- конструкція бензонасоса
- Ознаки виходу бензонасоса з ладу і основні причини поломки
- Доступ до бензонасосу і його демонтаж
- Перевірка контактів проводки і справності електродвигуна
- Перевірка маси, реле і запобіжника
Наша сеть партнеров Banwar
Бензонасос автомобіля ВАЗ 2114 являє собою один з ключових компонентів паливної системи двигуна. Призначений для перекачування бензину до двигуна під тиском близько 300 - 400 кПа (менше значення відповідає 1,5-літрового двигуна, більше - двигуну з робочим об'ємом 1,6 л). Незалежно від застосовуваного типу і гарантій виробника його фактичний термін служби може варіюватися в досить широких межах, так як на нього дуже сильно впливає якість заливається в бак бензину.
З урахуванням цієї особливості в процесі експлуатації агрегат може вийти з ладу і тоді виникає проблема його заміни. В сучасних умовах дана процедура найбільш часто здійснюється в спеціалізованій майстерні з обслуговування. Проте, при наявності бажання, часу і мінімальних слюсарних навичок цю процедуру цілком можна виконати самостійно.
конструкція бензонасоса
Бензонасос розташований безпосередньо в паливному баку і приводиться в дію електричним приводом. Харчування на електромотор подається від бортової мережі ВАЗ 2114. Ключовим компонентом насоса є мембрана, яка при роботі електродвигуна здійснює зворотно-поступальні рухи.
Розташування бензонасоса
Агрегат постійно омивається паливом навіть при його мінімальному рівні в баку. Таке конструктивне виконання цієї частини паливної системи необхідно тому, що працює електродвигун дуже сильно нагрівається, а бензин бере на себе додаткову функцію охолоджувальної рідини.
Ознаки виходу бензонасоса з ладу і основні причини поломки
Бензонасос стає головним підозрюваним на відмову в тих ситуаціях, коли автомобіль раптово глухне прямо в процесі руху. При цьому він може запуститися знову від стартера, але починає видавати незвичайні звуки. На стоянці ВАЗ 2114 може почати запускатися через раз.
Подібна поведінка двигуна може виникнути також з інших причин. Тому в обов'язковому порядку контролюються непрямі ознаки. До таких належать
- відсутність штатного тиску в системі подачі палива;
- двигун починає відчутно смикатися через неправильну подачі бензину в циліндри;
- двигун починає "гарчати" на малих обертах (правда, цей симптом ідентичний як для початку відмови насоса, так і може бути обумовлений сильно забрудненим фільтром тонкого очищення палива).
Найбільш часто в бензонасосі ВАЗ 2114 виходять з ладу запобіжник, реле, електродвигун, система контактів.
Доступ до бензонасосу і його демонтаж
Перед початком робіт для усунення ризику вибуху парів виникнення пожежі потрібно попередньо обов'язково знеструмити автомобіль, знявши з акумулятора мінусову клему. Бензин з бака повністю зливається. Працювати необхідно з відкритими дверима для мінімізації ризику отруєння парами бензину.
демонтаж пристрою
Для доступу до модуля паливного агрегату ВАЗ 2114 слід повністю зняти або відкинути вперед подушку заднього ряду сидінь, під якою на днище кузова знаходиться люк квадратної форми, що закриває бензонасос. Кришка люка кріпиться на двох болтах і закриває сам агрегат.
Агрегат демонтується при відключених електричних проводах, потім за допомогою двох ключів на 17 знімаються два паливних трубопроводу і ключем на 10 вивертаються вісім кріпильних гайок. Після цього бензонасос можна вийняти з паливного бака.
Під час вилучення насоса з бака і його монтажі на штатному робочому місці слід дотримуватися обережності через малу механічної міцності окремих компонентів цього агрегату.
Перевірка контактів проводки і справності електродвигуна
Перше, що перевіряється після відмови паливного насоса - це надходження напруга живлення на агрегат. Дана процедура здійснюється за допомогою звичайної 12-вольтової лампочки-пробника. Лампочка підключається до позитивного (сірий і чорний дроти) і негативного контактам насоса, після чого включається запалювання. Загоряння лампочки тривалість від 3 до 5 секунд в цей момент свідчить про справність проводки.
Напруга на клемах бензонасоса перевіряється тестером і повинно бути більше 10 В. Падіння нижче цієї величини свідчить про окисленні контактів і зростанні з опору. Несправність усувається зачисткою. Перевіряються обидва контакти.
Перевірка контактів бензонасос
Потім за допомогою тієї ж самої лампочки перевіряється справність електродвигуна. Для цього контакти імпровізованого пробника підключаються вже прямо до його клем. Палаюча лампочка при включеному запалюванні і зупиненому двигуні однозначно вказує на відмовив електромотор.
Перевірка маси, реле і запобіжника
У ВАЗ 2114 контакт маси перебуває під панеллю торпедо недалеко від важеля стоянкового гальма, що визначає високі ризики його пошкодження. Доброю ознакою несправності контакту є непрацюючий датчик рівня палива. Нормальний стан контакту відновлюється після його очищення і установки на місце.
Поруч з контактом маси знаходиться реле R2 паливного насоса, який використовується для створення потрібного тиску в бензосістеме при запуску двигуна. Через малу вартості цього компонента в разі його відмови слід відразу ж замінити на нове. Несправність реле може бути виявлена простою перестановкою.
Запобіжник знаходиться в блоці під капотом на стороні лобового скла. За бензонасос відповідає той з них, який відзначений написом Fuel Pump 15A. Перегоріли запобіжник замінюється на новий.