- Маркування підшипників - основні відомості
- Маркування підшипників російського виробництва
- Маркування підшипників імпортного виробництва
- Маркування на підшипниках фірми SKF (Швеція)
Наша сеть партнеров Banwar
У зв'язку з дуже великою різноманітністю підшипникової продукції, перш за все, щодо різноманітності виробників, питання маркування підшипників грає дуже важливу роль. Як багато, ймовірно, знають, існує дві основні системи позначень, якими користуються в нашій країні - маркування підшипників за радянською системою (або російської) і по зарубіжній системі (або її ще називають міжнародною).
Якщо в першому випадку все більш-менш зрозуміло, то в другому може спостерігатися певна плутанина, тому що у різних іноземних фірм застосовується маркування може відрізнятися, особливо додаткові уловние позначення, що вказують на конструктивні особливості виробу. Слід мати на увазі також ту обставину, що деякі виробники з Росії і країн СНД для маркування своїх підшипників використовують зарубіжну систему - це відноситься як до заводам, які здійснюють повний цикл виробництва (Вологодський підшипниковий завод, Мінський підшипниковий завод, Харківський підшипниковий завод), так і до підприємств, які здійснюють збірку підшипників з вироблених в країнах Азії комплектуючих.
Деякі заводи маркують підшипники по російській системі, але в дужках вказують і інофірменную (заводи ЕПК - Волзький, Саратовський, Московський та інші). При цьому в накладних і рахунок-фактурах різні фірми можуть вказувати як міжнародні номери, так і вітчизняні, то часто призводить до плутанини.
Маркування підшипників - основні відомості
Всі підшипники кочення і ковзання мають ту чи іншу умовне позначення, яке вказує на те, яким кресленням відповідає виріб, яку конструкцію і розміри має, з яких матеріалів зроблено і в яких умовах має експлуатуватися. Все це відбивається в маркуванні, умінням правильного прочитання якої можуть похвалитися лише деякі фахівці. Однак, слід мати на увазі, що маркування на підшипнику часто може не повною мірою відображати його умовне позначення - для цього існує паспорт (сертифікат якості). Маркування в деяких випадках може і зовсім бути відсутнім на виробі, наприклад, на невеликих виробах (якщо ширина торця менше 2 мм) або на тих, у яких немає металевих кілець (голчасті підшипники з масивним поліамідним сепаратором).
Вона наноситься найчастіше на зовнішнє кільце і на торець внутрішнього. Може бути нанесена на заглушку закритого підшипника. У маркуванні, крім позначення підшипника, може бути відображено: завод-виробник, код року випуску, технологічні позначки, схема дуплексаціі на підшипниках, що працюють в парі і деякі інші відомості.
Маркування підшипників російського виробництва
На підшипниках російського виробництва дуже часто можна побачити, що маркування має безліч виправлень - цифри закреслюються прямо в номері, виправляються на інші. Це обумовлюється тим, що для різних підшипників часто застосовуються одні комплектуючі. Маркування на них наноситься при виробництві, проте потім з них збирається не той підшипник, який планувався спочатку (наприклад, не 42000 серії, а 32000, іншого класу точності та ін.). Звідси і виникає така картина. У підшипниках імпортного виробництва і збираються з китайських комплектуючих такого не спостерігається.
Маркування підшипника, а точніше, його умовне позначення складається з:
ПУО - повне умовне позначення;
ДУОЛ - додатково умовне позначення зліва від номера. Характеризує показники якості підшипника: клас точності, радіальний зазор, рідше момент тертя і категорію. Може бути відсутнім на деяких підшипниках, наприклад - 8206;
ОУО - основне умовне позначення. Проставляється в маркуванні кожного підшипника. Вказує на конструкцію і розмір підшипника. Складається тільки з цифр;
ДУОП - додаткове умовне позначення праворуч від номера. Може складатися з букв і цифр, вказує на матеріал деталей, конструктивні особливості (наявність канавок, отворів і так далі), марку мастила для закритих підшипників, ряд спеціальних вимог (наприклад, температура відпустки кілець).
Для детального ознайомлення з додатковими позначеннями, застосовуваними при маркуванні підшипників російського виробництва, рекомендуємо ознайомитися з матеріалом номера підшипників .
Маркування підшипників імпортного виробництва
Міжнародна система позначень поширена ширше вітчизняної і останнім часом споживачі все частіше стлківаются саме з нею. Як уже зазначалося, кожен виробник використовує своє маркування, що стосується додаткових позначень. Самі ж номери, що вказують на конструкцію і розмір, для широко поширених підшипників, у всіх однакові.
Маркування на підшипниках фірми SKF (Швеція)
Наведемо найбільш поширену систему, прийняту для маркування підшипників у провідного світового виробника і у більшості інших:
Тут представлені відомості про додаткові умовні позначення в маркуванні підшипників:
джерело: "Підшипники в Росії"