- Правила перевезення великогабаритних вантажів
- Особливості перевезення великогабаритних вантажів тралами
- Вибір транспортного засобу при перевезенні негабариту
- Дозвіл на перевезення
Наша сеть партнеров Banwar
* - Ціна перевезення негабариту розраховується індивідуально для кожного замовлення.
Перевезення великогабаритних вантажів пов'язана з певними труднощами, які виникають через необхідність професійного водіння складом транспортних засобів (ТЗ) з тягачем, грамотної розробки оптимального маршруту, отримання дозвільної документації на транспортування негабариту, спеціальних навичок такелажні роботи і надійної фіксації вантажу великих розмірів, часто є також і великоваговим .
Правила перевезення великогабаритних вантажів
Відповідно до Постанови Уряду РФ №272 великогабаритним вважається вантаж, який з урахуванням розмірів транспортного засобу перевищує допустимі габарити ТЗ, наведені в "додатку №3".
додаток №3
Допустимі габарити транспортних засобівТип ТЗДовжинаШиринаВисотаОдиночний транспорт 12,00 м 2,55 м 4,00 м Причіп 12,00 м 2,55 м 4,00 м Автопоїзд 20,00 м 2,55 м 4,00 м Ізотермічні кузова ТЗ - 2,60 м 4,00 м
Якщо під час перевезення вантажу автомобільним транспортом (тралами) ці розміри або маса разом з транспортним засобом перевищують встановлені стандартом значення, то вантаж вважається негабаритним і повинен перевозиться c дотриманням додаткових правил перевезення, в яких регламентуються вимоги і умови транспортування.
Ці правила викладені в наступних нормативно-правових актах:
1. Постанова Уряду РФ №272 " Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом ";
2. Інструкція з перевезення великогабаритних та великовагових вантажів автотранспортом по дорогах Російської Федерації;
3. Правила дорожнього руху (23 глава "Перевезення вантажів").
Особливості перевезення великогабаритних вантажів тралами
Під параметри великогабаритного вантажу найчастіше потрапляє автомобільний транспорт, що перевозить спецтехніку, будівельне і промислове устаткування, великі металоконструкції, ємності і труби великого діаметра, житлові вагончики і вдома, катери, яхти тощо.
Процес перевезення ускладнюється тим, що техніка, обладнання та конструкції повинні бути надійно закріплені і розміщені з урахуванням навантаження на кожну вісь трала (напівпричепа-ваговоза). До того ж сідельний тягач і трал повинні повністю задовольняти за технічними параметрами вантажу, що перевозиться, оснащуватися розпізнавальними знаками і світловими сигналами, а процес транспортування повинен бути абсолютно безпечним і не створювати перешкод для інших учасників руху.
Тому доставка великогабаритних вантажів здійснюється тільки після отримання спеціальних дозволів та узгодження маршруту в органі дорожнього управління і Державтоінспекції.
У процесі погодження дозволу на транспортування вантажу Державтоінспекцією визначається необхідність і тип супроводу. Супровід забезпечується автомобілем прикриття і (або) тягачем (в залежності від дорожніх умов і вантажу, що перевозиться), або автомобілем ДАІ.
Автомобілі прикриття і тягачі з сигнальними жовтим або помаранчевим проблисковими маячками виділяються вантажовідправником або перевізником вантажу. Супровід ДАІ відбувається на договірній основі.
Супровід автомобілем прикриття обов'язково у всіх випадках, коли:
- ширина ТЗ з вантажем понад 3,5 м;
- довжина автопоїзда перевищує 24 м;
- в інших випадках із записом в графі "Особливі умови руху".
Участь патрульного автомобіля ДАІ в супроводі необхідно, якщо:
- ширина ТЗ більше 4,0 м;
- довжина автопоїзда більше 30,0 м;
- при русі ТЗ частково займає смугу зустрічного руху;
- вантаж відноситься до категорії 2;
- в процесі перевезення може виникнути необхідність зміни маршруту з метою подальшого безпечного проїзду;
- в інших випадках в залежності від інтенсивності руху, складу транспортного потоку і дорожніх умов.
Вибір транспортного засобу при перевезенні негабариту
Перевезення великогабаритних вантажів автотранспортом здійснюється за допомогою низькорамних платформ (тралів), які по зручності і ефективності практично не мають альтернативи. За рахунок відсутності бортів вони дозволяють розмістити вантажі, які набагато перевищують ширину платформи. Іноді використовуються трали з уширителями.
Якщо необхідно перевезти самохідну техніку, то платформи з відкидною аппарелью дають можливість обійтися без спеціального обладнання для навантаження. Аппарели можуть мати як малий, так і великий кут нахилу і забезпечувати заїзд не тільки компактною техніки, наприклад, екскаваторів і ковзанок, але також і негабаритної спецтехніки .
Довгомірні вантажі перевозяться на розсувних платформах, а великогабаритні та великовагові - часто за допомогою модульних автопоїздів.
Дозвіл на перевезення
Документом, що забезпечує перевезення як великовагового, так і великогабаритного вантажу є дозвіл на транспортування негабариту , Яке є індивідуальним і жорстко прив'язується до певного автопоїзду (тягач + трал). У документі вказуються дані перевізника і одержувача, категорія вантажу, параметри автотранспорту, вид перевезення, особливі умови руху. Дозвіл видає орган дорожнього управління, також воно узгоджується з Державтоінспекцією та організаціями, що мають свої об'єкти на маршруті, наприклад, залізничні переїзди.
Ті, хто стикався з самостійною організацією перевезення великогабаритного вантажу знають наскільки це складний і трудомісткий процес, що включає в себе вирішення безлічі технічних, організаційних і бюрократичних питань. Як показує практика, клієнт замовляє перевезення вантажу "під ключ" у перевіреної транспортної компанії, яка має великий досвід роботи в даній сфері діяльності, відповідний автопарк, а її фахівці знайомі з процедурою оформлення дозвільних документів.