Наша сеть партнеров Banwar
Фото з відкритих джерел
Протягом останніх трьох років в Україні спостерігається зростання обсягів продажів нових автомобілів. Якщо в 2015 році було продано 46 тис. Нових автомобілів, то за минулий рік - практично в два рази більше (80,3 тис.). Втім, оптимістична статистика зовсім не пов'язана з поліпшенням добробуту українців. Вона є лише відображенням триваючого після кризи 2014 року розшарування суспільства, стосовно якого все більш актуальною є приказка: кому супчик рідкий, а кому перли дрібні
У січні нинішнього року українці купили 6,62 тис. Нових легкових автомобілів, що на 40,6% більше, ніж в січні минулого року, повідомив в Facebook генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко. "Ринок нових автомобілів зростає незважаючи на крики" зрада ". Я підтверджую свій прогноз, що в 2018 році буде продано не менше 100 тис. Нових автомобілів", - запевнив Назаренко.
В AUTO-Consulting зростання продажів в січні пояснюють курсової "лихоманкою": побоюючись подальшого підвищення курсу долара, покупці, які вже були готові до покупки, приймали рішення швидше. До того ж, багато замовлень на авто були зроблені ще до Нового року, а в січні вже закривалися самі угоди, відзначили в інформаційно-аналітичній групі. Сума покупок нових автомобілів в січні склала 190 млн дол. Без урахування вартості додаткового обладнання, повідомляє сайт продажу автомобілів RST.ua (за його даними, в січні було продано трохи менше автомобілів - 6,5 тис. Штук). "Найбільше грошей на легкові машини витратили в столиці - понад 75 млн дол. Крім цього, в Києві купували одні з найдорожчих автомобілів - середня вартість перевищила 33 тис. Дол. (890 тис. Грн)", - повідомили RST.ua. У Харкові, Дніпрі та Одесі витрати на нові автомобілі перевищили 12 млн дол., В решті регіонів сума покупок була менш 10 млн дол.
Відзначимо, що зростання обсягу продажів нових автомобілів за останні три роки є тенденцією, сказав в коментарі 112.ua Олег Назаренко. За його даними, в 2015 році за рік було продано 46 тис. Нових автомобілів, в 2016 році - 60,5 тис., А за весь 2017 рік - 80,4. "Правда, якщо порівнювати ці дані з показниками минулих років, то говорити про відновлення колишніх обсягів не доводиться. Для прикладу: у 2009 році було продано 631 тис. Нових автомобілів", - зазначив гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів. Відзначимо, що в 2012 році цифра впала до 217,4 тис. Автомобілів. Також відзначимо, що за даними AUTO-Consulting, Україна в 2017 році за обсягами продажів нових автомобілів виявилася тільки на 23-му місці в Європі: в п'ятірці країн-лідерів - Німеччина, Британія, Франція, Італія і Росія.
AUTO-Consulting
Імпорт б / у автомобілів наздогнав ринок нових
Експерти відзначають, що на тлі зростання обсягів продажів нових автомобілів обсяг їх виробництва в країні скорочувався, тоді як ринок б / у автомобілів, навпаки, зростав. "Виробництво автомобілів в Україні скорочується. За останній час закрився ряд заводів, був знятий з виробництва ряд моделей автомобілів. Цьому сприяло, зокрема, прийняття більш високих екологічних вимог", - сказав 112.ua Олег Назаренко.
За даними AUTO-Consulting, за підсумками 2017 року на український ринок прибуло 59 тис. Старих легкових автомобілів, що майже в 3 рази більше, ніж роком раніше. У той же час на ринку внутрішніх перепродажів уживаних авто зафіксована стагнація, а в багатьох сегментах навіть спад. Якщо проаналізувати обсяги та модельний ряд угод з уживаними авто за останній рік, то поставки "свіжого" старого імпорту значно гальмують перепродаж аналогічних авто, а часом роблять її неможливою без значного зниження ціни, повідомила інформаційно-аналітична група. У 2017 році вперше за багато років була зафіксована ситуація, коли імпорт уживаного автотранспорту (легкові + LCV повною масою до 3,5 т) практично наздогнав показник ринку нових автомобілів.
Відзначимо, що чимало нових і б / у автомобілів в Україну ввозять з використанням Єврономер, що дозволяє ввозити їх без сплати платежів за послуги розмитнення. 112.ua детально описував схеми ввезення авто з так званими "евробляхамі".
Саме автомобілі з Єврономер і імпорт вживаних автомобілів за фактом знищили нижній ціновий сегмент українського авторинку, стверджують експерти. Крім того, вони - головні винуватці стагнації вітчизняного автопрому, розповів 112.ua директор інформаційно-аналітичної групи AUTO-Consulting Олег Омельницький: "Автомобілі вітчизняного виробництва були представлені в основному в нижньому ціновому сегменті і в основному це була продукція автозаводу ЗАЗ (ЗАЗ, Lanos, ЗАЗ Forza). Зараз на автомобілі цього підприємства припадає не більше 1% в обсязі українського авторинку. За 2017 рік ЗАЗ випустив 1 600 одиниць автомобілів і продав 1 700. Для підприємства, потужності якого становлять 150 тис. автомобілів в рік, це просто смішно. це на рівні 1% виробничої потужності ".
