- концепткар [ правити | правити код ]
- прототипи [ правити | правити код ]
- В Росії [ правити | правити код ]
Наша сеть партнеров Banwar
Automobili Lamborghini SpA (коротко: Lamborghini - [Lamborɡiːni] слухати - Ламборгіні [7] ) - італійська компанія, виробник дорогих спортивних автомобілів під маркою Lamborghini. Знаходиться в комуні Сант-Агата-Болоньєзе , близько Болоньї . Компанія заснована в 1963 році Ферруччо Ламборгіні , На той момент він вже був засновником великої компанії по виробництву тракторів .
Сам Ламборгіні після заснування компанії володів їй ще 9 років. Сьогоднішній власник компанії - Audi [5] .
На початку 1960-х років Ферруччо Ламборгіні був власником кількох компаній і міг собі дозволити купувати дорогі автомобілі. У різний час у нього були Mercedes 300SL , кілька Maserati 3500 GT , Jaguar E-type . Він також володів кількома Ferrari 250 GT, різних версій. Але в кожному автомобілі він знаходив деякі недоліки.
Існує кілька версій про причини, за якими Ламборгіні заснував власну фірму. Всі ці версії зводяться до конфлікту між Енцо Феррарі (Власником компанії Ferrari ) і Ферруччо Ламборгіні . Найбільш популярна версія, розказана сином Ферруччо Ламборгіні, говорить, що Ламборгіні приїхав на фабрику до Енцо Феррарі поскаржитися на якість зчеплення в своєму автомобілі Ferrari 250 GT . Енцо відправив Ламборгіні назад з побажанням і далі займатися тракторами, тому що в автомобілях, а тим більше спортивних, Ламборгіні нічого не розуміє. Ламборгіні повернувся на фабрику, розібрав трансмісію в своєму Ferrari 250 GT і виявив, що виробник багатьох деталей той же, що і в тракторах Lamborghini. На своїх складах він знайшов відповідну заміну, і після складання проблема була вирішена.
Ферруччо вирішив, що його автомобіль буде мати двигун V12, цей двигун був також обраний з економічних причин. Ферруччо привернув до свого проекту талановитого інженера Джотто Біццаріні (Giotto Bizzarrini), власника компанії Bizzarrini SpA , Який до цього розробляв V12 для Ferrari.
прототип автомобіля Lamborghini 350 GTV був представлений громадськості на автошоу в Турині в жовтні 1963 року [8] . У березні 1964 року був показаний перший серійний автомобіль Lamborghini 350 GT. Продажі серійної версії були досить успішними. Народжений під знаком тільця , Ферруччо Ламборгіні прикрасив автомобіль логотипом із зображенням бика.
За успіхом моделі 350 GT настала не менш успішна модель Lamborghini 400 GT , Що принесла достатньо коштів для розробки першої цієї «перлини» фірми, легендарної Lamborghini Miura . Цей прототип автомобіля був продемонстрований самим Ферруччо в листопаді 1965 на автошоу в Турині , А вже в березні 1966 на автомобільній виставці в Женеві була представлена робоча версія. Miura мала великий успіх - тільки за 1967 рік було продано 111 автомобілів - і компанія отримала популярність по всьому світу.
У 1971 році Lamborghini знову здивував світ прототипом нової революційної моделі Lamborghini Countach . Хоча сам автомобіль почав проводитися тільки трьома роками пізніше (в 1974), до цього часу він залишався в центрі уваги на будь-якому автошоу. Прототип мав новомодні тоді вертикально відкриваються двері, задні повітрозабірники і потужний 4-літровий двигун.
Однак в 1972 році у компанії трапився серйозну кризу - був перерваний контракт на поставку великої партії тракторів в Південну Америку. Нестача коштів змусив Ферруччо продати частину своєї частки тракторного виробництва, яка була куплена компанією Fiat . В остаточному підсумку, все тракторне виробництво перейшло під володіння Same Deutz-Fahr Group , Яка і виробляє трактора Lamborghini по сьогоднішній день.
Протягом сімдесятих років успішні продажі Lamborghini Countach підтримували компанію на плаву. Незабаром автомобільне виробництво стало самодостатнім і прибутковим, але, тим не менш, Ламборгіні продав свою частку компанії швейцарським інвесторам - Жоржу-Анрі Росетті (Georges-Henri Rossetti) і Рене Леймеру (René Leimer). Феруччо Ламборгіні помер в 1993 році у віці 76 років.
В результаті нафтової кризи 1970-х років продажу спортивних автомобілів різко впали. Компанія, в числі інших, зіткнулася з фінансовими проблемами, постачання запасних частин були зірвані, замовлення на автомобілі були розпродані на 2 роки вперед і покупці були вельми незадоволені таким терміном очікування. Як результат, в 1978 році компанія оголосила себе банкрутом . Італійський суд був змушений продати компанію. Вона була куплена братами Мімрам зі Швейцарії.
Купівля компанії корпорацією Chrysler стала черговим сюрпризом. В цей час велася робота над послідовником Countach - Lamborghini Diablo . Значні технічні та фінансові ресурси були залучені в модернізацію компанії і автомобілів, що випускаються, і кінцевий результат став черговим успіхом для компанії - модель Diablo дуже швидко вивела компанію знову на світовий рівень.
У 1994 році корпорація Chrysler через фінансові труднощі була змушена продати Lamborghini інвестиційній групі з Індонезії M'tec (Megatech) під керівництвом Томмі Сухарто [En] . З тієї ж самої причини (фінансові проблеми) компанія в 1998 році знову поміняла власника, на цей раз новим власником стала компанія Audi AG [5] . Новий власник знову справив великий вплив на дизайн випускалися суперкарів, сьогоднішніх Lamborghini Murciélago .
Різні моделі мають свої технічні нововведення, наприклад: кузов з вуглеволокна, високотехнологічні двигуни V12 . Оригінальний стиль автомобілів розроблявся Франко Скальоне (Franco Scaglione), Touring , Zagato , Маріо Марацці (Mario Marazzi), Bertone , ItalDesign і Марчелло Гандіні (Marcello Gandini) - відомими по всьому світу.
У 2001 році в Сант'Агата Болоньєзе був відкритий фірмовий музей - Museo Lamborghini , В 2016 році його реконструювали і повністю змінили експозиції [9] .
У березні 2019 року компанія Lamborghini спільно з італійським для аксесуарів брендом Piquadro випустили нову модель рюкзака. Його презентація відбулася на Женевському автосалоні 2019. Рюкзак Piquadro Bagmotic Special-Edition Automobili Lamborghini, випущений тиражем всього в 63 примірника - на поточний рік заснування автовиробника, створений з високотехнологічних матеріалів, використовуваних в автомобілях Lamborghini: штучної замші Alcantara, карбонового волокна, а також гладкою і зернистої шкіри. Дизайном спортивного автомобіля натхненні деталі рюкзака - помаранчева вставка спереду, що нагадує типову форму літери Y в дизайні машини, особливо виділяється на сидіннях і фарах [10] .
Модель Роки випуску Двигун Максимальна швидкість Кількість примірників 350 GT 1964 - 1967 V12 3464 см³ 254 км / ч 123 400 GT 1966 -1968 V12 3929 см³ 250 км / ч 247 Miura 1966- 1973 V12 3929 см³ 288 км / ч 764 Espada 1968-1978 V12 3929 см³ 245 км / ч 1217 Islero 1968-1970 V12 3929 см³ 248 км / ч 225 Jarama 1970-1976 V12 3929 см³ 240 км / ч 328 Urraco 1970-1979 V8 2463 см³ + 230 км / ч 776 Countach 1974-1990 V12 3929 см³ + 316 км / ч 1997 [11] Silhouette 1976-1979 V8 2996 см³ 260 км / год 54 Jalpa 1982-1989 V8 3485 см³ 240 км / ч 410 LM002 1986-1992 V12 5167 см³ 210 км / ч 301 Diablo 1990-2001 V12 5707 см³ + 330 км / ч 2884 Murciélago 2001-2010 V12 6192 см³ + 340 км / ч 4099 Gallardo 2003-2013 V10 4961 см³ + 325 км / ч 14022 Reventón 2008-2009 V12 6496 см³ 356 км / год 36 Aventador 2011- V12 6496 см³ 350 км / ч 3646 Sesto Elementо 2011 V10 5204 см³ 350 км / год 20 Veneno 2013 V12 6498 см³ 355 км / ч 3 Huracán 2014- V10 5204 см³> 325 км / год немає даних Asterion 2014- V10 5204 см³ 320 км / год немає даних Centenario 2016-2017 V12 6498 см³> 350 км / год 40 Urus 2018- V8 3993 см³ 305 км / год немає даних Sian 2020-V12 6498 см³ 350 км / год немає даних
концепткар [ правити | правити код ]
Гоночні автомобілі [ правити | правити код ]
Ферруччо Ламборгіні встановив за правило, що автомобілі Ламборгіні не беруть участі в гонках, тому в роки його керівництва компанія не проводила гоночних автомобілів .
