при подальшій експлуатації авто.
Поштовхи і ривки при перемиканні 2-3 швидкостей, а також затримка при включенні реверсу часто буває викликана ще й зносом підшипника кришки. Бочкоподібний голчастий підшипник - № 340223 знос, вібрації і руйнування якого іноді настає навіть раніше зносу кілець. Ця проблема властива як для п'ятиступінчасті U150 так і для 4-х ступок U140.
Коли тривала експлуатація з цими дефектами досягає критичного рівня, доводиться міняти і саму - задню кришку Камрі: № 341759В.
Інша типова хвороба вікових автоматів: - сальники насоса (340070) і піввісь (340076).
З ними разом замовляють втулку насоса 330034. Симптом - підтікання масла через сальник насоса.
Причинами називають агресивне водіння і тривала їзда зі з'їденим фрикціоном гідротрансформатора.
Якщо запустити цю проблему і продовжувати так їздити далі, то доведеться змінювати і саму кришку Насоса № 341510 з шестернями, при тривалому недоліку тиску і брудному маслі зношуються поверхні.
Майстри пов'язують проблему насоса і згорілих сальників з зносом блокування і перегрівом гідротрансформатора.
Природно, що ці хвороби Айсіновскіх U * - коробок характерні для машин з найпотужнішими двигунами в лінійці, або з дуже великими пробігами, або з безжальними водіями.
Планетарні ряди підрівнялися по надійності з сусідніми вузлами і поки мало турбують господарів в порівнянні з попередником U140-U240.
Але регулювання ЄСМ ( Електронний блок управління ) U150 у 3.3 і 3.5 літрових двигунів дозволяють перевантажувати АКПП і наступне слабка ланка "заліза" - Передню Планету (Forward - +341582). Ця планета взаємозамінна з планетою U140 - 340582.
Граничні крутний момент призводять до того, що фарбували зуби сателітів. Варто відзначити, що більшість проблем "заліза" проявляється на пробігах за 300 - 500 ткм, в прямій залежності від потужності двигуна і правої ноги водія.
електрика U250-150
Проблема електрики U250 і U151 - часто причиною несправностей коробки є Гідроблок - № 341740)
Гідроблок U250 (341740A) в 2002-2004 роках часто не витримував налаштувань комп'ютера, старі (великі) соленоїди дещо не справлялися із завданнями, матеріал гідропліти зношувався досить швидко. У 2005-му році гідроблок оновили, замінивши соленоїди і залишивши саму гідропліту без змін. (Різниця зліва).
Через проблеми з герметичністю пакета Овердрайв (вище) насос жене все більше масла через соленоїди і гідроблок. Від забрудненого фрикційної пилом максимального потоку масла зношуються (і забиваються) клапана соленоїдів, "проїдаються" канали клапанної плити , Що призводить до перетоку масла між лініями. Зустрічалися проблеми з перегрівом і перекосом плити.
Заміни зустрічаються: соленоїд лінійний (бере участь в перемиканні передач - B 1 2nd brake) SL1 341421CA.
або Соленоид Shift №1 (SL1) 341421E.
і два інших лінійних ( PWM ) Шифт-соленоїда: SL2 і SL3 341422A і
- соленоїд лінійного тиску EPC- (SLT \ Line Pressure Control) № 341428.
Для тонкого управління фрікціонами в цих гідроблоків стали використовувати лінійні соленоїди . Конструкцію їх довго підбирали і вдосконалювали під кожну модифікацію АКПП і модель авто. Вони відрізняються по роках випуску (до 2003, до 2006 і пізніше) характеристиками, так і кріпленням . Також комп'ютерники постійно оновлювали програму ЕБУ, "прикручуючи" режими, що сприяють швидкому зносу вузлів і коректуючи роботу коробки з "постарілим маслом" і зношеними витратні матеріали.
Магніти для гідроблоків U250 і U151 розрізняються для різних авто і підбираються по VIN-коду автомобіля.
Маленькі соленоїди - 3way мають кульковий клапан. 3-way соленоїди мають довший ресурс, але теж змінюються з усією гідроплітой. Заміну гідроблоків U250 і U151 випуску до 2004 року замовляють досить часто.
Особливості раннього виходу в ремонт U250 і U151 пов'язані з тим, що на початку 2000-х з широким використанням "електронного зчеплення" конструктори-програмісти відмовилися від концепції "фулпруф", і не обмежували можливостей водія до агресивної їзди, що спалює фрікціони і інші елементи коробки .
З кожним роком експлуатації настройки ТСМ-ЕБУ коректувалися, програмне забезпечення оновлювалося і зараз вже важче за допомогою педалі газу вбити цю чудову коробку.
Якщо не надто перевантажувати АКПП Форсаж і буксуванням в грязі, а також кожні два-три роки міняти масло (з фільтром), U151- U250 може служити без капремонту стільки ж, скільки і сама машина. В руках обережних водіїв ця коробка майже настільки ж надійна і довговічна як і попередники U240 і 140 . Прочитати про режим прослизання муфти ВМД, що вбиває гідроблок і сам автомат - тут .
Мануал для U150 / U250 - ( рус. або англ .). "Стіл-спід-тест" для сімейства U150-U250 точно такий же як і для U140-240 .
На яких авто встановлювалося це сімейство АКПП:Авто Модель Країна збірки Двигун Модель Або LEXUS ES250 01-06 JPN 5 SP FWD V6 2.5L U250 95-50LS LEXUS ES300 01-06 JPN 5 SP FWD V6 3.0L U250 95-50LS LEXUS RX330 03-06 CAN 5 SP F / AWD V6 3.0L U151 95-51LS LEXUS RX330 03-08 JPN 5 SP F / AWD V6 3.3L U250 95-50LS LEXUS RX350 07-08 CAN 5 SP F / AWD
V6 3.3L
U151 95-51LS PONTIAC VIBE 08-09 USA 5 SP F / AWD L4 1.8L 2.4L U250E / F TOYOTA ALPHARD 02-08 JPN 5 SP F / AWD V6 3.0L U250 TOYOTA AVALON 06-07 USA 5 SP FWD V6 3.5L U151E TOYOTA AVENSIS 03-08 UK 5 SP F / AWD L4 2.4L U151 TOYOTA CAMRY 04-06 TWN USA 5 SP FWD V6 3.0L 3.3L U151E TOYOTA CAMRY 08- .. RUS TWN 5 SP FWD L4 2.4L U151E TOYOTA CAMRY 04 - .. AUS CHN TWN USA VNM PHL THA 5 SP FWD L4 2.4L 2.5L V6 3.0L 3.5L U250E TOYOTA COROLLA 07- .. CAN JPN USA 5 SP FWD L4 2.4L U250E TOYOTA HARRIER 03-08 JPN 5 SP F / AWD V6 3.0L 3.5L U250 TOYOTA HIGHLANDER 04-08 5 SP F / AWD V6 3.3L 3.5L U151 TOYOTA HIGHLANDER 07- .. CHN JPN 5 SP F / AWD L4 2.5L V6 3.5L U250 TOYOTA IPSUM 01-03 JPN 5 SP FWD L4 2.0L U250 TOYOTA KLUGER V 03-07 JPN 5 SP F / AWD V6 3.0L 3.3L U250 TOYOTA MARK X 07- .. CAN 5 SP FWD L4 2.4L U250 TOYOTA RAV4 07-08 5 SP F / AWD V6 3.5L U151 TOYOTA RAV4 05- .. CAN JPN 5 SP F / AWD V6 3.5L U250 TOYOTA SIENNA 04-09 USA 5 SP F / AWD V6 3.3L 3.5L U151 TOYOTA SOLARA 04-08 USA 5 SP FWD V6 3 .3L U151E TOYOTA SOLARA 06-08 USA 5 SP FWD L4 2.4L U250E TOYOTA BANGUARD 07- .. JPN 5 SP F / AWD V6 3.5L U250 TOYOTA WINDOM 03-05 JPN 5 SP FWD V6 2.5L 3.0L U250
Приблизний асортимент запчастин для ремонту цієї АКПП
