- Історія створення
- опис конструкції
- інтер'єр
- Головні відмінності Уаз Барс: двигун і підвіска
- Технічні характеристики
- Підсумок і ціна
Наша сеть партнеров Banwar
УАЗ Барс, також відомий під назвою УАЗ-3159, з'явився ще в 1999 році.
Він являє собою подовжену версію моделі УАЗ-3151, випущеної в якості заміни знаменитого УАЗ-469. Але, незважаючи на явну спорідненість і візуальна відмінність лише в більш довгому кузові, насправді у Барса набагато більше відмінностей від свого попередника. Тому доведеться зробити невелику історичну екскурсію.
Історія створення
Виробництво Барса почалося ще в 1999 році і продовжується до цих пір, але його розробка почалася набагато раніше. У 1975 році за завданням Міністерства оборони СРСР, на Ульяновському заводі почалася розробка нового позашляховика з подовженою базою, розрахованого на 10 осіб і покликаного замінити УАЗ-469 і ГАЗ-66.
У 1986 році на заводі запропонували армійцям свій перспективний проект під назвою УАЗ-3172 «Вагон». Позашляховик, зовні схожий з випускалися тоді японськими і європейськими моделями, кардинально відрізнявся як зовні, так і за своїми технічними характеристиками від випускався УАЗ-3151 і перевершував його на голову, як в плані прохідності, так і комфорту.
УАЗ-3172 «Вагон»
Але, не дивлячись на дуже вдалу і перспективну конструкцію, в серію проект «Вагон» не пішов через фінансові труднощі - в 1992 році банально не було грошей, щоб закуповувати військову техніку. Тому проект був закритий, а напрацювання по ньому відкладені в «довгий ящик» - про всяк випадок. Але буквально через кілька років на базі УАЗ-3151 почали розробляти варіант з восьмимісному кузовом. У конструкції нового позашляховика було прийнято рішення використовувати ряд напрацювань від проекту «Вагон».
опис конструкції
Помилково вважається, що УАЗ-3159 Барс є подовженою версією моделі 3151. Насправді це не зовсім вірно - Барс базується на платформі «п'ятдесят першого», але в її конструкцію внесені істотні зміни і він набагато ближче до УАЗ-3153.
Суцільнометалевий кузов - п'ятидверний, традиційний для більшості УАЗів серії 3151, але довше на 470 мм. По ширині він не відрізняється, але колія передніх і задніх коліс була збільшена до 1600 мм - це на 155 мм більше, ніж у звичайних серійних УАЗ. Через це довелося змінювати форму крил, роблячи їх більш «дутими» і об'ємними.
Змінена конструкція підвіска також дозволила збільшити кліренс автомобіля з 220 до 300 мм - одне з рішень «Вагон», що дозволяє позашляховику легко йти в колії з вантажними автомобілями. Також збільшена і колісна база - до 2760 мм проти 2380, що дозволяє домогтися кращої плавності ходу.
інтер'єр
П'ятимісний салон з класичним розташуванням сидінь може бути трансформований - замість заднього тримісного дивана пропонуються два окремих пасажирських крісла, а через прохід між ними можна потрапити в багажне відділення, де з боків встановлюються двомісні відкидні лавки, розташовані перпендикулярно руху.
Інтер'єр спартанський: УАЗ-3159 - це не кросовер, а позашляховик, причому суто утилітарний, тому навіть корейські кросовери і позашляховики в самій бюджетній комплектації оснащені на два рівня краще.
Проте, крісла отримали нову, більш якісну оббивку, розсувні скла мають фіксатори (як і люк у даху), і навіть є аудіосистема з магнітолою.
Але найголовніше - це якість збірки. Збирається автомобіль не на самому заводі, а в цеху ПАМС (окреме дрібносерійне виробництво). Шумоізоляція набагато краще, ніж в будь-якому іншому вітчизняному автомобілі, на дверях подвійне ущільнення, а самі вони дуже ретельно підігнані одна до одної - щілин практично немає, що нечувано для російського автопрому.
Головні відмінності Уаз Барс: двигун і підвіска
Але головні зміни знаходяться всередині. Під капотом позашляховика встановлений 2.7-літровий бензиновий двигун ЗМЗ-409. Цей інжекторний бензиновий мотор здатний розвивати потужність в 133 к.с. і досягати крутного моменту в 224 Нм. Незважаючи на майже в 2 рази більшу потужність, максимальна швидкість складає всього 140 км / ч - аеродинаміка цегли все таки дає про себе знати. Але високим лобовим опором і огидною аеродинамікою грішать всі вітчизняні позашляховики, в тому числі і Лада Тарзан .
Проте, швидкості 140 км / ч цілком достатньо для комфортного пересування по трасі, адже стихія УАЗ-3159 Барс - це бездоріжжя, де більш важлива прийомистість мотора, а не швидкісні якості.
П'ятиступінчаста механічна трансмісія з двоступеневої роздавальної коробкою з дрібнозубчастими шестернями - повністю нова. Її головна перевага - більш висока передавальне число на мостах і один важіль для перемикання понижувальної передачі і переднього моста.
Серйозної модернізації піддалася конструкція мостів. Провідні П-подібні «редукторні» мости мають панчохи подовженої форми з новими півосями - саме завдяки ним збільшена колісна база і з'явилася можливість підняти кліренс до 300 мм.
Але насправді причина установки редукторних мостів більш прозаїчна - це обумовлено тим, що спереду Барс отримав пружинну підвіску з газовими амортизаторами. Така конструкція робить їзду більш комфортною і керованої, тому що поздовжні і поперечні тяги жорстко обмежують хід моста. У задній підвісці використовується стара добра 4-ресорна конструкція - втім, власники позашляховика в більшості випадків самостійно замінюють її на більш м'яку 3-ресорну.
Технічні характеристики
Габарити 4570 (від бампера до запасного колеса) х1940х2200 мм Колія 1600 мм Кліренс 300 мм Колісна база 2760 мм Споряджена / повна маса 2000/2800 кг Двигун ЗМЗ-409, 2.7 л Потужність двигуна 133 к.с. при 4400 об / хв Макс. крутний момент 224 Нм при 4000 об / хв Трансмісія 5-ступінчаста механічна Макс. швидкість 140 км / год Привід повний Витрата палива 16.5 л / 100 км при 90 км / год
Підсумок і ціна
З огляду на особливості УАЗ-3159 Барс, зрозуміло, що, не дивлячись на покращений інтер'єр, це старий добрий УАЗ - з усіма наслідками, що випливають. Навіть позначення «люкс» мало що змінює - Барс автомобіль для бездоріжжя, але не для траси.
З одного боку, відверто слабкі гальма, низька швидкість і розгін до 100 км / год за 20 секунд, величезний витрата бензину від 20 л на 100 км і програє навіть недорогим імпортним паркетникам інтер'єр. З іншого - феноменальна прохідність, що стала краще завдяки збільшеному кліренсу, більш широкій колії і редукторним мостам.
Чи варто брати такий автомобіль для міста - однозначно ні, так як за 790 тисяч рублів - а саме стільки коштує новий Барс УАЗ, можна знайти безліч хороших варіантів. Але якщо ви плануєте виїжджати на ньому на бездоріжжі - це буде самим відмінним варіантом, так як по прохідності він не поступається, а в більшості випадків перевершує імпортні аналоги і коштує дешевше їх (якщо порівнювати з новими).