Наша сеть партнеров Banwar
АвтоВАЗ не зможе розраховувати в цьому році на відновлення держпрограми пільгового автокредитування. У Москві вирішили допомогти заводу по-іншому.
Пільгових автокредитів від держави в цьому році не буде. Як повідомив глава Мінпромторгу Росії Денис Мантуров, питання про відновлення держпрограми субсидування кредитів на нові автомобілі в уряді не розглядається. У міністерстві зазначають, що бюджет буде допомагати вітчизняному автопрому, але іншим способом, відшкодовуючи компаніям значну частину відсотків по кредитах, узятих ними в банках на модернізацію виробництва. Незважаючи на сумніви мінфіну, відповідне розпорядження вже підписав прем'єр Дмитро Медведєв. Програма субсидування автовиробникам відсотків по інвесткредітам була вперше запущена урядом в 2011 році. Її дія припинялося, але зміст залишився колишнім. Держава компенсує компаніям частку, рівну дев'яти десятим ставки рефінансування, якщо кредит на розвиток був отриманий під відсоток, рівний ставкою або перевищує її. Якщо ж автовиробник бере кредит під відсоток, який нижче ставки ЦБ, тоді бюджет відшкодовує дев'ять десятих усіх витрат заводу на сплату відсотків. АвтоВАЗу в довгостроковій перспективі програма допомоги по інвесткредітам набагато важливіше пільгового автокредитування, вважає аналітик "ВТБ капіталу" Володимир Беспалов:
«Субсидування ставок за інвестиційними кредитами допомагає компанії залучати кошти під досить низький відсоток з урахуванням субсидій, щоб інвестувати їх в оновлення модельного ряду. І звичайно, через якийсь час, якщо все це буде проведено успішно, це повинно дати ефект з точки зору продажів. Оскільки компанія зможе запропонувати більш цікавий продукт своїм споживачам. Що ж стосується субсидування процентних ставок на покупку автомобіля, то цей захід, звичайно, носить короткостроковий характер і дуже тимчасовий. Тобто вона покликана згладити коливання ринку. Але, насправді, там є свої каверзи. Вони пов'язані з тим, що зазвичай після закінчення цієї програми попит знову падає, оскільки просто відбувається перерозподіл попиту з одного періоду на інший ».
Тим часом, директор агентства «Автостат» Сергій Целіков сумнівається в ефективності держсубсидій по інвесткредітам:
«З ринкової точки зору програма пільгового кредитування більш ефективна, тому що вона стимулює попит. З точки зору компенсацій кредитів під інвестпрограми, я думаю, що там суми істотно менше. Тобто, якийсь ефект ринковий від неї чекати абсолютно немає сенсу - вона і в минулий раз працювала, але по ній мало хто що робив, оформляв, і якогось значення взагалі не позначалося. Я думаю, і зараз теж трохи можна заощадити, але це теж копійки, які з ринкової позиції нічого не дають ».
Як повідомляв президент АвтоВАЗу Бу Андерссон на зустрічі з Володимиром Путіним, програма розвитку заводу передбачає 100 млрд рублів інвестицій.
Альберт Фахрутдинов