Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

літак

Наша сеть партнеров Banwar

Літак (застаріле - аероплан), літальний апарат важчий за повітря для польотів в атмосфері за допомогою двигунів і нерухомих, як правило, крил. Завдяки великій швидкості, вантажопідйомності і радіусу дії, надійності в експлуатації, високій маневреності С. набув найбільшого поширення з усіх типів літальних апаратів і застосовується для транспортування пасажирів і вантажів, а також для військових і спеціальних цілей. Історію розвитку і основні дані С. див. В ст. авіація .

Класифікація літаків. За призначенням розрізняють цивільні і військові С. До цивільним С. відносяться: транспортні (пасажирські, вантажопасажирські, вантажні), спортивні, рекордні (для встановлення рекордів швидкості, Швидкопідйомність , Висоти, дальності польоту і т. П.), Туристичні, адміністративні, навчально-тренувальні, сільськогосподарські, спеціального призначення (наприклад, для рятувальних робіт, телекеровані) і експериментальні. Військові С. призначені для ураження повітряних, наземних (морських) цілей або для виконання інших бойових завдань; підрозділяються на винищувачі-бомбардувальники, бомбардувальники, розвідники, транспортні, С. зв'язку та санітарні. Детальніше див. В ст. Військово-повітряні сили , винищувальна авіація , Винищувально-бомбардувальна авіація , бомбардувальна авіація , розвідувальна авіація , Військово-транспортна авіація .

В основу класифікації С. по конструкції покладені зовнішні ознаки: число і розташування крил і двигунів, форма і розташування оперення і т. П. На рис. 1 показані основні типи С. Залежно від числа крил розрізняють моноплани , Т. Е. С. з одним крилом, і біплани - С. з двома крилами, що знаходяться одне над іншим. Біплани, у яких одне з крил коротше іншого, називаються полуторапланов. Біплани маневреність монопланів, але мають більшу лобове опір, що знижує швидкість польоту С. Тому більшість сучасних С. ​​виконується за схемою моноплана. Залежно від положення крила щодо фюзеляжу С. діляться на низкоплан, среднеплан і високоплан. Відповідно до положення оперення розрізняють С. класичні схеми (оперення розміщується позаду крила), С. типу «качка» (горизонтальне оперення розташовується попереду крила) і С. типу «бесхвостка» (оперення розміщується на крилі). Класична схема С. може бути з однокільовим оперенням, рознесеним вертикальним (многокілевим) оперенням і V-образним оперенням. Залежно від типу шасі С. підрозділяють на сухопутні, гідролітаки і амфібії (гідролітаки, обладнані колісними шасі). За типом двигунів розрізняють гвинтомоторні, турбогвинтові та турбореактивні С. Залежно від швидкості польоту розрізняють С. дозвукові (швидкість С. відповідає Маху числу М <1), надзвукові (5> М ³ 1) і гіперзвукові (М ³ 5).

Аеродинаміка літака. В результаті впливу на крило повітряного потоку виникає аеродинамічна сила R (див. Аеродинамічна сила і момент ). Вертикальна складова цієї сили по відношенню до потоку називається підйомної силою Y, горизонтальна складова - силою лобового опору Q (див. аеродинамічний опір ). Лобове опір є сумою сил тертя повітря об поверхню крила Qтр, тиску повітряного потоку Qдавл (об'єднуються загальною назву профільного опору - Qпроф = Qтр + Qдавл) і індуктивного опору Qінд, що виникає при наявності підйомної сили на крилі. Qінд обумовлюється утворенням на кінцях крила вихорів повітря внаслідок перетікання його з області підвищеного тиску під крилом в область зниженого тиску над крилом. При швидкості польоту, близькою до швидкості звуку, може виникати хвильовий опір Qполн. Підйомна сила С. зазвичай дорівнює підйомної сили крила, лобове опір - сумі опорів крила, фюзеляжу, оперення і ін. Частин С., обтічних потоком повітря, а також опору інтерференції (взаємного впливу цих частин) Qінт. Відношення підіймальної сили до лобового опору Аеродинаміка літака називається аеродинамічним якістю. Максимальне значення аеродинамічного якості сучасного С. досягає 10-20.

Силова установка літака складається з авіаційних двигунів і різних систем і пристроїв - повітряних гвинтів , Пожежного обладнання, паливної системи, систем всмоктування повітря, запуску, мастила, зміни напряму тяги і ін. При виборі місця установки двигунів, їх числа і типу враховують аеродинамічний опір, що створюється двигунами, що розвертає момент, що виникає при відмові одного з двигунів, складність пристрою повітрязабірників, можливість обслуговування і заміни двигунів, рівень шуму в пасажирському салоні і т. п.

Конструкція літака. Основні частини - крило , фюзеляж , шасі і оперення літака . На рис. 2 показана компоновочная схема турбореактивного пасажирського С. Іл-62. Крило створює підйомну силу при русі С. Зазвичай нерухомо закріплюється на фюзеляжі, але іноді може повертатися щодо поперечної осі С. (наприклад, у С. вертикального зльоту і посадки) або змінювати конфігурацію (стреловидность, розмах). На крилі встановлюються керма крену ( елерони ) І елементи механізації крила . Фюзеляж служить для розміщення екіпажу, пасажирів, вантажів і устаткування. Конструктивно пов'язує між собою крило, оперення, іноді шасі і силову установку. Шасі призначається для зльоту і посадки, а також для пересування С. по аеродрому. На С. можуть встановлюватися колісні шасі, поплавки (на гідролітаках), лижі і гусениці (у С. підвищеної прохідності). Шасі бувають забираються в польоті і не вбирається. С. з шасі, що забираються має менший лобовий опір, але важче і складніше по конструкції. Оперення призначається для забезпечення стійкості, керованості і балансування С.

Системи управління і обладнання. Системи управління С. поділяються на основні та допоміжні. До основних прийнято відносити системи управління повітряними рулями . Допоміжні системи служать для управління двигунами, триммерами рулів, шасі, гальмами, люками, дверима і т. П. Управління С. виробляється за допомогою штурвальної колонки або ручки управління, педалей, перемикачів і т. П., Розташованих в кабіні екіпажу. Для полегшення пілотування і підвищення безпеки польоту в систему управління можуть включатися автопілот і бортові обчислювачі ; управління робиться подвійним. Зменшення навантажень, що діють на важелі управління при відхиленні керма, забезпечується гідравлічними, пневматичними або електричними підсилювачами (званими бустерами), пристроями сервокомпенсаціі . Управління С. у випадку, коли повітряні рулі неефективні (політ в сильно розрідженій атмосфері, на С. вертикального зльоту і посадки), здійснюється газовими рулями .

Устаткування С. включає приладове, радіо-, електрообладнання, протизаморожувальні пристрої , Висотне, побутове та спеціальне обладнання, а для військових С. ​​також озброєння (гармати, ракети, авіаційні бомби) і бронювання. Приладове обладнання в залежності від призначення підрозділяється на пілотажно-навігаційне ( варіометри , авіагоризонти , компаси , Автопілот і т. П.), Для контролю за роботою двигунів (манометри, витратоміри і т. П.) І допоміжне (амперметри, вольтметри та ін.). Електрообладнання С. забезпечує роботу приладів, засобів управління, радіо, системи пуску двигунів, освітлення. Радіоустаткування включає в себе кошти радіозв'язку і радіонавігації , Радіолокаційне обладнання, системи автоматичного зльоту і посадки. Для забезпечення безпеки і захисту людини при польоті на великих висотах служить висотне устаткування С. (системи кондиціонування повітря, кисневого харчування та ін.). Зручність розміщення пасажирів і екіпажу, комфорт забезпечуються побутовим обладнанням. До спеціального устаткування відносяться системи автоконтролю роботи обладнання і конструкції С., аерофотозйомки , Обладнання для перевезення хворих і поранених і т. П.

Літаки вертикального зльоту і посадки (СВВП) і літаки короткого зльоту і посадки (СКВП). Збільшення швидкостей польоту С. призводить до зростання злітно-посадочних швидкостей, в результаті чого довжина злітно-посадкових смуг досягає декількох кілометрів. У зв'язку з цим створюються СКВП і СВВП. СКВП мають при високій крейсерській швидкості (600-800 км / ч) довжину злітно-посадкової дистанції не більше 600-650 м. Скорочення злітно-посадкової дистанції в основному досягається застосуванням потужної механізації крила і управління прикордонним шаром , Використанням прискорювачів на злеті і пристроїв для гасіння швидкості при посадці, відхиленням вектора тяги маршових двигунів. Вертикальний зліт і посадка СВВП забезпечуються спеціальними піднімальними двигунами, відхиленням реактивних сопел або поворотом основних двигунів, як правило, турбореактивних (ТРД). Типові схеми СВВП показані на рис. 3.

Літ .: Палений Е. Г., Устаткування літаків, М., 1968; Курочкін Ф. П., Основи проектування літаків з вертикальним зльотом і посадкою, М., 1970; Шульженко М. Н., Конструкція літаків, 3 вид., М., 1971; Нікітін Г. А., Баканов Е. А., Основи авіації, М., 1972; Проектування літаків, 2 вид., М., 1972; Шейнін В. М., Козловський В. І., Проблеми проектування пасажирських літаків, М., 1972; Schmidt Н. AF, Lexikon Luftfahrt, В., 1971; Jane's, all the world's aircraft, L.,

1909-.

Г. А. Нікітін, Е. А. Баканов.

Баканов

Мал. 3. Літаки вертикального зльоту і посадки.

Літаки вертикального зльоту і посадки

Мал. 2. Турбореактивний літак Іл-62: 1 - передня стійка шасі; 2 - кабіна екіпажу; 3 - вхідні двері; 4 - фюзеляж; 5 - передній пасажирський салон; 6 - основна стійка шасі; 7 - крило; 8 - двигуни; 9 - технічний відсік; 10 - стабілізатор; 11 - антена; 12 - кіль; 13 - задній пасажирський салон; 14 - буфет; 15 - гардероб.

Турбореактивний літак Іл-62: 1 - передня стійка шасі;  2 - кабіна екіпажу;  3 - вхідні двері;  4 - фюзеляж;  5 - передній пасажирський салон;  6 - основна стійка шасі;  7 - крило;  8 - двигуни;  9 - технічний відсік;  10 - стабілізатор;  11 - антена;  12 - кіль;  13 - задній пасажирський салон;  14 - буфет;  15 - гардероб

Мал. 1. Основні типи літаків.

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов