- Основні причини виходу з ладу радіатора охолодження і заходи щодо їх запобігання
- Основні причини виходу з ладу вентилятора охолодження радіатора і заходи щодо їх запобігання
Наша сеть партнеров Banwar
Практика показує, що при правильній експлуатації автомобіля ймовірність виходу з ладу радіатора і електровентилятору охолодження двигуна вкрай мала. Від працездатності ж цих систем безпосередньо залежить ресурс роботи двигуна. Шляхом своєчасного проведення ряду нескладних заходів заміни радіатора, вентилятора і ремонту двигуна можна уникнути.
Основні причини виходу з ладу радіатора охолодження і заходи щодо їх запобігання
заміна радіатора в автомобілі викликана механічним пошкодженням, нанесеним в результаті аварії, що вилетів з-під коліс попереду автомобіля, що йде каменем і т.п. Незважаючи на те, що попереду радіатор захищений бампером і гратами цього деколи буває недостатньо.
Однак часом причиною для заміни радіатора стають більш банальні причини: механічне пошкодження при ремонті, в процесі миття автомобіля і т.д.
Алюмінієві ребра радіатора дуже тонкі і можуть зігнутися навіть від невеликого впливу. При проведенні будь-яких видів робіт поблизу нього потрібно бути дуже обережним. Для захисту від каменів можна встановити решітку радіатора з більш дрібними секціями. Закривати радіатор повітронепроникної перегородкою не слід - це негативно позначатися на якості охолодження.
Радіатор можна пошкодити не тільки зовні, але зсередини. Автовиробник рекомендує використовувати в якості охолоджуючої рідини виключно спеціальні рідини (тосол, антифриз).
В іншому випадку не виключена ймовірність корозії і відкладень на внутрішніх стінках трубок радіатора, що може в кінцевому підсумку призвести до його пошкодження і засмічення. З тієї ж причини охолоджуючу рідину необхідно періодично міняти, тому що містяться в ній антикорозійні присадки згодом перестають працювати. Якщо радіатор засмітився, його необхідно промити. Зазвичай це робиться в процесі заміни охолоджуючої рідини.
Основні причини виходу з ладу вентилятора охолодження радіатора і заходи щодо їх запобігання
Вентилятор, встановлюється на корпусі радіатора з внутрішньої сторони і включається при недостатньому повітряному потоці для зниження температури охолоджуючої рідини. Автолюбителі часто називають його «карлсоном» за схожість з відомим персонажем.
Конструктивно «карлсон» є простим електродвигун з осьової крильчаткою. Сам двигун, за умови нормальної роботи інших систем автомобіля, що відповідають за його роботу, вкрай рідко виходить з ладу. Найчастіше причина несправності полягає в окислилися контактах, тому їх своєчасне очищення зазвичай дозволяє уникнути проблем. Також часом пошкоджуються дроти, що ведуть до вентилятора.
Тривалий термін служби електровентилятору системи охолодження пояснюється багато в чому невеликою тривалістю його роботи. Зазвичай він включається всього на кілька секунд, а після приходу температури охлаждающе рідини в норму - відключається. У тому випадку, якщо через несправність ЕБУ або датчика вентилятор працює постійно (аналогічні явища відбуваються при несправному термостаті або недостатній рівень охолоджувальної рідини), це призводить до швидкого зносу, тобто до заміні вентилятора системи охолодження двигуна .
Тривалий термін служби радіатора і електровентилятору може бути забезпечений правильною експлуатацією автомобіля і своєчасною діагностикою роботи системи охолодження. Не забувайте перевіряти рівень охолоджувальної рідини і виробляти її заміну.