Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Велокроссовий байк: між шосейники і гібридом

  1. Особливості велокроссових велосипедів
  2. Практика використання
  3. позиціонування

Наша сеть партнеров Banwar

Володимир Горбунов Володимир Горбунов   У цій статті мова піде про вельми рідкісному і незвичайному для Росії класі велосипедів, який, тим не менш, поступово набирає популярність на наших просторах

У цій статті мова піде про вельми рідкісному і незвичайному для Росії класі велосипедів, який, тим не менш, поступово набирає популярність на наших просторах. Це байки для велокросу, популярних в Європі гонок, також звані «циклокросовий», «ціклокроссерамі» і т. П. Англійське позначення - Cyclocross, CycloX, CX.

Згідно Вікіпедії, велокрос - це гонка по пересіченій місцевості, що включає в себе кільцевий маршрут (від 2,5 до 3,5 км) по відкритій місцевості і лісових ділянок з перешкодами у вигляді бродів, бруду, коренів дерев і повалених стовбурів, ровів, пагорбів та ін., до яких можуть бути додані штучні перепони. На трасі обов'язкова наявність піших ділянок - від гонщиків потрібне вміння миттєво зістрибувати з велосипеда, долати перешкоду і рухатися далі без зниження швидкості. Зацікавлені можуть подивитися досить пізнавальне відео з одного з гонок .

Особливості велокроссових велосипедів

Завдяки колесам 28 ", рулю-« барана », шосейними дорогами манетке Dual-control і жорсткої вилці, велокроссовий байк з першого погляду може бути поплутаний з шосейних гоночним. Однак це різні класи велосипедів.

Велокроссовий байк має дві найважливіші особливості, що відрізняють його від шосейного:

  1. щодо товста позашляхова гума;
  2. змінена геометрія рами.

Оскільки велокрос проводиться в складних дорожніх умовах (мінімум асфальту, максимум бруду), потрібна установка відповідної гуми. Це зубасті покришки 622х32 ... 35 мм (велику товщину не допускає регламент UCI), які відмінно ріжуть бруд і володіють хорошим зчепленням з грунтом. Заміна покришок тягне за собою і інші модифікації: великі грязьові зазори рами і вилки (які виконуються в посиленому виконанні) і кантільоверниє або дискові гальма замість кліщових.

Геометрія велокроссовой рами заточена під відносно невисокі «грунтові» швидкості, з одного боку, і під перенесення байка на плечі - з іншого. У порівнянні з шосейники, велокроссовий байк буде мати кращу керованість на низьких швидкостях.

Ось геометрії типових велокроссового і шосейного велосипедів Merida, взяті з офіційного сайту виробника. Розміри в міліметрах, дані для рам з однаковою ефективною довжиною (загальноприйнято позначення ЕТТ, на малюнку - AH). Жирним виділені параметри, найбільш помітно різняться у порівнюваних рам.

СТ AH (ETT) C D Q1 Q7 H W F L Шосе 525 575 470 408 73 ° 73,5 ° 61 1012 45 170 Велокросс 580 572 529 425 70 ° 72 ° 70 1026 45 138

Видно, що для ціклокроссера характерні більш довгі нижні пір'я, менший кут нахилу рульової колонки (70 ° проти 73 °) і відсутність слопінга - завалу верхньої труби рами (ряд шосейних рам теж не має слопінга). Про геометрію велосипеда можна почитати в статті на сайті ВелоПітер .

В цілому, за своїми характеристиками велокроссовий байк знаходиться між шосейними дорогами гоночним байком і дорожнім гібридом (цей клас також називається fitness). До речі, про дорожні гібриди можна прочитати в статті на сайті Veloroad . У таблиці наведено характеристики найбільш типових представників своїх класів в ціновому діапазоні 500-1500 євро. Автор не ставив мети охопити всі різновиди велосипедів з колесами 700С (яким несть числа); задача таблиці - дати загальне уявлення про стан велокроссового байка серед «побратимів».


Шосейний велосипед Шосейний велосипед   Велокроссовий байк   дорожній гібрид   Класичний гібрид Рама Алюміній або карбон, в залежності від ціни Як правило, алюміній, рідко карбон Як правило, алюміній, рідко карбон Як правило, алюміній, рідко карбон Вилка Жорстка, як правило, карбонова Жорстка, алюміній або карбон, в залежності від ціни Жорстка , алюміній або карбон, в залежності від ціни Амортизаційна короткоходная Манетки Велосипедні моноблокі- «пістолети» Традиційні Система Як правило, шоссейная- компакт 1, іноді тройная2 або классіческая3 Шоссейная- компакт або велокроссовая4, завжди подвійна Гібрідная5, ш  Оссейна компакт або потрійна Гібридна Перемикачі Велосипедні Велосипедні або MTB, в залежності від системи і касети МТВ Касета Як правило, шоссейно- гірська, 8-10 звезд6 Шоссейно- гірська, 9-10 звезд7 Шоссейно- гірська або МТВ, 8-10 зірок МТВ, 8-9 зірок Обода Дорожні 700х15С Дорожні або гібридні 700х15
Велокроссовий байк
дорожній гібрид