Актуальну ціну і наявність - можна дізнатися, натиснувши номер деталі. Повне найменування натисни # деталі дізнатися ціну Комплект Прокладок і Сальников (Ремкомплект \ Оверол кит \ Overhaul Kit) без поршнів U150 2002 Up 341002A Комплект Прокладок і Сальников (Ремкомплект \ Оверол кит \ Overhaul Kit) без поршнів U250 2005-Up 341002B Комплект фрикційних дисків U250 2005-Up 341003A Комплект фрикційних дисків U150 2002 Up 341003 Комплект сталевих Дисков U250 2005-Up 341004A Комплект сталевих Дисков U150 2002 Up 341004 Комплект фрикційних і сталевих Дисков, прокладок і Сальников з поршнями U250 2005-Up 341007BP Комплект фрикційних і сталевих Дисков , прокладок і Сальников U150 / U151 2005-Up 341007СP Комп єкт з 6 обрезиненних поршнів U150E / U151E / U151F 2002-07 Aftermarket 341008 Фільтр масляний U150 / U250 2002 Up Aftermarket 341010 Фрикційний Диск, [40Tx1,7x151] O.Dr. Clutch (Overdrive Direct) U150 / U250 2002 Up 341100 Фрикційний Диск [40Tx1,52x157] Direct Clutch U150 / U250 2002 Up 341106 Сталевий диск [40Tx1,8x127] O.Dr. Clutch (Overdrive Direct) U150 / U250 2002 up 341120 Сталевий диск [40Tx1,8x140,5] (Direct Clutch) U150 / U250 2002 up 341126A Диск Наполегливий [40Tx2.5x127] ступінчастий O.Dr. Clutch (Overdrive Direct) №0 U151 / U250 2001 Up 341140EA Диск Наполегливий [40Tx2.8x127] ступінчастий O.Dr. Clutch (Overdrive Direct) U151 / U250 2002 Up 341140EB Диск Наполегливий [40Tx3,0x127] ступінчастий O.Dr. Clutch (Overdrive Direct) U151 / U250 2002 Up 341140EC Диск Наполегливий [40Tx3.1x127] ступінчастий O.Dr. Clutch (Overdrive Direct) U151 / U250 2002 Up 341140ED Підшипник без обойми [75.69x56x3.55] барабана директ (Direct / O.Dr. Drum), U150 / U250 1999 Up 341229A Соленоид Регулятор тиску з чорним роз'ємом, Solenoid U150 / U250 SL2 / 3 (чорний коннектор) 2008 up, OEM 341421CA Соленоид-електрорегулятор включення пакетів зчеплень з чорним роз'ємом, варто в малій частині плити (шифт), Solenoid Shift №1 (SL1), U150 / 151 2003 Up 341421E Соленоід- електрорегулятор включення пакетів зчеплень з чорним роз'ємом, варто в малій частині плити (шифт), Solenoid Shift №2 / 3, (SL2 / SL3), U150 / 151 2003 Up 341422A Соленоид-електрорегулятор лінійного тиску, Solenoid EPC (Line Pressure Control) (SLT), (35290-33 030 / 35290-45010) U150E / U151E / U250E 2002-07 341 428 Кришка насоса з шестернями (товщина шестерні 11.7 мм), U151 / U250 2002 Up OEM 341510 Барабан зчеплення директ / овердрайв (Direct / O.Dr. Drum) U250 2002 -Up OEM 341555B Плита управління в зборі (гідроблок), Valve Body U250E 2002 Up OEM 341740A Плита управління в зборі (гідроблок), Valve Body U150 / U151E / U15F на автомобілі Toyota / Lexus 2002 Up OEM 341740 Oversized Pressure Regulator & Boost Valve Kit U151E / U151F / U250E (27741-08K), Sonnax 341741D Кришка корпусу АКПП задня, Rear Cover, U150 / U151 на автомобілі Lexus RX300 / 330/350 2002 Up OEM 341759A Кришка корпусу АКПП задня, Rear Cover, U250 на автомобіль CAMRY 2002 Up OEM 341759B Поршень прогумований зчеплення овердрайв (O.Dr. Clutch), U151 / U250 2001 Up Aftermarket 341963 Поршень Прорезинений [163,4Х56Х43,5] з маточиною зчеплення овердрайв / директ (O.Dr.Clutch), U151F / U250 2002 Up 341965C Поршень-тримач прогумований [121,5x33, 85x20] зчеплення овердрайв / директ (O.Dr. Clutch) U151 / U250 2001 Up 341 985