Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

В'язкість масла: що означають цифри, таблиця в'язкості по температурі, кінематична в'язкість

  1. Для чого використовується масло?
  2. Індекс в'язкості масла
  3. Кінематична і динамічна в'язкості
  4. Розшифровка позначення моторного масла
  5. стандарт API
  6. Що одному двигуну добре, то іншому загрожує ремонтом
  7. Що відбувається в момент запуску двигуна?
  8. В'язкість моторного масла в робочих температурах
  9. Наслідки заливки масла підвищеної в'язкості
  10. Занадто низька в'язкість: чи небезпечна вона?
  11. Стабілізатори густоти масла
  12. Різновиди спеціальних мастил, що застосовуються на виробництвах
  13. Висновки

Наша сеть партнеров Banwar

Вибір моторного масла - серйозне завдання для кожного автолюбителя. І головний параметр, за яким повинен здійснюватися підбір - це в'язкість масла. В'язкість масла характеризує ступінь густоти моторної рідини і її здатність зберігати свої властивості при температурних перепадах.

Спробуємо розібратися, в яких одиницях повинна вимірюватися в'язкість, які функції вона виконує і чому вона відіграє величезну роль в роботі всієї рухової системи.

Для чого використовується масло?

Робота двигуна внутрішнього згоряння передбачає безперервну взаємодію його конструктивних елементів. Уявімо на секунду, що мотор працює "на суху". Що з ним станеться? По-перше, сила тертя підвищить температуру всередині пристрою. По-друге, відбудеться деформація і знос деталей. І, нарешті, все це призведе до повної зупинки ДВС і неможливості його подальшого використання. Правильно підібране моторне масло виконує наступні функції:

Правильно підібране моторне масло виконує наступні функції:

Робота моторного масла

  • захищає мотор від перегріву,
  • запобігає швидкий знос механізмів,
  • перешкоджає утворенню корозії,
  • виводить нагар, сажу і продукти згоряння палива за межі рухової системи,
  • сприяє збільшенню ресурсу силового агрегату.

Таким чином, нормальне функціонування моторного відсіку без змазує рідини неможливо.

Важливо! Заливати в мотор транспортного засобу потрібно тільки те масло, в'язкість якого відповідає вимогам автовиробників. У цьому випадку коефіцієнт корисної дії буде максимальним, а знос робочих вузлів - мінімальним. Довіряти думкам продавців-консультантів, друзів і фахівців автосервісів, якщо вони розходяться з інструкцією до автомобіля, не варто. Адже тільки виробник може знати напевно, що варто заправляти мотор.

Індекс в'язкості масла

Поняття в'язкості масел на увазі здатність рідини до тягучість. Визначається вона за допомогою індексу в'язкості. Індекс в'язкості масла - це величина, що показує ступінь тягучість масляної рідини при температурних змінах. Мастила, що мають високий ступінь в'язкості, мають такі властивості:

Мастила, що мають високий ступінь в'язкості, мають такі властивості:

в'язкість масла

  • при холодному запуску двигуна захисна плівка має сильну плинність, що забезпечує швидке і рівномірний розподіл мастила по всій робочій поверхні;
  • нагрів двигуна викликає збільшення в'язкості плівки. Така властивість дозволяє утримувати захисну плівку на поверхнях деталей, що рухаються.

Тобто масла з високим значенням індексу в'язкості легко адаптуються під температурні перевантаження, в той час як низький індекс в'язкості моторного масла свідчить про менших здібностях. Такі речовини мають більш рідкий стан і утворюють на деталях тонку захисну плівку. В умовах негативних температур моторна рідина з низьким індексом в'язкості утруднить пуск силового агрегату, а при високотемпературних режимах не зможе запобігти велику силу тертя.

Розрахунок індексу в'язкості здійснюється за ГОСТом 25371-82. Розрахувати його можна за допомогою онлайн-сервісів мережі Інтернет.

Кінематична і динамічна в'язкості

Ступінь тягучість моторного матеріалу визначається двома показниками - кінематичної і динамічної вязкостямі.

Ступінь тягучість моторного матеріалу визначається двома показниками - кінематичної і динамічної вязкостямі

Моторне масло

Кінематична в'язкість масла - показник, що відображає його плинність при нормальних (+40 градусів Цельсія) і високих (+100 градусів Цельсія) температурах. Методика вимірювання даної величини грунтується на використанні капілярного віскозиметра. За допомогою приладу вимірюється час, необхідний для закінчення масляної жідкостіпрі заданих температурах. Вимірюється кінематична в'язкість в мм2 / с.

Динамічна в'язкість масла також обчислюється досвідченим шляхом. Вона показує силу опору масляної рідини, що виникає під час руху двох шарів масла, віддалених одна від одної на відстані 1 сантиметра і рухаються зі швидкістю 1 см / с. Одиниці виміру цієї величини - Паскаль-секунди.

Визначення в'язкості масла повинно проходити в різних температурних умовах, тому що рідина не стабільна і змінює свої властивості при низьких і високих температурах.

Таблиця в'язкості моторних масел по температурі представлена ​​нижче.

Таблиця в'язкості моторних масел по температурі представлена ​​нижче

Таблиця в'язкості моторних масел по температурі

Розшифровка позначення моторного масла

Як зазначалося раніше, в'язкість - це основний параметр захисної рідини, що характеризує її здатність забезпечувати працездатність автомобіля в різних кліматичних умовах.

Згідно з міжнародною системою класифікації SAE, моторні мастила можуть бути трьох видів: зимові, літні та всесезонні.

Схема вивчення етикетки автомастила

Масло, призначене для зимового використання, маркується цифрою і буквою W, наприклад, 5W, 10W, 15W. Перший символ маркування вказує на діапазон негативних робочих температур. Буква W - від англійського слова "Winter" - зима - інформує покупця про можливості використання мастила в суворих низькотемпературних умовах. Вона має велику плинність, ніж річний аналог, для того, щоб забезпечити легкий запуск при низьких температурах. Рідка плівка миттєво обволікає холодні елементи і полегшує їх прокрутку.

Межа негативних температур, при яких масло зберігає працездатність наступний: для 0W - (-40) градусів Цельсія, для 5W - (-35) градусів, для 10W - (-25) градусів, для 15W - (-35) градусів.

Літня рідина має високу в'язкість, що дозволяє плівці міцніше "триматися" на робочих елементах. В умовах дуже високих температур таке масло рівномірно розтікається по робочій поверхні деталей і захищає їх від сильного зносу. Позначається таке масло цифрами, наприклад, 20,30,40 і т.д. Дана цифра характеризує високотемпературний межа, в якому рідина зберігає свої властивості.

Важливо! Що означають цифри? Цифри річного параметра ні в якому разі не означають максимальну температуру, при якій можлива робота автомобіля. Вони - умовні, і до градусної шкалою відношення не мають.

Масло з в'язкістю 30 нормально функціонує при температурі навколишнього середовища до +30 градусів за Цельсієм, 40 - до +45 градусів, 50 - до +50 градусів.

Розпізнати універсальне масло просто: його маркування включає дві цифри і букву W між ними, наприклад, 5w30. Його використання має на увазі будь-які кліматичні умови, будь то сувора зима або спекотне літо. В обох випадках, масло буде підлаштовуватися під зміни і зберігати працездатність всієї рухової системи.

До речі, кліматичний діапазон універсального масла визначається просто. Наприклад, для 5W30 він варіюються в межах від мінус 35 до +30 градусів Цельсія.

Всесезонні масла зручні у використанні, тому на прилавках автомагазинів вони зустрічаються частіше літніх і зимових варіантів.

Для того щоб мати більш повне уявлення про те, яка в'язкість моторного масла доречна в вашому регіоні, нижче представлена ​​таблиця, що показує діапазон робочих температур для кожного типу змазує рідини.

Усереднені діапазони працездатності масел

стандарт API

Розібравшись, що означають цифри в в'язкості масла перейдемо до наступного стандарту. Класифікація моторного масла по в'язкості зачіпає також стандарт API. Залежно від типу двигуна, позначення API починається з букви S або C. S має на увазі бензинові мотори, С - дизельні. Друга буква класифікації вказує на клас якості моторного масла. І чим далі ця літера розміщена від початку алфавіту, тим краще якість захисної рідини.

Для бензинових рухових систем існую такі позначення:

стандарт API

  • SC-рік випуску до 1964 р
  • SD-рік випуску з 1964 по 1968 рр.
  • SE-рік випуску з 1969 по 1972 рр.
  • SF-рік випуску з 1973 по 1988 рр.
  • SG-рік випуску з 1989 по 1994 рр.
  • SH-рік випуску з 1995 по 1996 рр.
  • SJ-рік випуску з 1997 по 2000 рр.
  • SL-рік випуску з 2001 по 2003 р
  • SM-рік випуску після 2004 р
  • SN-авто, обладнані сучасною системою нейтралізації вихлопних газів.

Для дизельних:

  • CB-рік випуску до 1961 р
  • CC-рік випускадо 1983 р
  • CD-рік випускадо 1990 р
  • CE-рік випускадо 1990 року, (турбований мотор).
  • CF-рік випускас 1990 року, (турбований мотор).
  • CG-4-рік випускас 1994 р (турбований мотор).
  • CH-4-рік випускас 1998 р
  • CI-4 - сучасні авто (турбований мотор).
  • CI-4 plus - значно вище клас.

Що одному двигуну добре, то іншому загрожує ремонтом

Моторне масло

Багато автовласників впевнені, що вибирати варто більш в'язкі масла, адже вони - запорука довговічної роботи двигуна. Це серйозна помилка. Так, фахівці заливають під капоти гоночних болідів масло з великим ступенем тягучість для досягнення максимального ресурсу силового агрегату. Але звичайні легкові машини обладнані іншою системою, яка просто захлинеться при надмірній густоті захисної плівки.

Про те, яку в'язкість масла допустимо використовувати в двигуні тієї чи іншої машини, описано в будь-якому керівництві по експлуатації.

Адже до запуску масових продажів моделей, автовиробники проводили велику кількість тестів, з огляду на можливі режими їзди і експлуатацію технічного засобу в різних кліматичних умовах. Завдяки аналізу поведінки мотора і його здатності підтримувати стабільну роботу в тих чи інших умовах, інженери встановлювали допустимі параметри моторної мастила. Відхилення від них може спровокувати зниження потужності рухової системи, її перегрів, збільшення витрати палива і багато іншого. Адже до запуску масових продажів моделей, автовиробники проводили велику кількість тестів, з огляду на можливі режими їзди і експлуатацію технічного засобу в різних кліматичних умовах

Моторне масло в двигуні

Чому клас в'язкості так важливий в роботі механізмів? Уявіть на хвилину мотор зсередини: між циліндрами і поршнем є зазор, величина якого повинна допускати можливе розширення деталей від високотемпературних перепадів. Але для максимального коефіцієнта корисної дії цей зазор повинен мати мінімальне значення, запобігаючи потрапляння в рухову систему вихлопних газів, що утворюються під час горіння паливної суміші. Для того, щоб корпус поршня не нагрівається від зіткнення з циліндрами, і використовується моторна мастило.

Рівень в'язкості масла повинен забезпечувати працездатність кожного елемента рухової системи. Виробники силових агрегатів повинні домогтися оптимального співвідношення мінімального зазору між труться деталями та масляної пленой, запобігаючи передчасному зносу елементів і підвищуючи робочий ресурс двигуна. Погодьтеся, довіряти офіційним представникам автомобільної марки безпечніше, знаючи, яким шляхом ці знання були отримані, ніж вірити "досвідченим" автомобілістам, що покладається на інтуїцію.

Що відбувається в момент запуску двигуна?

Якщо ваш "залізний друг" простояв всю ніч на морозі, то на ранок показник в'язкості залитого в нього масла буде в кілька разів вище розрахункової робочої величини. Відповідно, товщина захисної плівки буде перевищувати зазори між елементами. У момент запуску холодного двигуна відбувається падіння його потужності і підвищення температури всередині нього. Таким чином, виникає прогрів мотора.

Важливо! Під час прогріву не можна давати йому підвищене навантаження. Занадто густий мастильний склад ускладнить рух основних механізмів і призведе до скорочення терміну експлуатації автомобіля.

В'язкість моторного масла в робочих температурах

Після того, як двигун прогрівся, активується система охолодження. Один цикл роботи двигуна виглядає наступним чином:

  1. Натиск на педаль газу підвищує обороти мотора і збільшує навантаження на нього, в результаті чого збільшується сила тертя деталей (тому що занадто в'язка рідина ще не встигла потрапити в междетальние зазори),
  2. температура масла підвищується,
  3. ступінь його в'язкості знижується (збільшується плинність),
  4. товщина масляного шару зменшується (просочується в междетальние зазори),
  5. сила тертя знижується,
  6. температура масляної плівки знижується (частково за допомогою охолоджуючої системи).

За таким принципом працює будь-рухова система.

За таким принципом працює будь-рухова система

В'язкість моторних масел при температурі - 20 градусів

Залежність в'язкості масла від робочої температури очевидна. Так само, як очевидно те, що високий рівень захисту двигуна не повинен знижуватися протягом усього періоду експлуатації. Найменше відхилення від норми може призвести до зникнення моторної плівки, що в свою чергу негативно позначиться на "беззахисною" деталі.

Кожен двигун внутрішнього згоряння, хоч і має схожу конструкцію, але має унікальний набір споживчих властивостей: потужністю, економічністю, екологічністю і величиною крутного моменту. Пояснюються ці відмінності різницею моторних зазорів і робочих температур.

Для того, щоб максимально точно підібрати масло для транспортного засобу, були розроблені міжнародні класифікації моторних рідин.

Передбачена стандартом SAE класифікація інформує автовласників про усереднений діапазоні робочих температур. Більш чітке уявлення про можливості використання мастильної рідини в певних автомобілях дають класифікації API, ACEA і т.д.

Наслідки заливки масла підвищеної в'язкості

Бувають випадки, коли автовласники, не знають, як визначити необхідну в'язкість моторного масла для свого автомобіля, і заливають то, яке радять продавці. Що трапиться, якщо тягучість виявиться вище необхідної?

Що трапиться, якщо тягучість виявиться вище необхідної

Порівняння в'язкості моторних масел

Якщо в добре прогрітому двигуні "хлюпається" масло із завищеною тягучість, то для мотора небезпеки не виникає (при нормальних обертах). В цьому випадку, просто підвищиться температура всередині агрегату, що призведе до зниження в'язкості мастила. Тобто ситуація прийде в норму. Але! Регулярне повторення даної схеми помітно знизить моторесурс.

Якщо різко "дати газу", викликавши збільшення оборотів, ступінь в'язкості рідини не буде відповідати температурі. Це призведе до перевищення максимально допустимої температури в моторному відсіку. Перегрів викличе підвищення сили тертя і зниження зносостійкості деталей. До речі, саме масло також втратить свої властивості за досить короткий проміжок часу.

Про те, що в'язкість масла не підійшла транспортному засобу, моментально дізнатися ви не зможете.

Перші "симптоми" з'являться лише через 100-150 тисяч км пробігу. І головним показником стане збільшення зазорів між деталями. Однак, безумовно зв'язати завищену в'язкість і швидке зниження ресурсу мотора не зможуть навіть досвідчені фахівці. Саме з цієї причини офіційні автомайстерні часто нехтують вимогами виробників транспортних засобів. До того ж їм вигідно виробляти ремонт силових агрегатів автомобілів, у яких вже закінчився термін гарантійного обслуговування. Ось чому вибір ступеня в'язкості масла - складне завдання для кожного автолюбителя.

Занадто низька в'язкість: чи небезпечна вона?

Моторне масло

Погубити бензинові і дизельні двигуни може низький ступінь в'язкості. Цей факт пояснюється тим, що при підвищених робочих температурах і навантаженнях на мотор плинність огортає плівки підвищується, в результаті чого не без того рідка захист просто "оголює" деталі. Результат: підвищення сили тертя, збільшення витрат ПММ, деформація механізмів. Довга експлуатація автомобіля з залитої нізковязкостной рідиною неможлива - його заклинить практично відразу.

Деякі сучасні моделі моторів припускають використання так званих "енергозберігаючих" масел, що мають знижену в'язкість. Але використовувати їх можна тільки якщо є спеціальні допуски автовиробників: ACEA A1, B1 і ACEA A5, B5.

Стабілізатори густоти масла

Через постійні температурних перевантажень в'язкість масла поступово починає зменшується. І допомогти відновити її можуть спеціальні стабілізатори. Їх допустимо використовувати в двигунах будь-якого типу, знос яких досяг середнього або високого рівня.

Стабілізатори дозволяють:

стабілізатори

  • збільшувати в'язкість захисної плівки,
  • знижувати кількість нагару і відкладень на циліндрах двигуна,
  • скорочувати викид шкідливих речовин в атмосферу,
  • відновлювати захисний масляний шар,
  • досягати «безшумності» в роботі двигуна,
  • запобігати процеси окислення всередині корпусу мотора.

Використання стабілізаторів дозволяє не тільки збільшити термін між «олійними» замінами, але і відновити втрачені корисні властивості захисного шару.

Різновиди спеціальних мастил, що застосовуються на виробництвах

Мастило веретенного машинного виду має нізковязкостнимі властивостями. Використання такого захисту раціонально на моторах, що мають слабку навантаження і працюють на великих швидкостях. Найчастіше, застосовується така мастило в текстильному виробництві.

Турбинная мастило. Ее головна особлівість Полягає захисту всех працюючих механізмів від окислення и передчасно знос. Оптимальна в'язкість турбінного масла дозволяє використовувати його в турбокомпресорних приводах, газових, парових та гідравлічних турбінах.

Гідравлічний насос

ВМГЗ або всесезонна гідравлічна загущенное масло. Така рідина ідеально підходить для техніки, яка використовується в районах Сибіру, ​​Крайньої Півночі і Далекого Сходу. Призначено таке масло двигунів внутрішньої згоряння, обладнаним гідравлічними приводами. ВМГЗ непідрозділяють на річні і зимові масла, тому що його застосування має на увазі тільки низькотемпературний клімат.

В якості сировини для гідромасла виступають маловязкие компоненти, що містять мінеральну основу. Для того, щоб масло досягло потрібної консистенції, в нього додають спеціальні присадки.

В'язкість гідравлічного масла представлена ​​в таблиці нижче.

Таблиця в'язкості гідравлічних масел

ОйлРайт - іще одна змащування, що застосовується для консервації і обробки механізмів. Вона має водостійку графітову основу і зберігає свої властивості в діапазоні температур від мінус 20 градусів Цельсія до плюс 70 градусів Цельсія.

Висновки

Однозначної відповіді на питання: "яка в'язкість моторного масла найкраща?" Немає і не може бути. Вся справа в тому, що потрібна ступінь тягучість для кожного механізму - будь то ткацький верстат або мотор гоночного боліда - своя, і визначити її "навмання" не можна. Необхідні параметри змащувальних рідин обчислюються виробниками досвідченим шляхом, тому при виборі рідини для свого транспортного засобу в першу чергу керуєтеся вказівками розробника. А вже після цього ви можете звернутися до таблиці в'язкості моторних масел по температурі.

Для чого використовується масло?
Для чого використовується масло?
Що з ним станеться?
Що означають цифри?
Що відбувається в момент запуску двигуна?
Що трапиться, якщо тягучість виявиться вище необхідної?
Занадто низька в'язкість: чи небезпечна вона?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов