- Якої довжини повинна бути підключена антена для упевненого прийому
- Активна антена в автомобілі
- Підключення активної антени до магнітоли в машині
- Підключення активної антени до магнітоли через перехідник
Наша сеть партнеров Banwar
Після установки аудіосистеми з радіо постає питання про вибір антени. Дійсно, адже який в прок якщо у вас є опціонально магнітола з радіо, але до неї немає хорошої антени !? Саме виправити цю ситуацію і покликана наша стаття.
У даній статті ми розповімо про види і про встановлення активної і не активної антени. Перш хотілося ввести в екскурс читача про потребу встановлення тієї чи іншої антени на машину. Тут не можна точно сказати про те, що вам треба на підставі того, чи їздите ви в місті чи за його межами, більш вирішальний фактор в цьому буде якість вашої аудіосистеми.
Якої довжини повинна бути підключена антена для упевненого прийому
Говорячи про якість я маю на увазі чутливість приймача магнітоли. Що таке чутливість? Чутливість це фактично мінімальний сигнал вимірюється в вольтах, і індукований від передавача на антені. Сигнал при якому приймач здатний видати якісне, з номінальними характеристиками відтворення сигналу. Чим довше антена, тим вище е.р.с. на антені, тим відповідно нижче повинна бути чутливість приймача. Але і тут є розумна межа, коли при збільшенні довжини антени сигнал відтворюється з кращою якістю вже не буде. Також ще є особливість того, які хвилі ви збираєтеся ловити.
Антена повинна бути кратна амплітуді хвилі. Особливо це актуально для рацій, так як там амплітуда велика, а значить і антени будуть великі.
Отже, перша умова коли все відтворюється з номінальними характеристиками, що кажуть - краще і не треба. Другий фактор, коли перешкоди індуковані на антені будуть посилюватися на рівні з корисним сигналом. При цьому не важливо якої довжини у вас антена, разом зі збільшенням довжини антени і збільшенням корисного сигналу, також пропорційно зростатиме Е.Д.С. і небажаного сигналу - перешкод. Тут важливо щоб приймач був виборчим, тобто ловив "корисний" сигнал.
Як правило, чутливість і вибірковість приймача залежить від виробника, у брендових якісних приймачів достатня чутливість порядку 5 мікровольт, для того щоб забезпечувати впевнений прийом з штатної антеною близько 0,5 м. Цього цілком достатньо для застосування в місті і за містом до 40-50 км від передавача.
Але і тут однозначну заяву про високу чутливість і вибірковість не завжди є панацеєю. Таак в місті насиченому перешкодами, суміжними радіостанціями, через кожні кілька десятих МГц, приймач може видавати небажані перешкоди і шуми. Звичайно, якість передавальної апаратури в даний час досить високо і цей результат малоймовірний, але все ж. Також відстань упевненого прийому залежить і від ландшафту місцевості. На відкритій місцевості прийом буде впевнений на значній відстані, в місті де часто зустрічаються металоконструкції, сигнал може різко пропадати. Виникають резонансні явища, коли хвилі або посилюються, або значно слабшають, в слідстві екранування і їх особливостей поширення.
Тепер якраз трохи про принцип на розповсюдження довгих і коротких хвиль. Принцип аналогічний поширенню світлових хвиль. Довші хвилі більш добре, якщо можна так сказати, піддаються дифракції, огибания поверхонь, в слідстві чого поширюються набагато далі з меншими втратами. Короткі хвилі, при зустрічі перешкоди, фактично змінюють кут поширення. Одне дві перешкоди і вони вже "збилися зі шляху".
Активна антена в автомобілі
Активна антена це фактично звичайна пасивна антена з додатковим підсилювачем. Часто підсилювачі виконані з регулюванням чутливості, про яку ми говорили в попередньому абзаці. Регулювання фактично здійснюється перемикачем траса - місто або аналогічним. Змінюючи чутливість приймача антени і підлаштовуючись під оптимальні умови прийому.
Так в місті антена буде працювати без підсилювача або з мінімальним посиленням. Для того щоб не провокувати посилення шумів, так як корисний сигнал тож легко зловити. А ось за містом, доведеться посилювати вже все підряд, що попадеться. І тут якість вже в більшій мірі залежить від вибірковості приймача. Для того щоб убезпечити себе від низької вибірковості, краще купувати брендову продукцію.
Підключення активної антени до магнітоли в машині
Перше, необхідно визначитися з місцем розміщення антени. Як правило це переднє вітрове скло з боку пасажира. Установка антени проводиться за допомогою двостороннього монтажного скотча. Антена має два дроти для підключення живлення і один висновок для підключення до гнізда антени радіоприймача.
Чорний (як варіація це не ізольований) провід антени з'єднується з кузовом автомобіля в будь-якому зручному місці, бажано відразу і поблизу безпосереднього місця установки антени. Фактично це мінусовій контакт. Другий, червоний (як варіація синій) провід, тягнеться до магнітоли, де за стандартом ISO дивіться статтю " Підключення автомагнітоли в автомобілі своїми руками "Підключається до вже передбаченому для нього контакту від магнітоли. Більш наочна принципова схема підключення активної антени до магнітоли приведена на малюнку.
Якщо розглядати підключення активної антени в цілому, то це буде найбільш ймовірний і ходової варіант. Хіба що тут не враховано підключення коаксіального кабель, по якому йде сигнал від антени, до магнітоли.
Отже, якщо резюмувати для чого потрібна активна магнітола, то можна сказати наступне. Якщо ви їздите в місті, то вам швидше за все буде вистачати сигналу і взагалі без будь-якої антени. Вставте просто провід, можете його навіть заховати під панеллю приладів.
У разі якщо ви часто виїжджаєте за місто, то тут краще купити брендову активну антену. Сигнал в цьому випадку буде повноцінним, і якщо у вашого приймача гарна вибірковість, тобто він зможе відокремити "мух від котлет", вірніше шум від гармонійної частоти звуку, то ви не прогадаєте.
Підключення активної антени до магнітоли через перехідник
Тут Каджеті можна було б і закінчити нашу розмову про підключення антени до магнітоли, якби всі її варіації тільки тим і закінчувалися, що одні й тим же стандартом, так званим DIN type. Однак сучасні магнітоли часом не можуть дозволити настільки великий розкоші. У них настільки багато всього, що застосування більш компактного штекера здатне змінити ситуацію в корені. А значить виробники шукають можливості використовувати свої штекери, але при цьому забезпечити можливість з'єднати їх із загальноприйнятими. Ось кілька прикладів.
Перший приклад, коли до магнітоли підключається антена типу ISO через перехідник до гнізда DIN. Другий, коли маємо магнітолу Toyota і для переходу на загальноприйняту гніздо використовуємо перехідник.
Власне зрозуміло, що при підключенні антенний можуть з'явитися такі випадки, які зажадають від вас придбання додаткових перехідників. А якщо таких не знайти, то можливо доведеться скористатися паяльником.
Тепер можна напевно резюмувати, що підключення антени це не тільки електрична комутація, що забезпечує правильне підключення і надійні контакти антени і магнітоли, а й підбір відповідних один до одного перехідників. Адже просто купивши антену і спробувавши підключивши її до магнітоли, ви зовсім не гарантуєте те, що не буде потрібно перехідник-адаптер. Хоча той хто обізнаний, той озброєний. І тепер ми впевнені, що ви впораєтеся з поставленим завданням!
Що таке чутливість?