Наша сеть партнеров Banwar
Всім відомо, що механічна коробка (МКПП) як правило, має п'ять швидкостей, коробка "автомат" - близько восьми, а ось що таке варіатор і скільки у нього передач? Відповідь не кожному відомий, насправді варіатор має безліч передач.
Сьогодні озброївшись усіма своїми знаннями, а також знаннями фахівців, хочу поговорити про те, що таке варіатор, і в чому власне полягає його перевага перед аналогами, такими як МКПП і АКПП.
Варіатор - це по суті передає між колесами і двигуном пристрій, який здатний дуже плавно міняти швидкість обертання ведучого, а також відомого диска. Пристрої такого типу давно використовуються виробниками мопедів, скутерів, а також водних і снігових мотоциклів. Незважаючи на те, що на сучасний автомобіль варіатор "перекочував" досить давно, а якщо точніше то в середині минулого століття, його по-справжньому активне впровадження і розвиток в автоіндустрії відбулося порівняно недавно.
У питанні варіатор або автомат слід зазначити, що на відміну від автоматичної коробки передач, варіатор починає свій рух більш рівно, нагадуючи розгін потужного електродвигуна. При цьому набір швидкості відбувається без будь-яких провалів, супроводжуючись лише ледве чутним наростаючим шумом. Автомобіль, оснащений варіатором, як правило, прискорюється набагато стрімкіше своїх більш потужних побратимів, оскільки не витрачає "дорогоцінний" час на перемикання передач. Доведено, що в питанні хто швидше набирає обертів, варіатор або автомат, перший буде безумовним лідером.
Автомобіль оснащений варіатором більш лояльно ставитися до помилок свого господаря - наприклад, він ніколи не затихне на світлофорі, і вже точно не покотиться назад під час підйому, крім того, процес зрушення завжди буде плавним, в незалежності від навичок і вміння самого власника. Завдяки всього двом педалей, так само як і у автоматичних коробках, малоймовірний ризик переплутати педалі, це більшою мірою стосується автомобілістів-новачків.
Деякі вимогливі автомобілісти засуджують варіатор за постійне рівне, так би мовити «дзижчання» мотора, присутнє у всіх режимах роботи двигуна. Відсутність спортивного «рику» під час різкого прискорення також грає не на користь в питанні варіатор або автомат. Дійсним цінителям не по собі, коли автомобіль, ніби й зовсім з неробочим двигуном, починає стрімко прискорюватися. Це, на мій погляд, не можна вважати повноцінним недоліком, оскільки "гарчання" несе чисто естетичну насолоду і ні в якому разі не впливає на динамічні властивості автомобіля.
Цей "недолік" пояснюється досить просто, вся справа в тому, що розумна електроніка не дозволяє мотору досягати критичних точок, своєчасно оптимізуючи його роботу, змушуючи функціонувати в оптимальному режимі з номінальною потужністю. Для справжніх цінителів класичних КПП виробником передбачена можливість використання «типтроника», який емулює перемикання фіксованих швидкостей. Крім того, для тих, хто жадає мощі, і швидкості, варіатор обладнаний функцією аналогічної «кік-даун», яка властива для АКПП . Іншими словами, після різкого натискання педалі газу до упору, відбувається миттєве зміна передавального числа, що дозволяє автомобілю блискавично прискорюватися.
З огляду на все вищевикладене, можна зробити висновок і відповісти на питання, що краще варіатор або автомат. Безумовно, автомобіль з варіатором має безліч переваг в порівнянні з автомобілями, оснащеними аналогічними коробками перемикання передач.
Отже, перерахуємо їх:
- Швидший розгін.
- Економія пального .
- Більш оптимізована навантаження на двигун, а також інші елементи приводу.
- За рахунок того, що управляє роботою двигуна електроніка, його режим роботи можна характеризувати як «щадний», що власне для власника означає - дешевше і рідкісне обслуговування і малоймовірний ремонт варіатора.
- Крім усього іншого рівень шкідливих речовин у відпрацьованих газах автомобіля з варіатором набагато нижче, ніж в аналогічних моделях з АКПП або МКПП .
- Шум, що видається автомобілем з варіатором, майже вдвічі тихіше, ніж у звичайних авто.
Однак розглянувши гідності варіатора, не вказавши його недоліків, було б нечесно по відношенню до автоматичних коробок передач і "механіці", тому представляю вашій увазі ряд недоліків, якими на жаль володіє цей пристрій:
- Варіатором не прийнято агрегатувати автомобілі, що мають потужні двигуна, хоча в продажу вже з'явилися деякі екземпляри;
- На відміну від "автомата", варіатор наповнюється спеціальною рідиною, яка коштує дорожче звичайного трансмісійного масла і вимагає постійного точного контролю рівня і не підлягає заміні на схоже від будь-якої іншої моделі автомобіля.
- після відключення акумулятора протягом приблизно 100 км., відбувається примусова калібрування варіатора для його оптимальної і правильної роботи.
- Ремонт варіатора - дуже дорогий, а "умільців" здатних його зробити, як слід - дуже мало.
- Є також обмеження щодо буксирування автомобіля з варіатором, а також щодо буксирування таким автомобілем якогось причепа або іншого ТЗ.
- Правильна робота варіатора безпосередньо залежить від сигналів безлічі датчиків, таких як: датчик тиску, датчик швидкості, датчик ABS, датчик положення коленвала. У разі виходу з ладу хоча б одного з них, може спричинити за собою цілий ланцюжок проблем, а також неправильну роботу даної трансмісії.
Хот як би там не було, на думку більшості фахівців, майбутнє - без сумніву, за варіатором, саме він стане гідною заміною всім звичної "механіці" і роботизованим коробок передач, а також їх близьким побратимам "автоматам".
Тепер кілька слушних порад, дотримуючись яких можна уникнути такої неприємної процедури, як ремонт варіатора, забезпечивши йому оптимальні для роботи умови:
- Уникайте зайвих навантажень в зимову пору року, особливо на початку руху. Перш за все, потрібно дати всім елементам як слід прогрітися.
- Постійно стежити за станом і рівнем рідини, і вчасно проводити її заміну.
- Слід уникати різких навантажень під час старту, пам'ятайте, ця трансмісія не адаптована для гонок.
- Регулярно проводите візуальний огляд всіх датчиків і перевіряйте їх цілісність і працездатність.
- І останнє, мабуть, найголовніше, в разі виникнення будь-яких проблем з варіатором - негайно зверніться до фахівця і ні в якому разі не намагайтеся зробити ремонт варіатора своїми руками, повірте, нічого доброго з цього не вийде.