Але, вже опинившись під керівництвом Розетті, компанія разом з BMW вирішила створити автомобіль, придатний для автогонок. Однак Ламборгіні зі своєю частиною завдання не впоралася, і автомобіль був повністю розроблений спортивним відділенням BMW. Пізніше він вступив у виробництво і продаж як BMW M1 .
В 1986 році для участі в змаганнях групи «C» компанія створила автомобіль Lamborghini QVX . Автомобіль був побудований, але проблеми зі спонсорами змусили пропустити сезон. QVX брав участь тільки в одній непрізовой гонці на трасі « Кьяламі »( Йоганнесбург ) В 1986 році під керуванням Тіффом Ніделл ( англ. Tiff Needell). Незважаючи на те, що автомобіль показав досить непоганий результат, програма фінансування була згорнута.
З 1989 по 1993 рік Ламборгіні поставляв двигуни V12 для автомобілів Формула 1 . Двигуни поставлялися для Larrousse , Ligier , Lotus , Minardi . В 1991 році Ламборгіні виставила в гонках власну команду, яка проіснувала лише один сезон. Цей же двигун, але під логотипом Chrysler (Нового власника компанії), в 1993 році тестувався на McLaren . Хоча за результатами тестувань двигун рекомендувався для використання в сезоні 1994 року , Команда вважає за краще двигун від Peugeot , І Chrysler закрив проект.
Для участі в Diablo Supertrophy - змаганнях однієї моделі, що проводилися щорічно з 1996 по 1999 роки, компанія надала дві модифікації автомобіля Lamborghini Diablo - Diablo SVR в перший рік і Diablo 6.0 GTR в інші 3 роки.
Lamborghini розробляв Lamborghini Murciélago R-GT для участі в чемпіонаті FIA GT і 24 години Ле-Мана . Найкращі результати всіх цих змагань - перше місце (стартував останнім) в класі LMGT1 на трасі «Каталунья» в серії «Ле-Ман» 2009 г. (автомобіль російської команди «ІнтерПрогрессБанк СПАРТАК Рейсінг») і третє місце (стартував п'ятим) при відкритті чемпіонату FIA GT в Валенсії (Автомобіль був виставлений командою Reiter Engineering ).
версія Lamborghini Gallardo для участі у чемпіонаті FIA GT3 розробляється командою Reiter Engineering.
прототипи [ правити | правити код ]
- Lamborghini 350 GTV (1963)
- Lamborghini 350 GTS (1965)
- Lamborghini 3500 GTZ (1965)
- Lamborghini Marzal (1967)
- Lamborghini LP5000 Countach
- Lamborghini AMS Raceca (1972)
- Lamborghini P114 Bravo (1974)
- Lamborghini Faena
- Lamborghini Cheetah (1977)
- Lamborghini Countach «Alfieri»
- Lamborghini Athon (1980)
- Lamborghini LM 001 (1981)
- Lamborghini Marco Polo (1982)
- Lamborghini LM 004 (1984)
- Lamborghini Portofino (1987)
- Lamborghini P140 (1988)
- Lamborghini Genesis (1988)
- Lamborghini Calà (1995)
- Lamborghini Canto (1999)
- Lamborghini Stella (2000)
- Lamborghini Concept S (2005)
- Lamborghini Miura Concept (2006)
- Lamborghini Estoque Concept (2008)
- Lamborghini Aventador Jota (2012)
Lamborghini протягом декількох років випускала великі двигуни V12 морських блоків для використання в гонках на моторних човнах, зокрема World Offshore Series Class 1. Цей двигун випускається з робочим об'ємом приблизно 8171 см³ з вихідною потужністю близько 940 л. с.
Компанія брала участь в гонках « Формули-1 »в 1989 - 1993 роках в якості постачальника двигунів для команди Larrousse ( 1988 - 1990 , 1992 - 1993 ), Lotus ( 1990 ), Ligier ( тисячу дев'ятсот дев'яносто один ) і Minardi ( 1992 ). У 1991 році автомобіль команди Modena , Який брав участь в чемпіонаті, був повністю розроблений і виготовлений компанією.
Рік Кількість 500 1000 1500 2000 2500 3000 3500 Ферруччо Ламборгіні (1963-1972) 1968 353 Жорж-Анрі Росетті і Рене Леймер (1972-1977) Receivership (1977-1984) Патрік Мімран (1984-1987) Chrysler Corporation (1987-1994) тисячу дев'ятсот дев'яносто один [13] 672 1992 [14] 166 1993 [14] 215 MegaTech (1994-1995) V'Power and Mycom Sedtco (1995-1998) 1996 [15] 211 1997 [14] 209 Audi AG (1999-Н.В) 1999 [16] 265 2000 296 2001 [17] 297 2002 [18] 424 2003 [19] 1305 2004 [19] 1592 2005 [20] 1600 2006 [16] 2087 2007 [21] 2406 2008 [22] 2430 2009 [23] 1515 2010 [24] 1302 2011 [25] 1602 2012 [26] 2083 2013 [27] 2121 2014 [28] 2530 2015 [29] 3245 2016 [30] 3457
В Росії [ правити | правити код ]
В 2005 році у Ламборгіні з'являється офіційний дилер в Росії і було продано два автомобілі [31] [32] . У квітні 2006 року компанія відкриває свій перший автосалон і продає за підсумками року 14 примірників [32] [33] . У 2007 році продажі збільшуються до 16 машин [34] [~ 1] . На наступний рік було реалізовано тільки 13 автомобілів компанії [31] . У 2009 році було продано 9 машин, а в 2010 - на одиницю більше [34] . У 2011 році Ламборгіні йде з російського ринку, так як офіційний дилер марки не став продовжувати контракт через непорівнянності витрат на реалізацію і результатів продажів [35] .
Пізніше, в квітні 2012 року, повертається в Росію з новим офіційним дистриб'ютором [36] . За підсумками року було продано 6 автомобілів [37] . 10 примірників стали результатом продажів 2013 року [38] . У 2014 році продажі виросли до 26 автомобілів [39] ; тоді як в 2015 році було реалізовано 19 автомобілів [40] [~ 2] . У 2016 році вже в першому кварталі було продано всі 25 автомобілів виділені за квотою [41] .
Компанією в різний час володіли:
- Ферруччо Ламборгіні 1963-1972;
- Жорж-Анрі Росетті (Georges-Henri Rossetti) і Рене Леймер (René Leimer) 1972-1977;
- банкрут 1977-1984;
- Патрік Мімран (Patrick Mimran) (керував компанією в 1980-1984) 1984-1987;
- Chrysler 1987-1994;
- Megatech 1994-1995;
- V'Power, Mycom 1995-1998;
- Audi AG - з 1998.
- ↑ Lamborghini продала в 2016 році рекордну кількість автомобілів - Журнал Движок
- ↑ Audi 2011 Annual Financial Report, 2012 , P. 245.
- ↑ Audi 2011 Annual Report, 2012 , P. 62.
- ↑ Audi 2011 Annual Financial Report, 2012 , P. 162.
- ↑ 1 2 3 Audi.com Automobili Lamborghini SpA
- ↑ Volkswagen Aktiengesellschaft Facts and Figures 2012 (неопр.) (PDF). volkswagenag.com. Volkswagen Aktiengesellschaft (11 June 2012). - «Automobili Lamborghini SpA (867 employees, founded in 1963 wholly owned by AUDI AG since 1998)». Дата обігу 10 серпня 2012. Читальний зал 11 серпня 2012 року.
- ↑ Василь Єфанов. Як правильно говорити: "Ламборгіні" або "Ламборджині"? (неопр.). auto.vesti.ru (5 серпня 2016). Дата обертання 22 січня 2019.
- ↑ Peter Valdes-Dapena. 1963 350 GTV (неопр.). CNN (4 березеня 2013).
- ↑ Lamborghini відкрив оновлений музей
- ↑ Piquadro і Lamborghini випустили високотехнологічний рюкзак (неопр.).
- ↑ Суперкари, 2011 , С. 3.
- ↑ Новий концепт Lamborghini Egoista (неопр.) (Недоступна посилання). Дата обігу 13 травня 2013. Читальний зал 30 грудня 2013 року.
- ↑ Lamborghini ставить рекорд з продажу (неопр.). Авто Mail.Ru. Дата звернення 25 квітня 2017.
- ↑ 1 2 3 Automobili Lamborghini Holding SpA Company History (неопр.). Дата обігу 13 квітня 2009. Читальний зал 20 жовтня 2012 року.
- ↑ Lamborghini Reports Record Figures (неопр.). carpages.co.uk (21 лютого 2004). - «In 1996 року, Automobili Lamborghini sold a total of 211 cars worldwide.». Дата обігу 3 серпня 2012. Читальний зал 3 серпня 2012 року.
- ↑ 1 2 Treat them mean (Англ.). Torque. Дата звернення 23 квітня 2017.
- ↑ Expansion Opportunity: Lamborghini seeks growth in emerging markets (Англ.). Autoweek. Дата звернення 25 квітня 2017.
- ↑ Lamborghini буде освоювати нові ринки (неопр.). Autonews. Дата звернення 25 квітня 2017.
- ↑ 1 2 Evaluation of Cooperative Planning in Supply Chains: An Empirical Approach of the European Automotive Industry (Англ.). Springer Science & Business Media. Дата звернення 24 квітня 2017.
- ↑ Lamborghini відкрила свій перший в Росії автосалон (неопр.). Драйв. Дата звернення 24 квітня 2017.
- ↑ Audi Group: рекордні показники за 2008 фінансовий рік (неопр.). Драйв. Дата обертання 22 квітня 2017.
- ↑ Lamborghini працює над автомобілем на кожен день (неопр.). За кермом. Дата обертання 22 квітня 2017.
- ↑ Міркуємо про покарання, послане Lamborghini в Росії (неопр.). Драйв. Дата обертання 22 квітня 2017.
- ↑ Вітальня: Техдиректор Lamborghini про зиму і рекорд Нордшляйфе (неопр.). Драйв. Дата обертання 22 квітня 2017.
- ↑ У 2011 році зростання продажів Lamborghini збільшився на 23% (неопр.).
- ↑ Audi Group Finances 2012 (Англ.) (Недоступна посилання). Audi. Дата обертання 22 квітня 2017. Читальний зал 23 квітня 2017 року.
- ↑ Lamborghini Urus все ще під питанням (неопр.). Top Gear Russia. Дата обертання 22 квітня 2017.
- ↑ Lamborghini святкує новий рекорд продажів (неопр.). Top Gear Russia. Дата обертання 22 квітня 2017.
- ↑ Lamborghini представив ювілейне купе Centenario (неопр.). Відомості. Дата обертання 22 квітня 2017.
- ↑ Росіяни «розкупили» ще не випущені Lamborghini Urus (неопр.). Авто Mail.Ru. Дата обертання 22 квітня 2017.
- ↑ 1 2 Lamborghini роз'їжджається з Mercury (неопр.). Коммерсант. Дата обігу 6 вересня 2017. Читальний зал 6 вересня 2017 року.
- ↑ 1 2 Lamborghini змінює Москву на Петербург (неопр.). Діловий Петербург. Дата обігу 6 вересня 2017. Читальний зал 6 вересня 2017 року.
- ↑ Lamborghini відкрила свій перший в Росії автосалон (неопр.). Драйв. Дата обігу 6 вересня 2017. Читальний зал 6 вересня 2017 року.
- ↑ 1 2 Міркуємо про покарання, послане Lamborghini в Росії (неопр.). Драйв. Дата обігу 11 липня 2017. Читальний зал 11 липня 2017 року.
- ↑ Lamborghini йде з російського ринку (неопр.). Autonews. Дата обігу 6 вересня 2017. Читальний зал 6 вересня 2017 року.
- ↑ Lamborghini офіційно в Росії і з трирічною гарантією (неопр.). Автоманія. Дата обігу 6 вересня 2017. Читальний зал 6 вересня 2017 року.
- ↑ Суперкари отримають сверхналог (неопр.). Газета.Ru. Дата обігу 6 вересня 2017. Читальний зал 6 вересня 2017 року.
- ↑ У Росії в 2013 році було продано 10 машин Lamborghini (неопр.). Газета.Ru. Дата обігу 6 вересня 2017. Читальний зал 6 вересня 2017 року.
- ↑ На порозі (неопр.). Авторевю. Дата обігу 9 січня 2017. Читальний зал 9 січня 2017 року.
- ↑ Росіяни скупили всі доступні на ринку Lamborghini (неопр.). Російська газета. Дата обігу 7 вересня 2017. Читальний зал 7 вересня 2017 року.
- ↑ У Росії проявився ажіотажний попит на Lamborghini (неопр.). Lenta.ru. Дата обігу 7 вересня 2017. Читальний зал 7 вересня 2017 року.