Наша сеть партнеров Banwar
Огляд написаний користувачем велосипеда Stels Navigator 830 (2009 роки), - Антоном Свердлов з Санкт-Петербурга. Власне, ось він я, на велосипеді взимку на одній з алей міста
Фотографія зроблена при температурі повітря -35 градусів (можна розгледіти відповідну погоді одяг і зимові шиповані шини)
Купив його 16 червня 2010 року, в магазині «Велодрайв», яких у нас в Санкт-Петербурзі ціла мережа. До цього всі запчастини купував там, хороший магазин, та й карта на знижку 10% була (10%!). Купив для заміни зовсім старого велосипеда з унікальною історією, (окремо йому статтю напишу потім). Як вибирав? -Так ВСЕ навколо їздили на стелс, я і подумав, що так багато людей не можуть помилятися. До того ж, у мого друга був Stels Navigator 850 (2008 роки), я на ньому покатався так, -на кшталт нічого. Він на той час на ньому проїхав близько 500км зі мною. Так що, сумніватися за надійність не доводилося. Однак, прийшовши в магазин, потрібний мені розмір рами виявився тільки у 830-ого. А вони майже не відрізняються, тому взяв його. На момент покупки Stels Navigator 830 2009 року коштував 10500 рублів. (3000 гривень / 375 $). Щодо дешево. Відразу в магазині навесок до нього купив всяких. (Флягодержателя, фляга, сумка трикутна, потужний передній ліхтар, задній проблисковий маячок). Крила і підніжка були в комплекті. Велосипед гнав з магазину 26км своїм ходом.
Ось так він виглядав відразу після покупки
І з іншого боку
Власне, ЩО я купив: 21-швидкісний велосипед з 26 * 2.0 колесами з подвійними ободами. Алюмінієва рама, пружинно-еластомірна вилка RST Capa T8 з регулятором навантаження, передній перемикач Shimano Tourney, задній - Shimano Altus, гальма V-брейки. Вага велосипеда заявлений як 14.78 кг. У комплекті йшли крила і підніжка. ( повний список параметрів )
Майже третина всього шляху, зі мною їхав той же друг на Stels Navigator 850, тому наступне опис в принципі можна застосувати і для 850-ої моделі.
Ось він, 850-й.
а ось вони разом
На початку хочеться сказати, що велосипед спочатку призначався (був сконструйований і продавався) для «покататися довкола будинку», на дачі в селі покрасоватся, максимум - з друзями на природу недалеко, і хто його вибере і буде саме так використовувати - з більшістю з перерахованих нижче проблем не зустрінеться. Мій же погляд приведений виключно за фактами. Як же тоді їздив я, запитаєте? Експлуатація проходила при тривалих навантаженнях (іноді більше 9 годин в дорозі), в будь-яких температурних умовах (в літню спеку і в зимовий холод), з будь-яких поверхонь (асфальт, пісок, бруд, гравій, вода, лід замерзлої річки і навіть каток!) .
Перше враження від велосипеда - шедевр! Я був ще не звик до розкоші гірських велосипедів. Налаштовувати нічого не треба було, все «їхало» само собою! Надалі, цього велосипеду належало багато чого пережити.
У загальних рисах важко щось сказати, давайте зупинимося докладніше на поведінці кожної деталі, а там вже і до висновку підберемо.
- - Рама - звичайна алюмінієва рама, важка (кому-то питання ваги дуже принциповий), таке відчуття, що товщина стінок труб там 1.5-2 см. Однак, може за рахунок цього вона і витримує всі випробування ямами, купинами, погодою. (Про це я ще напишу нижче). Геометрія - нічого особливого. Чи не фірма, як то кажуть. Загальне враження - надійна і міцна як броня танка. Відмінно!
- - Колеса 26 ", з непоганими подвійними ободами, тобто + До надійності. Звичайні камери. Неширокі (по гірських мірками) покришки. Вважаю, що в міських умовах, необхідна заміна на шини Швальбе з шаром захисту від проколів. Бо спочатку проколи були рідкісні, а потім, у міру зносу - просто кожен раз. Якось раз за 10 кілометрів проколов одне переднє колесо двічі. (Я нормальний, стекол уникаю). З приводу накату - по дорозі йдуть добре (НЕ сліки звичайно, але нормально), по лісових доріжках і іншим нескладним поверхонь - теж добре. А ось з піском, брудом, гравієм і снігом справляються погано. Про екстремальну їзду по горах звичайно навіть не йдеться. Взимку нікуди не годяться (*). Загальне враження - впевнено йдуть по більшості поверхонь колеса. Добре! * Для упевненого катання взимку, придбав шини Schwalbe Ice Spiker Pro. Вважаються кращими ніби як. Дорогі тільки. З приводу катання взимку, зроблю статтю, тут розміщу посилання.
- - комплектні крила, в основному звичайно, «щоб були», захищають від бруду вони мало, та й слабо закріплені. Переднє крило зламалось через півроку, купив нове, велике, тепер бруд спереду майже не летить. Загальне враження - працюють, якщо не їздити по калюжах. Стоп, але для чого тоді крила? Середньо.
- - Вилка - пружинно-еластомерка RST Capa T8 з регулятором навантаження. Вона відноситься до групи вилок-емуляторів. Очевидно, що вона несе швидше маркетингове значення - показати потенційному покупцеві, що на велосипеді варто не банальна залізяка, а цілий передній амортизатор! Мені потім 2 продавця відверто в магазині сказали вона за принципом НЕ ПОВИННА працювати. Вона дійсно не працює! І звичайно, нічого цей регулятор навантаження не регулює. Там пластмасова різьблення, в якій можна крутити до нескінченності. А вам все здається що ви робите вилку все м'якше і м'якше :) Якщо розбирати - всередині проста сталева пружина, стискає під вагою виключно 100кілограмомого байкера, і проста гумка всередині однієї з пружин (типу еластомер-демпфер!). При наявності рук, мізків і бажання можна спробувати модернізувати, але це так гамірно, що не раджу цим займатися. Загальне враження - важка не працююча вилка. Жах.
- - передній перемикач Shimano Tourney, задній перемикач Shimano Altus - найдешевші моделі Shimano. Вимагають підстроювання кожні 150-200км. Якщо вмієш - в принципі не набридає. З приводу роботи - перемикання досить чітке, навіть під навантаженням. Ланцюг злітає рідко. Загальне враження - переключають звичайно, але необхідність частої настройки відлякає багатьох. Середньо.
- - Втулки - обидві JOY TECH. Загальне враження - дешевше звичайно нікуди, але працюють, не ламаються. Добре!
- - Педалі - звичайні MTB педалі. На мосту через Неву мене лихач на Лексусі притиснув до поребрик, педаль невдало вдарилася об камінь, пом'ялася, і в наступну поїздку зламалася. Поміняв. Думав що педаль надійніше буде. Загальне враження - нога тримається чітко, що не зісковзує. Більшого й не треба. Добре!
- - Ланцюг - дешева ланцюг, швидко зношується, цілком може порвати! Друг півроку тому сказав що у нього порвалася. (У нього 630-ий стелс). Я не вірив, поки він фотографію не виклав. Потім важко розумів, як ЦЕПЬ, (вона ж з металу!) Могла порватися. Місяці 2 назад, гуляю в повільному темпі по парку друзями і великому поруч, вирішив покататися розвіятися, тільки сів на велосипед, натиснув на педаль ... і .. тріск .. Озираюся -ланцюг лежить довгою рівною лінією на землі. Переконався сам. Довелося купити вижимки для ланцюга, вийняти 2 ланки, з'єднати назад. Добре що у парку. (Це точно знос ланцюга, питання про велику силу ривка бути не може, тому що я стартував з 2-5 передачі.) А тепер уявіть, що на жвавому шосе ... Небезпечно це, блін. Причому обрив ланцюга вже у 2 осіб. Загальне враження - з такою ланцюгом про техніку безпеки можна забути. Жах.
- - Каретка - мало того, що на заводі була вставлена кривовато, не те що не по різьбі, а була просто вбити (щоб її вийняти - знадобилися всі зусилля 2 осіб. Питання складання велосипеда також буде детально розглянуто нижче), так ще й у міру експлуатації тертя все більше зростало, їздити ставало важче. Бруд і вода надають згубний вплив. Захисту майже немає. Що сумно. Доводилося виймати, чистити, змащувати. Загальне враження - мотлох, смітник давно плаче. Погано.
- - Гальма - я думав, що гірше вилки нічого не буде. Я помилявся. Відразу назвемо недоліки V-брейків: залежність від погодних умов, залежність стану обода колеса (вісімок, яєць і т.п.), вони ж самі і спотворюють ці обода в міру використання. Ось, в принципі. (Це не в образу любителям V-брейків !, см. Далі). А тепер уявіть, що ви їдете з найгіршими V-брейками. Представили? Якщо немає, то я допоможу: Корекція кожні 10 кілометрів (ДЕСЯТЬ !!), коли в місті замість того, щоб попити на затяжному світлофорі, ти хапаєш ключ, який вже лежить в кишені сорочки (як найпотрібніший), зістрибує з велосипеда і починаєш судорожно крутити регулювальні гвинти на очах здивованих водіїв. Потім чути ПИ-БІП автомобіля ззаду, рушати як є, з думкою «відрегулюю на наступному». Коли виїжджаєш з міста і зупинятися спеціально не хочеться - як сам. Стій півгодини регулюй. Або їдь з розумінням, що частина твого зусилля йде в гальма. Якось раз мені це набридло, я просто тросик відпустив, так щоб колодки сантиметрів на 5 від обода відійшли. І поїхав далі. Потім: Дали покататися подрузі? впала? або самі ямку ненароком спіймали? Вирок однозначний: найменша вісімка - все, безперестанку зачіпає і нічого не поробиш. Хороші V-брейки фіксуються пружинами і тросів в одному положенні. У нашому випадку - руками поставив ТАК - стоять ТАК. Поставив по іншому - І ТАК стоять. На одному з перевалів, після тривалої підрядка, все стало ідеально, руками встановив необхідний 1 мм від обода, все круто. Друг, який сидів неподалік, кинув маленький камінчик (йому вже набридло чекати мене). Потрапив чітко по гальмах. Вони зрушили. Сам себе покарав. Ще 10 хвилин налаштовувати довелося. А ви як думаєте? Налаштував - руками не чіпай і не думай гальмувати. Ну ось, мабуть, вистачить, ви зрозуміли. Загальне враження - спасибі, я краще буду ногами об асфальт гальмувати. Жах.
Продовження статті - « Велосипед Stels Navigator 830/850 і трохи про стелс в цілому. »
Як вибирав?Як же тоді їздив я, запитаєте?
Стоп, але для чого тоді крила?
Представили?
Потім: Дали покататися подрузі?
Впала?
Або самі ямку ненароком спіймали?
А ви як думаєте?