Наша сеть партнеров Banwar
Велосипед для туризму.
Велосипед для туризму - справа тонка. Теоретично, можна піти в похід і на першому-ліпшому байці, але тільки не далеко, та й незручно. Навряд чи бувалий турист піде в похід з важким сокирою або замість спальника потягне звичайне ватяну ковдру. Так само і тут. Для зручності в поході велоінженерамі були продумані тисячі дрібниць, які роблять велосипед для туризму комфортним і зручним.
Як же вибрати велосипед для туризму? Перш за все, давайте вирішимо, куди будемо подорожувати і якою дорогою. Жорсткі вилки на велосипедах підійдуть тільки для шосе, вилки з блокуванням - і для шосе, і для лісів, і для грунтовок. Хочете в гори, по камінню, з швидкими спусками і з іншим екстримом? Тоді потрібен хардтейл або двухподвес . Якщо ж шлях лежатиме, в основному, за цивілізованими асфальтових дорогах, а кількість грунту і бездоріжжя буде помірним, то можна доглянути для туризму так званий велосипед «турінг», назва якого говорить сама за себе.
Туринги зовні дуже схожі на шосейні велосипеди, вони так само пристосовані для швидкої їзди по шосе, але не так сильно залежать від якості дорожнього покриття, як шоссейники, і тому відмінно підійдуть для туризму. Крім того, рама на Турінг розрахована на додаткові навантаження, вона зроблена з більш широких труб, що дозволяє з усіх боків обліпити їх важкими рюкзаками і всякою всячиною. Якщо шосейні велосипеди мають вузькі колеса, не здатні подолати перешкоду більше, ніж легка асфальтова нерівність, то в нашому випадку ми маємо гуму широку, з якої будемо в силах проїхати по гравію або сільській стежині.
Все більшу популярність для туризму набирають так звані велосипеди гібриди . Вони перейняли у турингов подовжену раму, а від маунтінбайков - низькі педалі і міцні колеса. Хоча слід зазначити, що такий велосипед більше підійде для міських умов, ніж для тривалих походів і туризму.
Не варто намагатися заощадити. Напевно ви будете далеко від цивілізації, а значить, що велосипед не повинен вас підвести і зламатися в дорозі. Саме тому має сенс звертати увагу на якісні велосипеди, які створені спеціально для того, щоб витримувати похідні і туристичні навантаження, нехай вони і дорожче.
Зверніть особливу увагу на шини: якщо ви плануйте туризм на велосипеді по проселочним і
грунтових дорогах, то для таких цілей шини краще брати широкі. Якщо ж вас чекають дороги рівні або асфальтовані - то велосипед для туризму можна брати і з вузькими покришками (але в межах розумного - як ми вже вирішили вище, шосейні тоненькі коліщатка нам не додойдут). Широкі шини дозволяють успішніше пересуватися по камінню і купинах, ніж нестійкі при таких умовах шини вузькі. Зате при русі по рівній поверхні ширина краде швидкість.
Колеса взагалі грають важливу роль, вони повинні бути міцними, адже велосипед для туризму повинен перевозити на великі відстані не тільки їздця, а й його речі, яких може бути чимало. Так що зміцнені подвійні обода будуть не зайвими. Варто звернути увагу також і на спиці. Існує безліч варіантів: від звичайних, але якісних сталевих, до спиць зі спеціальними стовщеннями на кінцях.
Навіть не думайте про те, щоб везти важкий туристичний рюкзак на своїй власній спині! Задоволення від такого походу ви не отримаєте, а ось що точно отримаєте - це пару візитів до остеопату або масажиста. Тому, щоб скласти всю тяжкість зі спини на вів, вибираємо дві речі: хороший багажник і містку сумку на нього. Наприклад, на такий багажник можна помістити до 25 кілограм вантажу. Можете обмежитися звичайним рюкзаком, але зручніше буде скомпонувати речі в спеціальний велосипедний рюкзак . У них багато місця і продуманих відділень. Всякий дріб'язок можна рассовать по рульовим і підрамні сумочок .
До речі кажучи, на туристичних велосипедах з дисковими гальмами часто виникають проблеми з установкою багажника. Тому, як один з варіантів, можна встановити дискові гальма на переднє колесо, а на заднє - ободной механічний. Краще обійтися без гідравліки - якщо щось трапиться, ремонт в польових умовах гідравлічних механізмів буде вкрай складною процедурою, що вимагає великого досвіду.
Необов'язково мати позамежне кількість передач на велосипеді для туризму, якщо ви не прямуєте в надмірно екстремальні умови. 16-20 швидкостей цілком повинно вистачити. Пам'ятайте, що брендове обладнання не гарантує вам професійних характеристик на всіх своїх елементах, навіть Shimano і Sram випускають перемикачі початкових рівнів, які краще залишити для міських спокійних умов. З Shimano для туристичних велосипедів підійдуть серії Acera, Alivio, Deore. Комплектації вище рівнем брати не має сенсу - вони розраховані на гоночні навантаження, тобто на збільшення швидкості, і за рахунок цього є більш крихкими.
Хорошими прикладами велосипедів для туризму будуть гібридні моделі Gary Fisher Neko (Жіночий велосипед для походів на невеликі відстані), Author Triumph , Merida Crossway 300 . Моделі гірських велосипедів - для туризму з грунтовими і лісовими дорогами: Felt Six 70 і Trek 3900 .
Для того, щоб зробити туризм зручніше і безпечніше, кріпимо на велосипед різне світлове обладнання: велосипедні фари і ліхтарі , Світловідбивачі. Не забудьте взяти з собою Велоаптечка, інструменти, витратні матеріали (Мастило, очищувач для ланцюга) . Про насос напевно всі пам'ятають. По можливості - навігатор і велокомпьютер (Цікаво ж знати, скільки проїдеш за день, та й заблукати в лісі - не завжди весела пригода). І, звичайно, завжди бажано одягати елементарні засоби захисту свого головного мозку, тобто шолом.
Незалежно від того, який велосипед для туризму ви виберете, головними вашими супутниками в поході хай буде бойовий настрій і відмінна компанія!
Назад в розділ Як же вибрати велосипед для туризму?
Хочете в гори, по камінню, з швидкими спусками і з іншим екстримом?