- У ПАР створили глибоко модифікований тягач «Scania R900 Kivara»
- «Mercedes» випустить електричну модель популярного фургона «Sprinter»
- У цьому році на дорогах Швеції з'являться безпілотні вантажівки
- «Scania» здійснює прорив
- У Китаї спущено на воду перший в світі вантажний електросудно
Наша сеть партнеров Banwar
З дитинства ми знаємо, що найбільший вантажівка в світі випускається білоруським заводом БелАЗ. Однак насправді в сегменті найбільш великих машин йде неабияка конкурентна боротьба, перемога в якій періодично дістається різним світовим брендам. Сам БелАЗ лише недавно повернув собі першість, випустивши нову модель. Однак чи довго йому займати лідируючу позицію? Відповідь на це питання можна отримати, якщо розглянути найближчих конкурентів найбільшого вантажівки в світі.
Світовий лідер У 2013 році автозавод БелАЗ вперше показав машину з цифровим індексом 75710, яка відразу була внесена в світову книгу рекордів. Приводом для цього стала демонстрація неймовірною вантажопідйомності - автомобіль проїхав кілька кіл на полігоні і навіть подолав круті підйоми, хоча в його кузові знаходився баласт загальною масою 503,5 тонни! Вантажівка був побудований в єдиному екземплярі для гірничодобувної корпорації «Сибірський діловий союз», що займається розробкою кар'єрних родовищ. Однак уже в 2014 році після проходження процедури міжнародної сертифікації завод оголосив про прийом замовлень від усіх бажаючих.
Найбільша вантажна машина в світі оснащується двома титанічними моторами, які постачає німецька компанія MTU - відомий виробник суднових дизелів найбільш високої потужності. Продуктивність кожного досягає 2330 кінських сил, а сумарний витрата палива становить 500-600 літрів на годину. При русі по рівній поверхні водій вантажівки може відключити один з дизелів, знизивши витрати пального приблизно до 300 літрів на годину. Показник витрати палива автомобіля не дарма вказується за одиницю часу, адже двигуни пов'язані не зі звичною трансмісією, а з генераторами, що виробляють електрику. Колеса ж наводяться в рух електромоторами, оскільки така схема набагато надійніше і дозволяє отримати більший крутний момент зі старту.
Внутрішнього оснащення найбільшого вантажівки в світі позаздрять інші преміальні легковика. Тут є просунута система кондиціонування і обігріву, здатна працювати в межах -50 ... + 50 оС, камери кругового огляду, а також автоматичний комплекс пожежогасіння, здатний при активації залити піною площу, яку можна порівняти з футбольним стадіоном. Водієві допомагає керувати гігантським вантажівкою найбільш сучасна електроніка - вона навіть попередить його про наближення до високовольтної лінії електропередач, і підкаже, коли на підйомі машина починає втрачати швидкість до небезпечної межі. За одиничного замовлення для БелАЗ французька компанія Michelin виготовляє безкамерні шини діаметром більше 4 метрів і масою, що перевищує 5 тонн. У кар'єрі рекордів не ставлять, а працюють на витривалість, тому білоруські інженери обмежили вантажопідйомність автомобіля рівнем в 450 тонн. Сумарна маса вантажівки з повним кузовом породи досягає 810 тонн, але за рахунок застосування 8 коліс машина надає навіть менший тиск на грунт, ніж 360-тонник і не провалюється навіть в розкислу після проливних дощів грунт.
Допустима швидкість автомобіля дорівнює 64 км / год з повним навантаженням - проте навіть на порожньому самоскиді розігнатися швидше не вийде, оскільки цього не допустить електронний обмежувач. Цікаво, що ширина і висота вантажівки лише трохи перевищують показники кар'єрного транспорту з меншою місткістю - при постановці технічного завдання замовник вказав, що машина повинна вміщуватися в стандартний ремонтний бокс. Зовні автомобіль добре пізнаваний - його переднє облицювання забезпечена вісьмома прожекторами величезної потужності, які дозволяють працювати навіть вночі або при проливним дощем, який нерідко можна спостерігати в Сибіру. Крім того, дізнатися транспортний засіб можна і за характерною біло-жовто-синьої забарвленням, характерної для білоруського бренду. Вартість машини не називається - потенційним покупцям пропонують обговорити її при постановці технічного завдання, оскільки машина може комплектуватися різними електронними пристроями та іншими агрегатами.
Основні конкуренти
Подібні за розміром більші вантажні машини виробляють також кілька компаній зі світовим ім'ям. Хорошим прикладом є автомобіль Caterpillar 797F, який займав лідируючу позицію по вантажопідйомності в останні кілька років. Його платформа вміщує до 363 тонн породи, а повна маса становить 624 тонни. В якості приводу використовується мотор V20 об'ємом 106 літрів і потужністю 3793 кінських сил. Цікаво, що компанія Caterpillar залишилася останньою в світі, що виробляє кар'єрні самоскиди з гідромеханічної, а не електричною трансмісією. Тому і витрата палива вимірюється в розрахунку на пройдений шлях - у такого титанічного вантажівки він дорівнює 784 л / 100 км.
Якщо говорити про найбільш високотехнологічному кар'єрному самоскиді світу, то їм стане Liebherr T284. Застосування в його виробництві сучасних металевих сплавів дозволило підвищити вантажопідйомність до 363 тонн при своїй масі, що становить всього 237 тонн. Мотор автомобіля розроблений інженерами компанії Liebherr - він має 20 циліндрів і розвиває потужність, що перевищує 4000 кінських сил. Високопродуктивний електропривод рульового управління автомобіля дає можливість розгорнути вантажівка буквально на місці - для цього йому досить радіусу 17,2 метра. Повний перекидання вантажної платформи машини забирає лише 50 секунд - не дивно, що за автомобіль просять не менше 4 мільйонів доларів. Наздогнати і перегнати!
В середньому, кожна з названих компаній випускає нову модель вантажівки кожні 3-4 роки, тому нового витка боротьби за найвищу вантажопідйомність можна чекати вже незабаром. Розвиток сучасних технологій дозволяє зрозуміти, що роль людини в управлінні таким технологічним транспортом зводиться до мінімуму. Найімовірніше, вже через 15-20 років ми побачимо справжнього автомобільного монстра вантажопідйомністю більше 1000 тонн, контроль якого буде довірено автоматизованої електронної системи. Поки ж можна спостерігати за тим, як поступово підвищується допустиме навантаження кар'єрних автомобілів, роблячи проведення гірничих робіт все більш прибутковим. У своєрідній «гонці озброєнь» беруть участь не тільки названі компанії, але Отже виробники вантажівок, як: Komatsu; Lectra Haul; Terex.
У ПАР створили глибоко модифікований тягач «Scania R900 Kivara»
Фотографії глибоко модифікованого тягача «Scania», названого KIVARA, з'явилися на безлічі бразильських інформаційних порталів. Цей проект був створений південно-африканської компанією «Bayside Truck and Trailer Solutions», яка спеціалізується на ремонті і тюнінгу вантажівок.
2018-04-19 1 186
«Mercedes» випустить електричну модель популярного фургона «Sprinter»
«Mercedes-Benz» анонсував електричну модель фургона «Sprinter», який дуже популярний серед європейських комунальних підприємств і компаній, що займаються доставкою. Деталей про те, яким буде eSprinter, поки немає. Передбачається, що «Mercedes» буде пропонувати фургони в самих різних комплектаціях, в залежності від потреб кожної організації. Відомо, що це буде «міська модель», не розрахована на далекі переїзди.
2018-02-08 252
У цьому році на дорогах Швеції з'являться безпілотні вантажівки
Невеликі електрогрузовікі шведського стартапу «Einride» можуть почати безпілотне функціонування вже в цьому році. Всього півроку тому компанія представила прототип свого вантажного транспорту, тепер Gas2 повідомляє, що вже діючі зразки готові виїжджати на вулиці.
2018-02-07 870
«Scania» здійснює прорив
Для проведення тестування автономної вантажної техніки в Стокгольмі була використана злітно-посадкова смуга, на якій перевіряли ефективність гальмівної системи, а також здатність автономних машин реагувати на появу сторонніх автомобілів.
2018-02-06 730
У Китаї спущено на воду перший в світі вантажний електросудно
У Китаї, на верфі компанії «Guangzhou Shipyard International Company Ltd», спущено на воду перший в світі вантажний електросудно.
2017-11-20 295
Однак чи довго йому займати лідируючу позицію?