Наша сеть партнеров Banwar
Неможливо уявити собі роботу будь-якого автомобіля, без будь-яких приладів, що працюють від електричного струму. Починаючи від самого основного - подачі іскри, і закінчуючи другорядними функціями, впливають на комфорт водія і пасажирів - підігрів сидінь, ЖК монітор і аудіосистема, GPS - навігатор і т.д., всі вони вимагають певної сили струму, для своєї роботи.
В автомобілі ВАЗ 2108, не так вже й багато електричних приладів, але все ж, їм потрібна постійна підзарядка. Звідки вона береться, яким чином поступає на кожен прилад, які способи запобігання має і т.д., ми розглянемо в даній статті.
Пристрій і принцип дії
Для початку, потрібно визначити: який тип харчування двигуна, в даний момент підлягає обговоренню. Адже карбюратор і інжектор, має абсолютно різну будову, і у кожного з них, своя схема живлення. Ми ж з Вами, будемо говорити про тип харчування двигуна ВАЗ 2108 - карбюратор.
Свій початок, проводка бере від акумуляторної батареї. Зазвичай, встановлюється батарея потужністю 12 вольт (6 ампер). По дорозі до різних приладів, електрику проходить через блок запобіжників. Далі, воно стабілізує свою потужність, за рахунок ряду приладів: комутатор, вольтмер і економетр.
Після цього, схема електрики розподіляється, безпосередньо, по основних вузлів приладів ВАЗ 2108. Почнемо з освітлювальних приладів. До них відносяться: лампочки габаритів, ближнього світла і дальнього світла, підкапотний освітлення, задні фари, поворотники, підсвічування салону, і освітлення номерного знака. Кожен, з перерахованих вище елементів, отримує різну кількість енергії. Наприклад, на дальнє світло, сила струму буде потужнішим, ніж на габарити.
Повна схема проводки на Lada 2107
Що стосується роботи двигуна ВАЗ 2108, то для неї, потрібні такі прилади: генератор, системи управління, що відповідають за карбюратор, стартер, котушка запалювання, трамблер і свічки. Схема проводки, передає електрику з котушки запалювання, на свічки. При цьому, під час роботи двигуна, включається робота генератора. Трамблер, відповідає за розподіл іскри, між камерами згоряння циліндрів. У кожного циліндра, є своя чергу робочого ходу, яку визначає схема двигуна.
Системи управління, відповідальні за карбюратор, повинні вчасно відкривати заслінки, допомагаючи утворювати в камері поплавця, правильну горючу суміш. Також, вони регулюють роботу електромагнітного клапана.
Карбюратор, має більш просту схему електропроводки, ніж інжектор. Це пояснюється тим, що схема інжектора, включає в себе електричне управління уприскуванням, і утворенням суміші, в той час як карбюратор, робить велику частину цієї роботи механічним чином.
Далі, схема електричної напруги в автомобілі ВАЗ 2108, включає в себе прилади, призначені для підвищення безпеки і комфорту їзди. До них відносяться: кондиціонер, пічка, омивач вітрового скла і передніх фар, магнітола, і звуковий сигнал.
Також, в автомобілі ВАЗ 2108 є датчики, що визначають температуру і рівень необхідних для роботи двигуна рідин. Кожен з них, також живиться від акумуляторної батареї. Показники датчиків, виводяться на панель приладів, для того, щоб водій міг їх бачити. Приладова панель ВАЗ 2108, включає в себе 16 лампочок - індикаторів, спідометр і тахометр.
Схема контрольних ламп приладів
несправності
Якщо електрична схема автомобіля, має будь-які несправності, то їх потрібно усувати якомога швидше. Інакше, це може вплинути на стан приладів, за які дана схема відповідає. При несправності, і короткому замиканні, в кращому випадку, який-ні-будь елемент електросистеми вийде з ладу, а в гіршому, автомобіль може спалахнути.
Для того, щоб визначити стан будь-якої системи, потрібно витягнути запобіжник, який відповідає за інформацію, що цікавить Вас ланцюг. Усередині запобіжника знаходиться контакт, який, у разі перепаду напруги або замикання, просто перегорає. В такому випадку, потрібно проводити огляд кожного елемента постраждалої ланцюга. Робити це, краще під наглядом фахівця. Оскільки несправності, пов'язані з електрикою, можуть дуже сумно скінчитися.