Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

тахометр

Наша сеть партнеров Banwar

У моїй ВАЗ-2109 низька панель і, відповідно, немає тахометра. А іноді його не вистачає. Довго вибирав, на якому зупинитися. Схеми з цифровою індикацією я навіть не розглядав - миготливі цифри перед носом, як мені здається, тільки заважають. Крім того, я відразу вирішив, що встановлю його на козирок панелі приладів, так що він повинен був бути ще й як можна більш тонким. Тому стрілочні прилади теж відпали. Залишалися квазіаналогового зі світлодіодною індикацією. Вони теж бувають різні і з міркувань меншого мерехтіння і енергоспоживання я вирішив зупинитися на приладі з точковою індикацією. І ось тут-то я згадав про валяється в мене вже кілька років індикатор напруги бортової мережі, який я збирав для своєї першої машини - "Оки" за схемою, опублікованій в "Радіо" №7 за 1992р. Через дуже великого споживаного струму я їм не став користуватися і незабаром після збірки і настройки закинув. Тоді ж мені потрапила в руки схема тахометра Савельєва Н.Ф., опублікована в журналі "Радиоконструктор" №2 за 1999р. На схемі кольору світлодіодів я вказав так само, як і в статті з "Радиоконструктор": від 0 до 3000 оборотів - жовті, від 3000 до 5000 - зелені, 5000 - 6000 - червоні. Але в зв'язку з тим, що жовтий світлодіод у мене був тільки один, у себе я хотів його поставити на 2800, але але промахнувся і поставив його на 2000 об / хв. І вийшло правильно: 2000 оборотів на третій передачі відповідають 40 км / год, а на четвертій - 60 км / ч. Інша справа, що двигун при цьому працює не в дуже хорошому режимі, але покажіть мені людину, яка до 80 км / ч їздить на третій передачі! Крок запалювання світлодіодів складає 400 об / хв. Якщо 6000 об / хв комусь може здатися замало, але, знову ж таки мені навіть до 5000 не доводилося розкручувати двигун.

HL10 HL2 - 400 HL3 - 800 HL4 - 1200 HL5 - 1600 HL6 - 2000 HL7 - 2400 HL8 - 2800 HL9 - 3200 HL10 - 3600 HL11 - 4000 HL12 - 4400 HL13 - 4800 HL14 - 5200 HL15 - 5600 HL16 - 6000
HL10 HL2 - 400 HL3 - 800 HL4 - 1200 HL5 - 1600 HL6 - 2000 HL7 - 2400 HL8 - 2800 HL9 - 3200 HL10 - 3600 HL11 - 4000 HL12 - 4400 HL13 - 4800 HL14 - 5200 HL15 - 5600 HL16 - 6000   [Збільшити в новому вікні]
[Збільшити в новому вікні]

Вхідна ланцюг запозичена від якогось пристрою, що використовує імпульси від датчика Холла в комутаторі і виконана на КМОП-мікросхемі, на ній же зібраний і генератор. У ньому бажано використовувати конденсатор з якомога меншим ТКЕ, тому що прилад буде працювати в дуже великому діапазоні температур. Щоб збільшити точність роботи приладу, частота генератора вибрана вище необхідної і ділиться дільником К155ІЕ8 на 64, такий був у мене під рукою, якщо є з великим коефіцієнтом ділення, чому б не поставити його ?! Для мікросхем КМОП номінальне харчування - 9-12В, але 561 і 564 серії прекрасно працюють в діапазоні від 3 до 15В і харчування 5В для них цілком можна застосувати. Для узгодження по струму вихідних сигналів КМОП і вхідних ТТЛ поставлені емітерний повторювачі. На виході подільника формується строб, за яким відбувається запис в регістр 74ALS374 кількості імпульсів, порахованих лічильником К155ІЕ5. К133ЛА3 включена в якості лінії затримки стрибає скидання лічильника. Дешифратор К155ІД3 видає результат на індикатор, яскравість світіння якого встановлюється резистором. Я вказав 270 Ом, але для різних світлодіодів і різних умов експлуатації він буде відрізнятися. Краще їх поставити взагалі 3: один - для червоних, інший - для помаранчевих і третій - для зелених світлодіодів.

Мікросхему 74ALS374 в планарном корпусі можна замінити на еЈ повний аналог - 1533ІР23 або будь-ТТЛ-аналог. Для збільшення вхідного опору на вході і в генераторі використані КМОП-мікросхеми. Транзистори можна застосувати будь-які малопотужні. Я використовував для зручності монтажу планарниє. З цієї ж причини використав не К155ЛА3, а К133ЛА3. Харчування всього пристрою здійснюється від стабілізатора на КР142ЕН5А. Ємність 33мкФ х 6,3. Біля мікросхем для придушення перешкод потрібно встановити блокувальні конденсатори.

В принципі, якщо викинути лінію затримки і регістр, вийде індикація лінійкою світлодіодів, але при цьому зросте енергоспоживання, доведеться закоротити токоогранічительний резистор в ланцюзі харчування світлодіодів, інакше яскравість світіння буде дуже маленькою. Але найнеприємніше - індикатор буде дуже сильно мерехтіти через те, що індикація буде динамічною, а частота опитування низька, навіть якщо збільшити крок запалювання світлодіодів до 750 об / хв. По крайней мере, мені це не сподобалося.

Ще один варіант - залишивши лінію затримки, зняти регістр перед дешифратором і поставити два таких регістра (вони восьмирозрядні) після дешифратора. Правда, в цьому випадку часу затримки К133ЛА3 може не вистачити, тоді можна спробувати поставити що-небудь менш швидкодіючий або зробити затримку, наприклад, на одновібраторе. І ще. В цьому випадку доведеться ставити струмообмежувальні резистори на кожен світлодіод, інакше яскравість світіння буде залежати від кількості включених світлодіодів. Але таке ускладнення дозволить отримати гарну індикацію лінійкою світлодіодів без мерехтіння.

Налагодження схеми зводиться до встановлення частоти генератора. Для цього з зразкового генератора (я використовував звукову карту комп'ютера, до виходу якої підключив транзисторний ключ, який формував меандр розмахом 12В) на вхід приладу подається частота, відповідна оборотам двигуна, при яких повинен загорітися певний світлодіод і регулюванням підлаштування резистора генератора цей світлодіод запалюється. Потім проводиться перевірка для інших частот і, якщо потрібно, більш точне регулювання. Частоту генератора (в герцах) можна визначити, розділивши частоту обертання валу двигуна (в об / хв) на 30. Тобто, 6000 об / хв (запалюється HL16) відповідає 200 Гц, а 2400 об / хв (HL7) - 80 Гц.

Якщо лічильник імпульси вважає, генератор працює, а індикації немає - можливо, що не вистачає часу затримки К133ЛА3. Взагалі, така лінія затримки - це не дуже коректне рішення, я його прийняв через те, що не вистачало місця на платі, а якщо плату розводити заново, краще все-таки зібрати її на одновібраторе.

Тепер про плату. Як я вказав на початку, я переробляв індикатор напруги бортової мережі. Всі елементи розташовані на його платі. К561ЛЕ5 стоїть на місці К155ЛА3, К155ІЕ8 - на місці К521СА3 (у мене плата була розлучена під неї в DIP корпусі, так що по отворах все збіглося). Частина пасивних елементів стала на місце видалених з максимально можливим використанням доріжок на платі. Непотрібні доріжки були перерізані, відсутні замінені тонким дротом. Резистори 1кОм у мене були планарниє від розібраної несправної комп'ютерної плати. Разом з планарнимі транзисторами вони припаяні до доріжок. К133ЛА3 і 74ALS374 приклеєні до плати висновками вгору з боку пайки так, щоб хоча б один висновок (харчування, наприклад) був припаяний до доріжці. Решта висновки розведені проводами. Потім все висновки елементів, які не припаяні до плати були залиті клеєм "Момент" так, щоб між платою і висновком утворилася подушка з клею.

Корпус склеєний з пластмаси, розмір 85x65x15мм. На нижній кришці корпусу закріплена скоба з жерсті (дахове залізо), сформована так, щоб вийшов пружинний затиск, чіпляється за козирок панелі приладів з боку його прилягання до панелі. Над світлодіодами зроблений козирок довжиною близько 7 мм. Самі світлодіоди зібрані в єдиний блок. Краще, якщо знайдете в прямокутних корпусах. Тоді досить пофарбувати бічні поверхні чорною фарбою і склеїти між собою. Я використовував АЛ307, у яких сточив бічні поверхні так, щоб вони стали плоскими.

cha (at) volga.ru
Джерело: shems.h1.ru

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов