Наша сеть партнеров Banwar
17 лютого 2007
«Десятка» - єдина модель ВАЗа, яка не отримала імені.
«Жигулі», «Самари», «ниви», «калини» ... а їй оригінальну назву не знайшлося. Зате кожна сьома продається в Росії машина, включаючи іномарки, - автомобіль ВАЗ «десятого» сімейства. І ось що бажано знати кожному сьомому покупцеві.
«ДЕСЯТКИ» В МАСИ
Три кузова в одному сімействі - небідна за вітчизняними мірками вибір. Звичайно, багато зарубіжних виробників пропонують не тільки седани, хетчбеки, універсали, але і кабріолети, міні-вени, повнопривідні версії. Але таке розмаїття характерно вже для наступного цінового діапазону, а в своїй ніші «десятка» виглядає сильніше закордонних конкурентів.
Найпопулярніша модель сімейства - седан ВАЗ-2110. До речі, пару років тому завод затвердив нове позначення - Lada 110, але в документах все залишилося по-старому. Трьохоб'ємний кузов в свідомості наших людей як і раніше солідніше сімейного універсала або молодіжного хетчбека. Втім, притягує в першу чергу ціна. Седани в середньому на 10-15 тисяч рублів дешевше універсалів і на 8-10 тисяч - хетчбеків.
Багажник місткий для свого класу, правда, частина корисного обсягу крадуть старомодні петлі, а форму псують розвинені колісні ніші. Відсутні і корисні дрібниці, на зразок вушок для кріплення багажної сітки; втім, немає і самої сітки ... Зате запаска в приклад «Самара» перевернута - в поглиблення колісного диска перекочують буксирувальний трос, набір гайкових ключів, пара робочих рукавиць.
Універсал ВАЗ-2111 (Lada 111) - найдорожчий в «десятому» сімействі. Але одночасно найдешевший автомобіль з таким кузовом (якщо не брати до уваги ВАЗ-21043), причому різниця з найближчими конкурентами - кілька тисяч доларів. Природно, головний козир «одинадцятої» - універсальність. Заднє сидіння можна скласти і цілком, і по частинах. Бракує місця - врятує багажник на даху, який встановлюють на релінги.
Хетчбек ВАЗ-2112 (Lada 112) - посередині між названими вище моделями і за ціною, і за можливостями. Автомобіль цілком практичний, але спочатку його пропонували переважно з 16-клапанним мотором, та й покупці шукають в хетчбеках «гарячу кров» ... Загалом, «дванадцята» стала улюбленим об'єктом тюнінгу - від невинного до нещадного, коли основу дізнаєшся тільки по документам.
НА СМАК І КОЛІР
На всі моделі «десятого» сімейства сьогодні встановлюють 8- і 16-клапанні двигуни об'ємом 1,6 л. Ці мотори - розвиток півторалітрових агрегатів, які раніше працювали на «десятках» (докладніше - ЗР, 2004, № 11, 12). Якщо ви їздите в основному по місту, краще візьміть машину з 8-клапанним двигуном ВАЗ-21114. Простий, невибагливий, тяговітий - з ним легко штовхатися в пробках, не підведе він і на трасі, якщо потрібно обігнати тихохода.
Шестнадцатіклапанний двигун ВАЗ-21124, за нашими замірами (ЗР, 2004, № 12) гірше везе з низьких оборотів, та й не так багато виграє на розгоні. Ймовірно, він сподобається тим, кому не дають спокою лаври Шумахера або хто регулярно ставить рекорди середньої швидкості, наприклад, на перегоні Москва-Тольятті. Решті краще перечитати попередній абзац. До того ж машини з 16-клапанника на 3-5 тисяч рублів дорожче.
Крім двигуна покупець нарешті може вибрати комплектацію. У варіанті «норма» на моделі «десятого» сімейства пропонують твідовий салон, а з приємних «дрібничок» - іммобілайзер, центральний замок, електричні склопідйомники на передніх дверях, атермальниє скла. «Люкс» багатшими: тут обігрів передніх сидінь, протитуманні фари, бортовий комп'ютер (у седана ще задній спойлер), салон з велюру, який інші дилери називають оксамитом. Крім того, люксові «десятки» з 16-клапанними моторами комплектують литими дисками.
ЗНАЙДІТЬ БАГАТО ВІДМІННОСТЕЙ
Популярність автомобіля для вас - недолік, а не достоїнство? Прагніть виділитися? Немає проблем, на базі «десятки» в Тольятті збирають чимало дрібносерійних моделей. Наприклад, ВАЗ-21104М - седан з іншими крилами, капотом, бамперами, оригінальними оббивками дверей. Можливо, він і справді привабливіше звичайної «десятки», тільки ціни на «залізо» в півтора рази вище - крило 3 тисячі рублів, капот 9,5 тисячі.
Або бажаєте придбати «десятку» з двигуном 1,8 л? Вам седан або хетчбек? Такі машини зазвичай поставляють на замовлення, вимагаючи передоплату іноді до 100%. Відпускна ціна найдешевшої комплектації «стандарт» - 265 тис. Рублів. Версія багатший, «норма», обійдеться на 15 тисяч дорожче. Плюс ще стільки ж - і готовий «люкс», в арсеналі якого повний електропакет, оригінальні литі диски, додаткова противоугонка, електропідсилювач керма.
Кому тісно в звичайній «десятці», може замовити подовжений «Прем'єр» ВАЗ-21108 за 300-320 тис. Рублів. На вибір - два двигуни об'ємом 1,6 і 1,8 л, непоганий набір додаткового обладнання, а на додачу - очікування, від тижня до місяця. «Прем'єра» збирають і за індивідуальним замовленням - машину пофарбують в будь-який колір, підберуть сподобалися матеріали для обробки, потішать дорогими опціями. Ціна - теж індивідуальна.
Найбільший оригінал - трехдверний хетчбек ВАЗ-21123, який часто чомусь називають купе. Від п'ятидверної «дванадцятої» його відрізняють 130 деталей, причому 57 - кузовні. З травня цей автомобіль випускає ОПП (дослідно-промислове виробництво ВАЗ), а до цього його збирали на замовлення деякі придворні фірми - можливо, їх продукція ще залишилася в автосалонах. Якість залишала бажати кращого, а ціну дилери оголошували пошепки, щоб не злякати покупця (ЗР, 2005 № 3).
Втім, можна «навернути» до невпізнання і заводську машину - прямо в автосалоні. Наприклад, прикрасити навісним пластиком (комплект у столичних дилерів коштує 15-25 тис. Рублів), взути в литі диски (1700- 2500), посріблити дверні ручки (близько 1000). Негоже, прикрасивши фасад, залишити недоторканим внутрішнє оздоблення - в наших силах змінити оббивку сидінь і дверей (15-20 тис. Рублів), змінити щиток приладів (2-4 тис. Рублів), встановити кондиціонер (25-40 тис.). Налаштувати двигун і підвіску дилери пропонують рідко - за це беруться сторонні фірми. Тільки краще довірити такий тюнінг іменитим конторам, інакше економія вийде боком. А ще варто прислухатися до порад ЗР. Багато деталей ми відчували, і виявилося, що вони не тільки не покращують, але часом псують заводські настройки (ЗР, 2002 № 7).
перевірена десятиліттями
«Десятка» - вже не новинка, досвід накопичений чималий. Наприклад, вона непогано підходить для далеких подорожей по нашим дорогам - хороші динамічні показники, невисокий витрата палива, комфортна підвіска. Додамо ще кілька важливих чинників: прийнятна ремонтопридатність, невисокі ціни на запчастини, які до того ж на кожному розі, як, втім, і сервіс.
Правда, звертатися до послуг ремонтників доведеться регулярно - основні агрегати і вузли зазвичай служать справно, а от дрібні несправності віднімають чимало часу і нервів. На жаль, надійність не найсильніша сторона вітчизняних машин - «десятого» сімейства продовжило цю недобру традицію. А конкуренти вже дихають у потилицю - того й гляди, обійдуть лідера продажів.
Обіцяють, що вже в цьому році на світ з'являться перші автомобілі, покликані змінити «десятого» сімейства. До речі, у них буде ім'я - «Пріора». Але чи це головне? Важливо, щоб новинка виявилася кращою попередниці за технічними характеристиками, надійності, ціною. А ім'я - справа десята.
З «десятки» ПО ЖИТТЯ
Заводська гарантія - 35 тис. Км або 2 роки, в залежності від того, що настане раніше. Багато офіційні дилери дають ще й власну, більш тривалу, скорочуючи при цьому міжсервісні пробіги в півтора-два рази. ТО-1 (2 тис. Км) з витратними матеріалами в столиці коштує в середньому 4000 і 3300 рублів, відповідно для «десяток» з 8- і 16-клапанними моторами; ТО-2 (15 тис. Км) - 3000 і 2900, ТО-3 (30 тис. Км) - 5600, ТО-4 (45 тис. Км) - 4700 і 5400 ТО-5 (60 тис. Км) - 6300 і 6800.
джерело: http://www.zr.ru
Прагніть виділитися?Або бажаєте придбати «десятку» з двигуном 1,8 л?
Вам седан або хетчбек?
Але чи це головне?