"Евробляхери складають конкуренцію вітчизняному автопрому, адже це ціновий сегмент тих же Lanos, Cherry. Якщо ж людина готова купити нове BMW, то на сегмент, в якому продаються евробляхі, він не стане дивитися", - погоджується Олег Назаренко.
За даними Державної фіскальної служби, станом на 31 січня 2018 року в країні перебувало 425,4 тис. Транспортних засобів з іноземною реєстрацією, з них з порушенням терміну, тобто за фактом незаконно, - 246,4 тис. Автомобілів. Автомобілі з "евробляхамі" ввозять в основному з Польщі (110,7 тис. Автомобілів в 2017 році), Литви (51,7 тис.), Німеччини (19,8 тис.), Болгарії (14,1 тис.) І Чехії (13,1 тис.).
Які автомобілі купують українці
В обсязі продажів нових автомобілів домінують імпортні автомобілі - на їх частку доводилося до 90% обсягу продажів, розповів 112.ua Омельницький. "Найбільше автомобілів в Україну ввозилося з Євросоюзу, Японії, Південної Кореї, Китаю, США і з Росії. Причому використовується схема ввезення нібито з Білорусії, але реально везуть російські автомобілі. У Росії працює 23 автомобільних заводу, і купувати там дешевше", - додав Назаренко.
Основний обсяг продажів нових автомобілів в Україні припадає на моделі середнього цінового сегмента, говорить Омельницький. Це твердження переконливо доводить і статистика. За даними AUTO-Consulting, в січні, коли обсяг продажів нових автомобілів виріс майже на 40%, найбільш продаваною моделлю став Volkswagen Golf (вартість автомобіля в салоні в комплектації trendline близько 500 тис. Грн). З невеликим відривом лідирувала Toyota RAV4 (740 тис. Грн в базовій комплектації) і Toyota Camry (820 тис. Грн).
RST.ua
"На продажу автомобілів нижнього цінового сегмента (до 15 тис. Євро - близько 500 тис. Грн) припадало менше 10%. Основу продажів в цій ціновій категорії становили Renault Duster і Renault Logan. Ці автомобілі переважно вибирали юридичні особи. На сегмент преміальних автомобілів доводилося близько 8% в обсязі продажів нових автомобілів. Причому критерієм, за яким ми відносимо автомобілі до сегменту, більше є навіть бренд, а не ціна. Мова про автомобілі Mercedes, BMW, Audi, Lexus, Infiniti, Porsche, Land Rover, Jaguar, Volvo . Наприклад, невеликі автомобілі, такі як Audi 1 або Mini Cooper, міг ут коштувати 30 тис. євро, а позашляховики починаються від 50-60 тис. дол. Але основним фактором, підкреслю, все ж є бренд ", - розповів 112.ua Олег Оленіцкій.
Відзначимо, що за даними RST.ua і AUTO-Consulting, Toyota була лідером продажів серед нових автомобілів і на протязі всього 2017 року, причому найбільш продаваними були всі ті ж Toyota RAV4 і Toyota Camry. На другому місці тримався Volkswagen Golf. Після Renault Duster і Skoda Rapid на 6-м і 7-м місці за обсягами продажів знаходилися Nissan Qashqai (540 тис. Грн), а також Kia Sportage (625 тис. Грн).
AUTO-Consulting
Директор AUTO-Consulting підкреслив, що про загальний добробут і поліпшення фінансового становища українців говорити нині не доводиться - тільки певних верств. "Я хочу підкреслити, що показово: в обсязі продажів нових автомобілів близько 40% продажів доводилося на юридичні особи. Фізособи в більшості орієнтовані або на б / у автомобілі, або на авто з" евробляхамі ", що відображає загальне нерайдужні стан справ в економіці" , - сказав Оленіцкій.
Автокредити завмерли
У колишні роки потужним драйвером для розвитку авторинку було банківське кредитування на придбання нових автомобілів, відзначили експерти. "Зараз на нові автомобілі, придбані в кредит, доводиться не більше 15% ринку, що, безумовно, досить низький відсоток. У 2007-2008 рр. Показник доходив і до 40-45%", - сказав Олег Оленіцкій, зазначивши, що банки пропонують кредити під високі ставки, плюс автокредитування є тільки в гривні. Також, на думку експерта, люди стали набагато обережніше з кредитами після кризи 2008 року.
Зниження обсягів автокредитування в 2014-2016 році відображено і в статистиці Нацбанку, сказала виконавчий директор Незалежної асоціації банків Олена Коробкова. Основними причинами, за її словами, були економічна криза, девальвація гривні, зниження реальних доходів населення, а також збільшення ставок (за кредитами, - ред.). Експерт зазначила певне пожвавлення в секторі банківського кредитування покупок авто в 2017 році. На її думку, це було пов'язано з тим, що ставки по кредитах трохи знизилися.
НБУ
"У зв'язку з поступовим зростанням реальних доходів населення і підвищенням соціальних стандартів державою, в 2018 році платоспроможність буде рости, а одночасно з цим і попит на кредити", - повідомила Коробкова. У той же час виконавчий директор Незалежної асоціації банків зазначила, що якщо не відбудеться кардинальних змін, темпи зростання сектора не будуть оптимістичними: як і всі види споживчого кредитування в країні, його буде стримувати жорстка монетарна політика НБУ.
Олена Голубєва