Класичний гібрид Рама Алюміній або карбон, в залежності від ціни Як правило, алюміній, рідко карбон Як правило, алюміній, рідко карбон Як правило, алюміній, рідко карбон Вилка Жорстка, як правило, карбонова Жорстка, алюміній або карбон, в залежності від ціни Жорстка , алюміній або карбон, в залежності від ціни Амортизаційна короткоходная Манетки Велосипедні моноблокі- «пістолети» Традиційні Система Як правило, шоссейная- "компакт" 1, іноді тройная2 або классіческая3 Шоссейная- "компакт" або велокроссовая4, завжди подвійна Гібрідная5, ш Оссейна "компакт" або потрійна Гібридна Перемикачі Велосипедні Велосипедні або MTB, в залежності від системи і касети МТВ Касета Як правило, шоссейно- "гірська", 8-10 звезд6 Шоссейно- "гірська", 9-10 звезд7 Шоссейно- "гірська" або МТВ, 8-10 зірок МТВ, 8-9 зірок Обода Дорожні 700х15С Дорожні або гібридні 700х15 ... 19С гібридні 700х19С Втулки Дорожні Дорожні або MTB МТВ Покришки Сліки 622х23 мм Позашляхові 622х35 мм Різні варіанти, від сликов до позашляхових, до 622х38 мм полуслік або позашляхові, 622х35 ... 45 мм Гальма Кліщові кантільоверамі або дискові V-brake V-brake або пи е Гальмівні ручки Вбудовані в моноблоки Вбудовані в моноблоки плюс традиційні Традиційні Руль Шосейний Прямий Можливість установки багажника і повних крил Немає Як правило, є Як правило, є Як правило, є Відносна швидкість на асфальті Висока Вище середнього Середня Нижче середнього Відносна швидкість на грунті Низька Середня Середня Вище середнього Відносний комфорт Низький Нижче середнього Середній Високий

Примітки:

  1. 34-50Т (тут і далі вказані орієнтовні набори зірок)
  2. 30-39-53Т
  3. 39-52Т
  4. 36-46Т
  5. 26-36-48Т
  6. "Традиційна" касета (12-23Т) зазвичай поєднується з "традиційної" системою (39-52Т). "Гірська" касета (12-25 ... 27Т) - з "компакт" -системою (34-50Т). В обох випадках передавальні відносини розрізняються мало.
  7. Передавальні відносини у шоссейников і велокроссових байків, як правило, однакові, якщо на останніх не використовується велокроссовая система з "гірської" касетою.

Практика використання

Але це все теорія, а як йдуть справи з практикою?

Але це все теорія, а як йдуть справи з практикою

На момент написання статті, автор проїхав на велосипеді Merida Cyclo Cross 3 кілька сотень кілометрів по самих різних дорогах - від гладких шосе до зубодробильних грейдерів. Штатний передавальне відношення трансмісії (касета 12-25, система 34-50Т) не забезпечувало впевненого підкорення підйомів на грунті, тому касета була замінена на 12-32Т, а задній перемикач - на Deore XT (зрозуміло, ланцюг теж довелося поміняти на більш довгу) . Таким чином, по тяговим характеристикам байк став приблизно аналогічний гірському велосипеду без малої зірки системи.

Вага велосипеда - всього 10,1 кг в ростовці 55 см, з педалями Shimano PD-M540 (в комплекті педалей немає). Гірський велосипед тій же ціновій категорії буде важити приблизно на 3 кг більше.

На подив скептиків, ціклокроссер показав хороші позашляхові якості. Він відмінно поводиться на сухому грунті і в грязі, а завдяки своїй легкості без праці злітає в гірки, які на гірському велосипеді потрібно проїжджати внатяг. Байк вельми труський, але в разі одиночних коренів, купин і тріщин в асфальті це не доставляє проблем. Зрозуміло, піші ділянки проходяться помітно легше, ніж з гірським велосипедом - ціклокроссер показаний для відомих у вузьких колах поїздок, в яких байк подорожує на свого власника, а не навпаки. ;-) На подив скептиків, ціклокроссер показав хороші позашляхові якості

На шосе швидкість велосипеда в порівнянні з гірським виростає на 3-5 км / год, і це на позашляхової гумі! Якщо встановити на байк тонкі сліки, то швидкість виросте ще більше, і різницю з чистокровним шоссейникам зможе відчути тільки досвідчений спортсмен. Завдяки шосейної посадці, помітно знижується опір повітря (особливо при їзді проти вітру), за що, однак, доводиться платити напругою м'язів рук, спини і шиї. На фото праворуч - посадка з хватом «за пістолети», яка використовується при їзді на низьких і середніх швидкостях. Запитайте себе самі, чи готові ви їхати в такій позі цілий день? Але ж є ще й посадка з низьким хватом ...

Зрозуміло, у велокроссового байка є і недоліки. Через малу по позашляховим мірками товщини покришок і велику вагу на передньому колесі, байк практично безпорадний на піску і в пухкому снігу будь-якої глибини, навіть із зимовими покришками 622х42 мм - велосипед моментально зносить переднім колесом, він намагається катапультувати наїзника. Крім того, на дорожньому покритті типу «пральна дошка» швидко відбиваються руки і плечі, накопичується втома - після подібного «випробування на вібростенді» їхати стає помітно важче. Автор вважає, що заміна вилки на карбонову сильно ситуацію не змінить, а ось титан - повинен допомогти. Цікаво, що «п'ята точка» практично не страждає при їзді по будь-яких дорогах - вага на неї припадає дуже невеликий. До речі, саме тому ефективність заднього гальма прагне до нуля - колесо починає йти юзом дуже рано.

У порівнянні з хорошою дискової гідравлікою, кантільоверниє гальма (велокрос - це чи не єдина дисципліна, в якій вони до сих пір використовуються) вимагають значних зусиль, особливо в найбільш часто використовуваному хваті «за пістолети». Зрозуміло, в грязі потужність помітно падає, як і у інших ободних гальм - цю проблему можна частково вирішити заміною колодок на більш «зацепистость». Додаткові гальмівні ручки, якими оснащуються багато ціклокроссери, реально використовуються нечасто (хоча і дозволяють розвивати велике зусилля гальмування). Але приємно відчувати, що в будь-якому хваті гальма будуть під рукою. В цілому, гальма і посадка на ціклокроссере будуть звичними для власника шосейного велосипеда, а іншим категоріям байкерів доведеться звикати. До речі, з 2011 року на велокроссових байках будуть використовуватися і дискові гальма, що вирішить деякі з перерахованих проблем.

На велокроссовие байки традиційно ставляться шосейні колеса з ободами 700х15С, бувають навіть моделі з вілсетамі Mavic про 20 спицях. Тому якщо байкер важче 75 кг, то можливо, рано чи пізно йому доведеться переспіцевать колеса на гібридні обода 700х19С - наприклад, Mavic A319. Незважаючи на те, що ціклокроссер - це гоночна машина, на подив автора, на Merida Cyclo Cross виявилися кріплення для багажника і повнорозмірних крил. Більш того, кріплення для крил є і на ряді карбонових вилок, що насправді нонсенс. Таким чином, після згаданої вище модернізації приводу і заміни коліс байк відмінно підійде для асфальтового туризму, при цьому зберігаючи здатність до їзди по грунтових дорогах. До речі, грязьові зазори вилки і рами вільно вміщають в себе шини з профілем 40 мм, в тому числі різні туристичні і шиповані моделі. На велокроссовие байки традиційно ставляться шосейні колеса з ободами 700х15С, бувають навіть моделі з вілсетамі Mavic про 20 спицях

Незважаючи на те, що велосипед дозволяє розвивати велику швидкість на асфальті, його не можна рекомендувати для міської їзди. Через низьку посадки байкер має погану оглядовість, а не дуже потужні гальма змушують частіше ухилятися від перешкод, ніж знижувати швидкість. Хоч гірський велосипед і повільніше, при рваною міській їзді це буде не дуже помітно.

Фінансове питання. Нижня планка для покупки велокроссового байка - близько 540 євро. Такою сумою обійдеться велосипед з 18 передачами, алюмінієвими виделкою і рамою, обладнанням Tiagra по колу (аналог Deore для МТВ) і якісними (але не дуже міцними) колесами. Обов'язкова стаття витрат - педалі (в ідеалі, контактні, без них половина достоїнств байка виявиться нерозкритою). Решта витрати - на смак власника. Любителі їзди по грунту модернізуватимуть привід, любителі шосе - міняти покришки, а туристи - посилювати колеса.

позиціонування

Отже, кому ж потрібен такий велосипед? Можна виділити кілька груп потенційних покупців, не рахуючи гонщиків, що займаються велокросів:

  • «Асфальтові» туристи;
  • Власники МТВ, таємно мріють про шосейники, але не готові відмовлятися від їзди по грунту;
  • Радоннери;
  • Шосейні гонщики, які потребують тренувальної машині для міжсезоння;
  • І, нарешті, просто байкери, які бажають отримувати нові відчуття від їзди.

Згодом, кросові велосипеди, незважаючи на свою специфічність, будуть знаходити все більше і більше своїх шанувальників, для яких шосейний велосипед - занадто примхливий до доріг, а гібрид - занадто важкий.

Ви також можете почитати про гібридному велосипеді з шосейних кермом .

Останнє оновлення 14 січня 2011 року.

Сподобався матеріал? Поділитися:

Запитайте себе самі, чи готові ви їхати в такій позі цілий день?
Сподобався матеріал?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов