- Обслуговування та ремонт вилки велосипеда
- Каретка для велосипеда
- Як зняти педалі з велосипеда, їх ремонт та обслуговування
Обслуговування та ремонт вилки велосипеда
Наша сеть партнеров Banwar
.
C появою у вас двоколісного друга життя наповнюється не тільки яскравими моментами прогулянок по парку або тривалих поїздок за місто з друзями, але і рутинним доглядом за велосипедом. Можна почути заперечення: мовляв, ремонтом і обслуговуванням повинні займатися кваліфіковані фахівці, які розуміють, що і до чого в складному пристрої велосипеда. Але крім цього потрібно розуміти, що цей транспортний засіб буде вимагати постійного догляду і уваги. Ну не бігати ж до майстра щотижня за змазуванням вилки або перевіркою заднього амортизатора? В обслуговуванні велосипеда є маса дрібниць, виконувати які краще самому: не тільки надійно, але і дешево.
- Зміст статті:
- Велосипедна вилка: знімаємо, розбираємо, збираємо, ставимо
- Догляд за виделкою - запорука її «здоров'я»
- Чи варто самостійно займатися ремонтом велосипедної вилки?
- Задній амортизатор: особливості догляду
- Відео. Перебирання велосипедної вилки
Велосипедна вилка: знімаємо, розбираємо, збираємо, ставимо
Пристрій велосипедної вилки.
Здавалося б, навіщо ж потрібна велосипеду і велосипедисту амортизаційна вилка? Але і для того, і для іншого вона дуже корисна: грамотно підібрана і відрегульована вилка дозволяє істотно знизити навантаження на долоні і кисті під час їзди, поліпшити керованість велосипеда, а крім того, збільшує термін служби рами і рульових підшипників завдяки зменшенню вібраційного ефекту. При грамотному догляді термін служби вилки можна продовжити в кілька разів. Це, безумовно, буде приємно дбайливому власнику двоколісного друга, з огляду на високу вартість велосипедних вилок.
Вилка в обов'язковому порядку вимагає:
- чищення і змащення ніг на сальники - кожні 100-150 км пройденого шляху,
- огляду на предмет появи тріщин в «штанях» вилки, мастила сальників з розбиранням - кожні 500-1000 км.,
- для масляних вилок - заміни масла щорічно або після 40005000 км шляху.
Серед необхідних для роботи з велосипедної виделкою інструментів називають викрутку, пасатижі, гайковий ключ, маленький розсувний газовий ключ, з огляду на специфіку роботи з маслом радять запастися дрантям або ганчірками, крім того роботу можна виконувати і в рукавичках для захисту рук від пошкоджень і забруднення.
Як зняти вилку з велосипеда?
Щоб зняти з велосипеда вилку для подальшого її обслуговування або повної заміни необхідно, перевернувши велосипед колесами догори, розпустити гальмо (якщо він ободной) і зняти переднє колесо. На другому етапі - знімається кермо з виносом, потім рульова труба.
Після цього знімаємо вилку, вкрай важливо не втратити кульки з підшипників. Потім зі штока вилки знімається опорне конусное кільце (зазвичай за допомогою гострого предмери, акуратно підтискаючи його з усіх боків). Після цього ми маємо готову до обслуговування вилку.
Окремі користувачі радять перебирати навіть нові, щойно куплені вилки, пояснюючи це необхідністю індивідуальної налагодження елемента.
Як розібрати вилку велосипеда (на прикладі пружинно-елестомерной вилки) читайте нижче:
- необхідно відкрутити нижні кріпильні болти за допомогою шестигранників,
Болт регулює силу пружини Preload.
викрутити болт, який регулює силу пружини Preload (зверніть увагу на хід болта регулювання - саме настільки болт стискає і розтискає пружину),
Еластометр.
дістати еластомер, який і обмежує хід руху пружини (в деяких випадках допускається підрізання еластомеру до потрібного розміру),
- необхідно відкрутити болти і акуратно зняти «штани», стежачи за витікаючими звідти брудом, маслом і водою,
Сальники (пильовики).
з «штанів» виймаються сальники (пильовики) за допомогою викрутки, а башінгі легко дістати, провернув їх навколо своєї осі.
На цьому процес розбирання вилки закінчується і починається процес догляду за отриманими деталями: необхідний ретельний огляд елементів на наявність пошкоджень, тріщин і іншого, ретельно промити гасом і змастити потребують цьому елементи. Важливо змастити пружини густим мастилом для кращої роботи вилки.
Як зібрати вилку велосипеда? Збірка вилки проходить в порядку, зворотному процесу розбору і додатково його описувати недоцільно. Головне - уважно слідувати порядку описаних процедур.
Як замінити вилку на велосипеді?
Непідготовленому і недосвідченому користувачу проводити не рекомендується: якщо з простим відходом впоратися можна, то таку процедуру краще надати кваліфікованого фахівця. В крайньому випадку, виконувати заміну під наглядом майстра, виконуючи його рекомендації.
Догляд за виделкою - запорука її «здоров'я»
Змащувати велосипедну вилку необхідно раз в сезон, але при активному використанні ця процедура може знадобитися частіше. Процес змазування пружинно-еластомерній вилки вкрай простий: масло за допомогою шприца заливається під пильовик, потім вилка розробляється, а залишки мастильного матеріалу видаляються м'якою ганчіркою. На ноги близько сальників найкраще наносити тефлонову мастило (все частіше використовується мастило в вигляді аерозолю).
Серед кращих мастильних матеріалів майстри називають силіконові і прозорі консистентні мастила.
Не менш важливим є зміст вилки в чистоті: обов'язково слід протирати ноги вилки біля пиляків після кожної велопрогулянки щоб уникнути попадання бруду в масло і порушення адекватної роботи велосипеда.
Регулювання вилки велосипеда, слід почати з виставлення сега, потім відскоку (якщо його регулювання передбачена), під які і буде підлаштовуватися низкоскоростная і високошвидкісна компресія. Фахівці відзначають, що виконувати регулювання слід поетапно: виконали одну зміну - перевірили хід велосипеда прогулянкою, тільки потім міняйте наступний параметр. Якщо не дотримуватися цієї рекомендації, то власник ризикує втратити різницю в ході і змастити ефект від регулювання вилки.
ПОРАДА! Починати процес регулювання вилки потрібно з нейтрального положення: наполовину виставлений відскік, стрілки компресії відкручені повністю проти годинникової стрілки.
Чи варто самостійно займатися ремонтом велосипедної вилки?
Безумовно, не маючи відповідного досвіду і навичок ремонту велосипедів, краще не ризикувати і звернутися до грамотних фахівців. Але з плином часу кожен мало-мальськи цікавиться своїм транспортним засобом велосипедист починає розбиратися в тонкощах, запам'ятовувати назву деталей і їх функції, відчувати корінь проблем. Тому з часом навіть таку непросту справу, як ремонт вилки може стати легкою процедурою.
Складнощі можуть виникнути в зв'язку особливостями конструкції самої вилки або її поломкою.
Як правило, власники діляться на два типи: одні вважають за краще їздити на велосипеді, поки у нього не відмовлять всі системи і врятувати такого «пацієнта» буде неможливо, інші - ретельно стежать за станом байка і попереджуючі будь поломки.
Задній амортизатор: особливості догляду
Говорячи «амортизатор для велосипеда» 9 осіб з 10 уявляють собі велосипедну вилку. Частково вони мають рацію, проте вилка - це передній амортизатор, тоді як у велосипеда може бути ще і задній амортизатор. Велосипед, оснащений переднім і заднім амортизатором, називають двухподвесним.
Задній амортизатор.
Задній амортизатор, незалежно від конструкції, потребує регулярного чищення та змащення: періодичність підбирається індивідуально, але проводиться процедура мінімум один раз в сезон. В якості ідеального мастильного матеріалу для шарнірів підвіски використовують густі мастила, що володіють широким температурним діапазоном.
Якщо з амортизатором виникають непередбачувані труднощі, наприклад скрип або інші сторонні звуки, то шукати причину самостійно буде досить складно. В якості пробного варіанту радять змастити його силіконовим аерозолем, але якщо скрип залишається, то причина, швидше за все, глибше, і велосипед потребує огляду майстра.
Обслуговування та ремонт вилки зручніше проводити з використанням спеціального тримача.
Каретка для велосипеда
Каретка в склянці велосипеда
Найчастіше при виборі нової каретки ми стикаємося з проблемою, яка ж каретка нам потрібна, який довгі і типу. Всі ці питання ми постараємося розкрити в нашій статті. Для початку розглянемо саме поняття «каретка».
- Зміст статті:
- типи кареток
- Стандарти з'єднань кареток і шатунів
- Відео заміна каретки на велосипеді
Каретка велосипеда - це підшипниковий вузол, який з'єднує шатуни з рамою і забезпечує функцію крутного моменту шатунів велосипеда. Каретка розташована в кареточного склянці рами, який розташований між нижньою трубою і на перетині нижніх пір'я велосипеда.
Кареточний стакан рами
Вал каретки для велосипеда ХВЗ
Кареточний стакан буває наступних розмірів: 68мм (найбільш поширені), 73мм (тип BSA, використовується в ряді гірських велосипедів), 83 мм (для екстремальних дисциплін, наприклад, фрірайд) і 70мм, який є італійським типом і відрізняється від перерахованих вище різьбленням, використовувався на радянських шосейних велосипедах і в наш час представлений виробником Campagnolo. Довжина валу каретки зустрічається в таких розмірах 110мм, 113мм, 118.5мм, 122.5мм і 127.5мм. Вал каретки - це власне вісь каретки.
типи кареток
Каретки бувають закритого (картріджниє) і відкритого типу. Каретка картриджного типу являє собою картридж з підшипниками, які знаходяться в корпусі і встановлюються в раму.
Приклад каретки закритого типу
Каретки закритого типу поширені, добре захищені від попадання пилу, бруду, вологи, іржі, що не розбірні, не підлягають ремонту, в слідстві чого не вимагають технічного обслуговування. В експлуатації досить невибагливі, так як виключений перекіс підшипників і не потрібно регулювати каретку. Основна перевага полягає в тому, що при зносі або несправності старої каретки вона просто змінюється на нову.
Приклад каретки відкритого типу
Каретка відкритого типу являє собою вал, який обертається за допомогою підшипників, встановлених в чашках, і встановлюється в кареточний стакан рами велосипеда. Даний тип каретки є повною протилежністю картріджних кареток, так як така каретка не захищена від попадання пилу, бруду, вологи, іржі, вимагає частого технічного обслуговування у зв'язку з тим, що є розбірний і підшипники можуть перекошуватися і зношуватися.
Основною перевагою цього типу кареток є ремонтопридатність каретки шляхом перебирання і заміни мастила, підшипників.
Стандарти з'єднань кареток і шатунів
В даний момент існують такі типи з'єднань кареток і шатунів:
- Під квадрат (SQR)
- Octalink
- Стандарт ISIS Drive
- HOLLOWTECH II
- GXP
- Howitzer
Каретка (SQR) під квадрат
Розглянемо кожен з них детальніше. Стандарт з'єднання каретки з шатунами під квадрат (SQR) є найпоширенішим з'єднанням, відносно дешевим і надійним, випускається багатьма виробниками кареток. Конструкція даного стандарту є квадрат вздовж осі вала каретки, є найменш надійним з'єднанням, так як з часом вісь може розбовтуватися, в слідстві чого підшипники можуть випадати і це вимагає заміни самої каретки.
каретка octalink
Стандарт Octalink досить новий стандарт, є конусное з'єднання вала каретки з шатунами. Шліци хоч і присутні, але шатуни кріпляться до конусу. Основною відмінністю від кареток під квадрат є більш висока жорсткість і меншу вагу. Випускається тільки виробником Shimanо (Deore, LX і ХТ), FSA
Однак, не все так просто, Octalink буває двох видів:
Octalink V1, який має 8 шліців, які довжиною в 5 мм і шириною 2 мм,
Octalink V2 - ті ж 8 шліців, довжина яких становить 9 мм, а ширина 2,8 ммКаретка ISIS Drive
Стандарт ISIS Drive шлицевое з'єднання шатуна і вала каретки, яке надає високу міцність з'єднання, однак є повною протилежність Octalink. Випускається наступними виробниками Truvativ, FSA і Race Face
Слід зазначити, що з'єднання ISIS Drive представлено великим вибором кареток і шатунів. Призначена для більш агресивного катання, ніж під квадрат і Octalink. Завдяки своєму шліцьового з'єднання, ISIS Drive є більш надійним.
Каретка HOLLOWTECH II
HOLLOWTECH II - представлена у вигляді інтегрованої системи з'єднання і встановлюється з правого боку шатунів. Дане з'єднання було розроблено для Shimano XT, XTR і Saint. Відрізняється мінімальною кількістю сполучних частин, в слідстві чого має низьку вагу, тим самим збільшуючи жорсткість і термін експлуатації. HOLLOWTECH II створювалася з метою досягнення жорсткості, легкості та ефективності.
каретка GXP
GXP (Giga X Pipe) - той же HOLLOWTECH II тільки створений компанією Truvativ (використовується Noir і Stylo), проте між собою вони не сумісні.
каретка HOWITZER
Howitzer - відносно новий стандарт, який має шліци, зовнішні підшипники і окрему вісь, є схожість з ISIS Drive. Використовується в екстремальних велосипедах.
Виходячи з усього вищесказаного, можна сказати, що при виборі каретки потрібно, перш за все, знати і розуміти яка каретка більше підходить під Ваші цілі.
Як зняти педалі з велосипеда, їх ремонт та обслуговування
як відкрутити педалі на велосипеді
Педалі велосипеда - це складова частина шатунів, яка призводить велосипед в рух. Тому даний вузол схильний великому навантаженні і вимагає особливої уваги.
Педалі велосипеда досить простий механізм, але при цьому складається з:
- Ось педалі велосипеда - являє собою металевий штир, який має на кінці різьблення, за допомогою якої вкручується в шатун,
- Платформа педалі - поверхня, яка контактує зі ступень,
- Підшипники педалей велосипеда - забезпечують обертається момент по осі педалі,
- Болтики, гайки, заглушки
- Про те чому прокручуються педалі на велосипеді і що робити, щоб уникнути цього читайте в цій статті.
- Про контактні велопедалі, про складні педалі і інші педалі можна дізнатися тут.
Експлуатація педалей в різних погодних умовах може привести їх до виходу з ладу, можуть виникати люфти осі педалі, тріск, хрускіт, стук прямо в педалях велосипеда. Всі ці проблеми не складно виправити. Тому, якщо ви помітили, що у вас скриплять педалі на велосипеді, то для того щоб зробити педаль поступливішою, вам знадобиться відкрутити і зняти її з велосипеда.
Сьогодні ми розглянемо, як розібрати звичайну педаль і контактні педалі.
Як розібрати педалі на велосипеді
Для початку розглянемо найпростіші проблеми з педалями (тріск, хрускіт), які можуть виникати:
Ремонт педалей. підтягуємо контргайку
- Необхідно перевірити чи немає будь-яких ушкоджень педалі (тріщин, сколів і іншого),
- Перевірити місце кріплення осі педалі до шатунам, з часом може ослабнути або в з'єднання може потрапити волога, пісок. Для профілактики можна відкрутити протерти ретельно різьблення осі і сам шатун, змастити густим мастилом і знову закрутити,
- Перевіряємо педаль на предмет люфту. Для цього утримуємо вісь педалі і руками пробуємо рухати в різні боки платформу. Якщо люфт присутній, то це виправляється підтягуванням контргайки, яка знаходиться під заглушкою (див. Малюнок)
- Якщо педаль туго крутиться або люфт бажано повністю перебрати педаль велосипеда. Багато часу це у Вас не відніме. приступимо:
- Для зняття педалей з шатуна велосипеда необхідний всього лише розвідний ключ.
Важливо !!! Слід пам'ятати, що різьблення на педалях велосипеда різна. І якщо ви не пам'ятаєте в який бік откручиваются педалі нагадуємо: вісь правої педалі має праву різьбу і відкручується проти годинникової стрілки, а лівої - відповідно ліву і відкручується, як Ви вже зрозуміли, за годинниковою.
Ось педалі має зазвичай кілька граней, що дозволяє без особливих зусиль відкрутити її.
- Знімаємо викруткою заглушку педалі, яка знаходиться в торці,
- Розкручуємо контргайку, при цьому утримуємо вісь ключем,
- Знімає стопорну шайбу,
- Відкручуємо конус,
- Виймаємо підшипники (Будьте обережні, так як кульки можуть покотитися в різні боки)
- Знімає платформу педалі з осі.
Все, педаль повністю розібрана. Процес зняття і ремонту педалі пройде швидше якщо ви скористаєтеся стійкою для ремонту. Як змастити педалі на велосипеді
- Дізнайтеся також як змастити педалі велосипеда
Після виконаних маніпуляцій всі деталі необхідно ретельно протерти чистою ганчіркою. Щоб полегшити завдання можна помістити все вузли педалі в гас, потім протерти. Це дозволить максимально очистити від старого мастила, піску та іншого. Обов'язково перевірте стан кульок, щоб всі були однакової форми і розміру.
Потім змастити всі частини густий змазкою, що рекомендується змащувати водостійкою мастилом і потім зібрати педаль в зворотному порядку. Не забудьте перед установкою педалі різьблення осі протерти на чисто і змастити мастилом, що дозволить плавно поставити педаль на місце. Причому в наступний раз педалі відкручуватимуться легко.
Як розібрати педаль велосипеда, якщо у вас контактні педалі
- Дізнайтеся також про правильну техніку педалювання, можливо вона допоможе уникнути багатьох проблем з педалями
Контактні педалі є більш складну конструкцію і обертання відбувається тугіше. На прикладі розглянемо обслуговування найбільш поширених і найдешевших контактів - Shimano PD-M520. Якщо у Вас немає ніяких проблем з педалями, то краще їх не розбирати зайвий раз, щоб не нажити зайвих проблем. Частого обслуговування вони не вимагають.
Знімаються з шатунів аналогічним методом, як і звичайні педалі - за допомогою ключа. Для зняття осі знадобиться спеціальний інструмент - знімач шатунів Shimano TL-PD40 ключі на 7, 10 і 15. Для старшої моделі Shimano PD-M540 такий знімач не буде потрібно.
приступаємо:
Щоб відкрутити педаль велосипеда знадобиться спеціальний знімач
- Одягаємо знімач шатунів на педаль на місце, яке вказано стрілкою і відкручуємо. Після цього з легкістю виймаємо вісь з корпусу педалі.
- Утримуючи вісь ключем або затиснувши в лещатах, відгвинчуємо контргайку, яка тримає всю осьову конструкцію. Потім виймаємо всі вузли по порядку, але будьте обережні, тому що всередині кульки. Їх має бути по 12 штук з кожного боку.
Педаль повністю розібрана. Тут все робимо також, витираємо ретельно старе мастило із всіх вузлів педалі і змащуємо водостійкою мастилом. Збираємо в зворотному порядку. Кульки потрібно викладати по одному на їх посадочне місце заздалегідь змастивши товстим шаром мастила. Важливо добре затягнути гайки при цьому, щоб педаль оберталася плавно і без люфтів. Після виконаних маніпуляцій, видалити всю зайву мастило, яка може виділятися після затягування педалі.
Схема педалі Shimano PD-M520 представлена нижче для загального уявлення складових деталей
Загальна схема розбирання педалі велосипеда
В кінці хотілося б нагадати, що педалі схильні великому навантаженні і потребують особливої уваги та дбайливого ставлення. Хочете дізнатися більше, що таке каретка велосипеда читайте тут.
Ну не бігати ж до майстра щотижня за змазуванням вилки або перевіркою заднього амортизатора?Здавалося б, навіщо ж потрібна велосипеду і велосипедисту амортизаційна вилка?
Як зняти вилку з велосипеда?
Як зібрати вилку велосипеда?
Як замінити вилку на велосипеді?
Чи варто самостійно займатися ремонтом велосипедної вилки?